Bemutatók

2017. március 14. kedd, 08:56

Páratlan szám? - Tuningbemutató: Audi TT RS

A felpaprikázott új TT RS talán az utolsó Audi, amiben öthengeres, turbós benzines ropog.

Az alapok nem változtak, az RS ugyanúgy a Volkswagen-féle keresztmotoros MQB padlólemezre épül, mint a többi TT, elöl McPherson, hátul oldalankénti négylengőkaros felfüggesztéssel, de nagyon más a hangolással és szerkezetében sokkal magasabb a könnyűfémötvözetek aránya. A tengelytáv változatlan (2505 mm), ám a méretek alaposan megváltoztak a normál TT-khez képest: a hossz 4191 (+8), a szélesség 1832 (+1), a magasság a Coupe-nál 1344 (-7), a Roadster-nél 1345 (-6) mm. A nyomtávoknál elöl (1564 mm) 8, hátul (1543) 9 mm a csökkenés! A saját tömeg gyarapodott, a 1,8 l-es, 180 LE-s TFSI benzinessel hajtott alap TT-khez képest az RS Coupe és a ponyvatetős Roadster is 230-230 kilót hízott (1440 és 1530 kg). Az utastérben kevés az RS specifikus részlet, de ami van, az hatásos: az indítógomb és a menetvezérlő kapcsolója az alul lapított sportkormányon ül, a kagylósított ülések oldaltartása határozott és persze itt-ott feltűnnek a TT RS feliratok. A műszerfal a már több Audiban is felbukkanó, de korábban elsőként éppen a TT-ben bemutatott, 12,3 colos TFT kijelző, kibővített tartalommal.

A csupa könnyűfém, és elődjénél 26 kilóval könnyebb közvetlen befecskendezéses, 2,5 l-es, soros öthengeres 2,35 báros csúcs turbónyomású motor 400 LE-t (5850-7000/perc) és 480 Nm-t (1700-5850/perc) termel, a sportkocsik egyik legfontosabb fizikai mutatója, a tömeg/lóerő arány így 3,6 kg/LE (Roadster 3,82 kg/LE), ami kiváló eredmény. Kéziváltó nincs, a kapcsolás az átlagautósnál sokkal gyorsabb hétsebességes, kormányról is pöcögtethető, duplakuplungos robot feladata, az erő talajra vitelében állandó quattro (lamellás kuplungos) összkerékhajtás segít. A rugók és a lengéscsillapítók keményebbek, mint a hétköznapi TT-kben, felárért adaptív csillapítás is elérhető. Az öt henger alapjáraton morcosan brummog, gázfröccsre fenyegető hörgéssel, jellegzetes, öthengeres ropogással és durrogó kipufogóval válaszol, ha pedig odalépünk, elszabadul a pokol: tapadási nehézségek híján, az állórajtos százas sprint megvan 3,7 s alatt (Roadster 3,9 s), a vége 250, vagy plusz pénzért, lazábbra vett elektronikus pórázzal 280 km/h. A TT RS versenypályán tombol igazán, ahol utcai autóként meglepően semleges tulajdonságokat mutat: csak szándékos, durván elrontott kanyarban tolja ki az orrát, meglepni nem akar. Mivel összkerekes, a szűk és a nagy tempójú íveken is egyformán sebészi pontossággal terelgethető, felmelegedett gumikkal erőből megcsúsztatni szinte lehetetlen. Az opciós kerámia-kompozit fékek nagyon jól bírják a tartós terhelést és döbbenetesen harapnak – feláruk nem kidobott pénz. Bár divatos, a lapított aljú sportkormány olykor zavaró, gyors átfogásoknál.

H. I.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás