Újautó

2017. január 20. péntek, 09:06

Kétéltű? - Volkswagen Golf GTE 1.4 TSI Plug-in Hybrid

A benzin-elektromos GTE nem a GTI hibrid kiadása, csak látványban hasonlít hozzá.

A piros GTI-csík helyett a konnektorról tölthető GTE a takarékosság jegyében kéket hord, kompromisszumokra nem kényszerít, de villanyüzemes spórolással nem fogja kitermelni az árát.

Karosszéria, utastér

A méretek az ötajtós, MQB padlón ülő Golfé (4276 x 1799 x 1487 mm, tengelytáv 2630 mm), akárcsak a helykínálat, amely elöl minden irányban szellős, hátul már kissé szűkös. Az első üléspár és au alul lapított kormány a GTI-ből való, a hangulat is hasonlóan sportos, a műszerpult a középen 8,0 colos érintőképernyővel szabvány Golf-részlet, ugyanazokkal a tároló lehetőségekkel. Az anyag- és összeszerelési minőség dicsérhető. Mivel az akkucsomag hátra került, a csomagtér kisebb lett: az alapméret 380-ról 272 l-re zsugorodott, bővíteni a szokásos üléstámla döntéssel 1162 l-ig lehet.

Zsúfolt a gépház. A töltő dokkolója középen, a VW embléma mögött van, a csatlakozót (töltést követően) kihúzni a központi zár oldása után lehet

Motor, erőátvitel

Az 1,4 l-es, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses és turbós, 150 LE-s benzines TSI-nek 102 LE-s villanymotor segít be, a rendszer együtt 204 LE-t és 350 Nm-t tud. A benzines simán forog, pörgetve a hangja nem szép, a nyomatéka (250 Nm) széles sávban, 1500-3500/perc között él. A hajtáslánc triójának harmadik tagja a hatsebességes, valójában triplakuplungos robotváltó: ebbe hajt be külön-külön a benzin- és a villanymotor, a harmadik kuplunggal az üzemváltások közötti átmenetet (vonóerő biztosítást) segítik. A lítiumionos akkucsomag kapacitása 8,7 kWh, tölteni külső áramforrásról lehet, de menetközben képes rá a benzinmotor (motorféknél mindig), valamint a gyors startstopnál az önindítót is helyettesítő, 2,5 kW teljesítményű generátor. A tisztán elektromos hatótáv a gyár szerint 45-50 km, a teljesen lemerült (ami a valóságban nem 100 százalékos lemerültséget jelent) telep utcai, pl. ELMŰ oszlopos gyorstöltővel (3,6 kW-os) 2 óra 15 perc alatt tölthető fel – ezt sikeresen kipróbáltuk.

Gombbal indítható a motor, a váltókartól balra a GTE és az elektromos üzem kapcsolója, az előremeneti fokozatok között a B hatékonyabb motorféket (visszatöltést) ad

Vezetés, menettulajdonságok

A GTE a hetes Golf tudását nyújtja: közvetlen, 2,8 fordulatos, elektromechanikus szervokormányával célpontosan, de kevés visszajelzéssel irányítható, az elöl McPherson, hátul multilink felfüggesztés tekercsrugói kemények, akárcsak a csillapítás, ám ez csak rossz minőségű burkolaton eredményez zötyögést (feláras 18 colos felnivel, 225/40-es gumikkal). Az ívmenet tempós kanyarban is jóindulatúan stabil, bár egy normál Golfhoz képest érezhető az a cirka plusz két mázsa túlsúly, amit az akkupakkal kitömött GTE cipel (saját tömeg 1615 kg). A sportfokozatba is kapcsolható váltó gyorsan, külön B állásba kapcsolva erősebb motorfékkel (visszatöltéssel) dolgozik, a minden keréknél tárcsás, elöl belső hűtésű fék hatékony. A gördülési- és menetzajok nem tolakodók. A menetprogramok közül a GTE nem takarékoskodik az energiával, ilyenkor valóban „nagyon megy” az autó (0-100 km/h: 7,6 s, végsebesség 222 km/h), de lehet választani hibrid, töltést tároló, vagy éppen benzines üzemet preferáló akkutöltő üzemet is. Tisztán villannyal, szinte síri csendben autózva 43 km volt a rekordunk két töltés között (még nem a legkeményebb téli mínuszokban). A gyári 1,6-1,8 l/100 km-es vegyes fogyasztás pusztán a bugyuta NEDC szabvány szülte lázálom, a tesztátlagunk – olykor kiélvezve a GTE üzem képességeit – 5,8 l/100 km lett.

Ha lemerül az akku, akkor is marad benne annyi tartalék, hogy a GTE hibridként üzemelhessen. A teljes feltöltés utcai oszlopról (3,6 kW) bő két órát vesz igénybe

Felszereltség

A közel 12 milliós alapár tükrében szerény vigasz a nívós felszereltség (többek között hét légzsák, LED fényszóró, 16 colos alufelni, kétzónás automata légkondicionáló, sportülések elöl, bőrhuzatú okoskormány, infotainment rendszer, eső- és fényszenzor, parkoló automata) és a sportos, GTI-fazonú megjelenés, a GTE-nél még a tisztán elektromos e-Golf is olcsóbb.

GTI adomány a mintás huzat (ülőlap hossza 530 mm), a pedálok (és a pihentető) alapáron alubetétesek, a rögíztőfék elektromos. A baloldali kerek műszer színes energiamutató, benne fordulatszámmérővel

Összegzés

Élvezetesen vezethető, mutatós, komoly technikával felvértezett, de méregdrága kompakt, amely rövid távokra, gyakori töltéssel akár teljes értékű villanyautóként is használható.

KZ

 

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Betiltja a hagyományos autókat Szlovénia

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját,...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

A novemberi Retro Mobilban beszámolunk az augsburgi Mazda-múzeumról, írunk...

Bemutató: Tesla Model 3

A legkisebb és legolcsóbb Tesla első körben Észak-Amerikát próbálja...

Érdekesség: ZAZ Forza

Ukrajnában, olasz formatervvel készül az új, kínai eredetű Zaporozsec.

Európában erősödik a kártérítés igény

Miután a VW 11 millió, az Egyenlítőt jócskán körül...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás