Bemutatók

2017. május 24. szerda, 05:41

Számon tart - Bemutató: Volkswagen Golf VII

A felfrissített Golf hozzánk egyelőre nem jön az új 1,5-ös TSI benzinessel, de már azzal is kipróbáltuk.

A hetes Golf nagyjából életciklusa felénél jár, így kicsit frissített rajta a Volkswagen. Minden méret és a tengelytáv (2620 mm) is a régi, alapárasak a LED-es menetfények, és az ugyanilyen szerkezetű hátsó lámpák, új vonalúak a lökhárítók, és bővült a fényezések, alufelnik választéka is. A felszereltség háromlépcsős (Trendline, Comfortline, Highline), minden Golfhoz alap a hét légzsák, a légkondi, a startstop, az elektromos rögzítőfék, a fedélzeti számítógép és a fékeket dolgoztató differenciálzár (XDS). A csomagtér (ötajtós: 380-1270, kombi: 605-1620 l) a korábbi, az utastér azonban felfrissült: az Audikból átvett 12,3 colos képátlójú, nagyon részletesen konfigurálható vetített főműszer-csoport napsütésben is tökéletesen leolvasható, de a navigáció látványos Google Earth megjelenítési módja itt hiányzik. Szintén újdonság a csúcsváltozatokhoz elérhető, már-már tablet méretű, 9,3 colos, gesztusvezérléses (nem is feltétlenül kell megérinteni a működtetéshez) középkonzoli képernyő, az alapmodellekben a korábbi 5,0 colos 6,5-ösre nőtt. Van wifi hotspot, a párhuzamos mellett merőleges be- és kiállásra is képes parkoló segéd, a vezető rosszulléte esetén az autót megállító vészhelyzeti-asszisztens, a dugóban araszolós adaptív tempomat pedig 60 km/h-ig szinte önvezetővé teszi a Golfot.

A futómű a régi: elöl McPherson, hátul 125 LE felett, multilink alatta csatolt lengőkaros; az új 1,0 l-es, 85 LE-s háromhengeres turbós benzines (TSI) alapgépen kívül az összes erőforrással kombinálható a hétfokozatú duplakuplungos (DSG) robotváltó. A korábbi 1,4-est lassan teljesen leváltó vadonatúj 1,5 l-es négyhengeres, közvetlen befecskendezéses és váltózó geometriájú turbós (!) TSI benzinmotorból van 130, és 150 LE-s is, részterhelésnél csak két hengerük dolgozik.

A GTI-ben szokás szerint 2,0 l-es turbós TSI benzinmotor forog, de teljesítménye 220-ról 230 LE-re nőtt – később plusz 15 LE-vel jön a Performance kiadás. A legsportosabb dízel a GTD a 2,0 l-es közöscsöves TDI 184 LE-s variánsával fut, lamellás kuplungos 4Motion összkerékhajtást benzinmotorral csak a szabadidő-terepes külsejű Alltrack kínál (1.8 TSI, 180 LE, kizárólag DSG váltóval), 4×4-es gázolajosból 2,0 l-es 150 vagy 184 LE-s választható, kézi- és robotváltóval is. A Golf tavaszi frissítése a plug-in hibrid GTE, és a tisztán elektromos hajtású e-Golf változatokkal folytatódik, Magyarországra az 1,5-ös TSI egyelőre nem jön, ahogy a 85 LE-s alapmotor sem, így a legolcsóbb kivitel jelenleg az ötajtós, 110 LE-s, Trendline 1.0 TSI, 5 528 860 forintos listaárral.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás