Bemutatók

2017. április 17. hétfő, 09:25

Nagyobb csoport - Bemutató: Kia Rio

Az új Rio nem sokkal nagyobb, de tágasabb elődjénél. Nálunk a családi főautó szerepére is pályázhat.

A Kia globális eladásainak 16 százaléka Rio, de a legújabb, negyedik generációtól még ennél is többet várnak. Nem csak a forma lett visszafogottabb, kicsit mások az arányok is: a tengelytáv (2580 mm) egy centit nyúlt, a hossz (4065 mm) 15 mm-rel több, a magasság (1450 mm) viszont öttel kevesebb, mint volt; az első túlnyúlás hosszabb, a hátsó rövidebb lett. A mai szokásoknak megfelelően nagy arányban (51%-ban, a korábbi 33% helyett) mikroötvözött, számítottan deformálódó acélokból felépített karosszéria méretnövekedése leginkább az utastérben érhető tetten; a vállszélesség és a hátsó lábtér is nőtt, miközben a magasságcsökkenés ellenére a fejtér nem lett kisebb, mert az üléseket kicsivel mélyebbre szerelték. A csomagtér alapból 37 l-rel tágasabb (325 l) mint eddig, hátsó támladöntéssel pedig közel egy köbméteresre bővíthető. Az utastéri műanyagelemek többsége kemény, az ajtókra tenyérnyi textil sem jutott. Az új műszerfal a korábbinál letisztultabb, a légkondi kezelőpaneljén kívül csak az 5,0 vagy 7,0 colos, magasra emelt központi érintőképernyő széleire kerültek menügombok, sok az utastéri rakodóhely, a kesztyűtartó kényelmesen mély. Hátul két átlagos (185 cm-es) felnőtt jól elfér, középen alacsony a padlómerevítő. Az ajtókra jutott zseb, sőt van hátsó USB aljzat is telefonok, tabletek töltésére. Az új padlóval alapjaiban friss, de elvében a korábbival azonos McPherson futómű jár, hátul, a változatlanul csatolt lengőkaros szerkezetben csak a lengéscsillapítók bekötése és a hangolás változott. Az első tárcsafékek minden változatban belső hűtésűek, hátul dobok, vagy kiviteltől függően tömör tárcsák dolgoznak, a tisztán elektromechanikus rásegítésű fogasléces kormánymű áttételét a korábbinál 5 százalékkal közvetlenebbre vették.

A motorsor három, más Kiákból is ismerős, de kicsit felfrissített startstopos benzinesből és egy turbódízelből áll. Az alap 1,25 l-es, szívócső-befecskendezéses, változó vezérlésű négyhengeres szívó benzinmotor 84 LE-s, ezt követi az ugyanilyen technikájú 1,4-es (100 LE). A cee’d-ből is ismerős háromhengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós 1,0 l-es T-GDI benzines piacfüggően 100 vagy 120 LE-s lehet, és az 1,4-es, közöscsöves, négyhengeres CRDi dízel is kétféle (77 és 90 LE) kivitelben készül. A 1,25-ös benzineshez és a 100 LE-s T-GDI-hez ötfokozatú, az összes többihez hatsebességes kéziváltó kapcsolódik alapáron; négyfokozatú, bolygóműves automata csak az 1,4-es benzineshez rendelhető. A gyalogosfelismerővel kiegészített automata vészfék a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztenssel együtt minden Rióhoz elérhető (itthon az ADA csomagban, 150 000 Ft-ért). A belépő LX szinten hat légzsák, féknyomás tartó, fényszenzor, távirányítós központi zár, osztottan dönthető hátsó támla (60:40), kormányról vezérelhető audio (rádió/CD/MP3/AUX/USB, négy hangszóró) és fedélzeti számítógép jár az új Rióhoz, ami már itthon is megrendelhető. Magyarországra nem jön a 100 LE-s turbós benzines és a 77 LE-s dízel, mindkettőből csak az erősebb (120 és 90 LE-s) változatot forgalmazzák. A legolcsóbb benzinmotoros, az 1,25 l-es LX listaáron 3 449 000, az 1,4-es CRDi dízel LX pedig 4 199 000 forinttól indul.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás