Bemutatók

2017. március 14. kedd, 08:56

Páratlan szám? - Tuningbemutató: Audi TT RS

A felpaprikázott új TT RS talán az utolsó Audi, amiben öthengeres, turbós benzines ropog.

Az alapok nem változtak, az RS ugyanúgy a Volkswagen-féle keresztmotoros MQB padlólemezre épül, mint a többi TT, elöl McPherson, hátul oldalankénti négylengőkaros felfüggesztéssel, de nagyon más a hangolással és szerkezetében sokkal magasabb a könnyűfémötvözetek aránya. A tengelytáv változatlan (2505 mm), ám a méretek alaposan megváltoztak a normál TT-khez képest: a hossz 4191 (+8), a szélesség 1832 (+1), a magasság a Coupe-nál 1344 (-7), a Roadster-nél 1345 (-6) mm. A nyomtávoknál elöl (1564 mm) 8, hátul (1543) 9 mm a csökkenés! A saját tömeg gyarapodott, a 1,8 l-es, 180 LE-s TFSI benzinessel hajtott alap TT-khez képest az RS Coupe és a ponyvatetős Roadster is 230-230 kilót hízott (1440 és 1530 kg). Az utastérben kevés az RS specifikus részlet, de ami van, az hatásos: az indítógomb és a menetvezérlő kapcsolója az alul lapított sportkormányon ül, a kagylósított ülések oldaltartása határozott és persze itt-ott feltűnnek a TT RS feliratok. A műszerfal a már több Audiban is felbukkanó, de korábban elsőként éppen a TT-ben bemutatott, 12,3 colos TFT kijelző, kibővített tartalommal.

A csupa könnyűfém, és elődjénél 26 kilóval könnyebb közvetlen befecskendezéses, 2,5 l-es, soros öthengeres 2,35 báros csúcs turbónyomású motor 400 LE-t (5850-7000/perc) és 480 Nm-t (1700-5850/perc) termel, a sportkocsik egyik legfontosabb fizikai mutatója, a tömeg/lóerő arány így 3,6 kg/LE (Roadster 3,82 kg/LE), ami kiváló eredmény. Kéziváltó nincs, a kapcsolás az átlagautósnál sokkal gyorsabb hétsebességes, kormányról is pöcögtethető, duplakuplungos robot feladata, az erő talajra vitelében állandó quattro (lamellás kuplungos) összkerékhajtás segít. A rugók és a lengéscsillapítók keményebbek, mint a hétköznapi TT-kben, felárért adaptív csillapítás is elérhető. Az öt henger alapjáraton morcosan brummog, gázfröccsre fenyegető hörgéssel, jellegzetes, öthengeres ropogással és durrogó kipufogóval válaszol, ha pedig odalépünk, elszabadul a pokol: tapadási nehézségek híján, az állórajtos százas sprint megvan 3,7 s alatt (Roadster 3,9 s), a vége 250, vagy plusz pénzért, lazábbra vett elektronikus pórázzal 280 km/h. A TT RS versenypályán tombol igazán, ahol utcai autóként meglepően semleges tulajdonságokat mutat: csak szándékos, durván elrontott kanyarban tolja ki az orrát, meglepni nem akar. Mivel összkerekes, a szűk és a nagy tempójú íveken is egyformán sebészi pontossággal terelgethető, felmelegedett gumikkal erőből megcsúsztatni szinte lehetetlen. Az opciós kerámia-kompozit fékek nagyon jól bírják a tartós terhelést és döbbenetesen harapnak – feláruk nem kidobott pénz. Bár divatos, a lapított aljú sportkormány olykor zavaró, gyors átfogásoknál.

H. I.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás