Bemutatók

2017. május 24. szerda, 05:41

Számon tart - Bemutató: Volkswagen Golf VII

A felfrissített Golf hozzánk egyelőre nem jön az új 1,5-ös TSI benzinessel, de már azzal is kipróbáltuk.

A hetes Golf nagyjából életciklusa felénél jár, így kicsit frissített rajta a Volkswagen. Minden méret és a tengelytáv (2620 mm) is a régi, alapárasak a LED-es menetfények, és az ugyanilyen szerkezetű hátsó lámpák, új vonalúak a lökhárítók, és bővült a fényezések, alufelnik választéka is. A felszereltség háromlépcsős (Trendline, Comfortline, Highline), minden Golfhoz alap a hét légzsák, a légkondi, a startstop, az elektromos rögzítőfék, a fedélzeti számítógép és a fékeket dolgoztató differenciálzár (XDS). A csomagtér (ötajtós: 380-1270, kombi: 605-1620 l) a korábbi, az utastér azonban felfrissült: az Audikból átvett 12,3 colos képátlójú, nagyon részletesen konfigurálható vetített főműszer-csoport napsütésben is tökéletesen leolvasható, de a navigáció látványos Google Earth megjelenítési módja itt hiányzik. Szintén újdonság a csúcsváltozatokhoz elérhető, már-már tablet méretű, 9,3 colos, gesztusvezérléses (nem is feltétlenül kell megérinteni a működtetéshez) középkonzoli képernyő, az alapmodellekben a korábbi 5,0 colos 6,5-ösre nőtt. Van wifi hotspot, a párhuzamos mellett merőleges be- és kiállásra is képes parkoló segéd, a vezető rosszulléte esetén az autót megállító vészhelyzeti-asszisztens, a dugóban araszolós adaptív tempomat pedig 60 km/h-ig szinte önvezetővé teszi a Golfot.

A futómű a régi: elöl McPherson, hátul 125 LE felett, multilink alatta csatolt lengőkaros; az új 1,0 l-es, 85 LE-s háromhengeres turbós benzines (TSI) alapgépen kívül az összes erőforrással kombinálható a hétfokozatú duplakuplungos (DSG) robotváltó. A korábbi 1,4-est lassan teljesen leváltó vadonatúj 1,5 l-es négyhengeres, közvetlen befecskendezéses és váltózó geometriájú turbós (!) TSI benzinmotorból van 130, és 150 LE-s is, részterhelésnél csak két hengerük dolgozik.

A GTI-ben szokás szerint 2,0 l-es turbós TSI benzinmotor forog, de teljesítménye 220-ról 230 LE-re nőtt – később plusz 15 LE-vel jön a Performance kiadás. A legsportosabb dízel a GTD a 2,0 l-es közöscsöves TDI 184 LE-s variánsával fut, lamellás kuplungos 4Motion összkerékhajtást benzinmotorral csak a szabadidő-terepes külsejű Alltrack kínál (1.8 TSI, 180 LE, kizárólag DSG váltóval), 4×4-es gázolajosból 2,0 l-es 150 vagy 184 LE-s választható, kézi- és robotváltóval is. A Golf tavaszi frissítése a plug-in hibrid GTE, és a tisztán elektromos hajtású e-Golf változatokkal folytatódik, Magyarországra az 1,5-ös TSI egyelőre nem jön, ahogy a 85 LE-s alapmotor sem, így a legolcsóbb kivitel jelenleg az ötajtós, 110 LE-s, Trendline 1.0 TSI, 5 528 860 forintos listaárral.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás