Újautó

2017. január 20. péntek, 09:06

Kétéltű? - Volkswagen Golf GTE 1.4 TSI Plug-in Hybrid

A benzin-elektromos GTE nem a GTI hibrid kiadása, csak látványban hasonlít hozzá.

A piros GTI-csík helyett a konnektorról tölthető GTE a takarékosság jegyében kéket hord, kompromisszumokra nem kényszerít, de villanyüzemes spórolással nem fogja kitermelni az árát.

Karosszéria, utastér

A méretek az ötajtós, MQB padlón ülő Golfé (4276 x 1799 x 1487 mm, tengelytáv 2630 mm), akárcsak a helykínálat, amely elöl minden irányban szellős, hátul már kissé szűkös. Az első üléspár és au alul lapított kormány a GTI-ből való, a hangulat is hasonlóan sportos, a műszerpult a középen 8,0 colos érintőképernyővel szabvány Golf-részlet, ugyanazokkal a tároló lehetőségekkel. Az anyag- és összeszerelési minőség dicsérhető. Mivel az akkucsomag hátra került, a csomagtér kisebb lett: az alapméret 380-ról 272 l-re zsugorodott, bővíteni a szokásos üléstámla döntéssel 1162 l-ig lehet.

Zsúfolt a gépház. A töltő dokkolója középen, a VW embléma mögött van, a csatlakozót (töltést követően) kihúzni a központi zár oldása után lehet

Motor, erőátvitel

Az 1,4 l-es, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós, 150 LE-s benzines TSI-nek 102 LE-s villanymotor segít be, a rendszer együtt 204 LE-t és 350 Nm-t tud. A benzines simán forog, pörgetve a hangja nem szép, a nyomatéka (250 Nm) széles sávban, 1500-3500/perc között él. A hajtáslánc triójának harmadik tagja a hatsebességes, valójában triplakuplungos robotváltó: ebbe hajt be külön-külön a benzin- és a villanymotor, a harmadik kuplunggal az üzemváltások közötti átmenetet (vonóerő biztosítást) segítik. A lítiumionos akkucsomag kapacitása 8,7 kWh, tölteni külső áramforrásról lehet, de menetközben képes rá a benzinmotor (motorféknél mindig), valamint a gyors startstopnál az önindítót is helyettesítő, 2,5 kW teljesítményű generátor. A tisztán elektromos hatótáv a gyár szerint 45-50 km, a teljesen lemerült (ami a valóságban nem 100 százalékos lemerültséget jelent) telep utcai, pl. ELMŰ oszlopos gyorstöltővel (3,6 kW-os) 2 óra 15 perc alatt tölthető fel – ezt sikeresen kipróbáltuk.

Gombbal indítható a motor, a váltókartól balra a GTE és az elektromos üzem kapcsolója, az előremeneti fokozatok között a B hatékonyabb motorféket (visszatöltést) ad

Vezetés, menettulajdonságok

A GTE a hetes Golf tudását nyújtja: közvetlen, 2,8 fordulatos, elektromechanikus szervokormányával célpontosan, de kevés visszajelzéssel irányítható, az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés tekercsrugói kemények, akárcsak a csillapítás, ám ez csak rossz minőségű burkolaton eredményez zötyögést (feláras 18 colos felnivel, 225/40-es gumikkal). Az ívmenet tempós kanyarban is jóindulatúan stabil, bár egy normál Golfhoz képest érezhető az a cirka plusz két mázsa túlsúly, amit az akkupakkal kitömött GTE cipel (saját tömeg 1615 kg). A sportfokozatba is kapcsolható váltó gyorsan, külön B állásba kapcsolva erősebb motorfékkel (visszatöltéssel) dolgozik, a minden keréknél tárcsás, elöl belső hűtésű fék hatékony. A gördülési- és menetzajok nem tolakodók. A menetprogramok közül a GTE nem takarékoskodik az energiával, ilyenkor valóban „nagyon megy” az autó (0-100 km/h: 7,6 s, végsebesség 222 km/h), de lehet választani hibrid, töltést tároló, vagy éppen benzines üzemet preferáló akkutöltő üzemet is. Tisztán villannyal, szinte síri csendben autózva 43 km volt a rekordunk két töltés között (még nem a legkeményebb téli mínuszokban). A gyári 1,6-1,8 l/100 km-es vegyes fogyasztás pusztán a bugyuta NEDC szabvány szülte lázálom, a tesztátlagunk – olykor kiélvezve a GTE üzem képességeit – 5,8 l/100 km lett.

Ha lemerül az akku, akkor is marad benne annyi tartalék, hogy a GTE hibridként üzemelhessen. A teljes feltöltés utcai oszlopról (3,6 kW) bő két órát vesz igénybe

Felszereltség

A közel 12 milliós alapár tükrében szerény vigasz a nívós felszereltség (többek között hét légzsák, LED fényszóró, 16 colos alufelni, kétzónás automata légkondicionáló, sportülések elöl, bőrhuzatú okoskormány, infotainment rendszer, eső- és fényszenzor, parkoló automata) és a sportos, GTI-fazonú megjelenés, a GTE-nél még a tisztán elektromos e-Golf is olcsóbb.

GTI adomány a mintás huzat (ülőlap hossza 530 mm), a pedálok (és a pihentető) alapáron alubetétesek, a rögíztőfék elektromos. A baloldali kerek műszer színes energiamutató, benne fordulatszámmérővel

Összegzés

Élvezetesen vezethető, mutatós, komoly technikával felvértezett, de méregdrága kompakt, amely rövid távokra, gyakori töltéssel akár teljes értékű villanyautóként is használható.

KZ

 

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Videoteszt: Kia Rio

A negyedik generációs Kia Rio kategóriájának leghosszabb modellje, nagyobb,...

Íme, az új Suzuki Swift

Az új Swift megérkezett Magyarországra, immár nem esztergomi.

Videón a VW Golf R

Volkswagen Golf R: 2.0 literes TSI 310 LE, alapáras...

Ilyen a Mercedes új sorhatosa – videó

Vadonatúj, turbós és kompresszoros, 3,0 l-es (408 LE, 500...

Videón az új Lincoln Navigator

3,5 l-es turbós V6-ossal és tízfokozatú automatával, alukarosszériával, a...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás