Újautó

2017. január 9. hétfő, 10:44

Nekünk Amerika… - Teherpróba: Ford Ranger 3.2 TDCi WildTrack 4x4 aut.

Itthon csak duplakabinnal árulják a felfrissített Ford Rangert, a csúcsgépet öthengeres dízel viszi.

A változatlanul létravázas Ranger méretei a régiek (5362 x 1860 x 1815), a tengelytáv 3220 mm, ezzel itthon a legnagyobb pick-up. Új a frontrész, a fényszórók halogének, sötétben gyengék, xenon vagy LED felárért sincs. Az ajtók szélesre tárhatók, magasra kell ülni, hasznos az A-oszlopok belső kapaszkodója. A kilátás minden irányban korlátozott, a manőverezésben radar és tolatókamera segít -– utóbbi képe terepen is jól jön. A csúcsmodellhez bőr/szövet kárpitos, fűthető, a vezetőnél elektromosan állítható ülés jár (az ülőlap hossza 510 mm). A pedálrend jó, a gombokkal túlzsúfolt okoskormány csak sugárirányban mozog, nagyon hiányzik a tengelyirányú állíthatóság (rövidebb karúaknak messze van). A burkolatok kemények, az illesztések zömmel egyenletesek, a hangulat személyautós. Vadonatúj a műszerpult, az analóg sebességmérő mellett konfigurálhatók a vetített kijelzők, a menüből előhívható lázmérő skálás fordulatszámmérő zavaró. A Ranger is megkapta az olykor lassú Sync 2 infotainment rendszert, középen 8,0 colos, nehezen kezelhető érintőképernyővel; a légkondihoz és az audiorendszerhez dedikált gombok járnak. A hétféle belső hangulatfény helyett hasznosabb lenne több rakodóhely: a kesztyűtartó kicsi, nincs kacattartó a középkonzolon, az apróságok csak a pohártartóba és a kartámasz alatti dobozba szórhatók. Hátul a magas kardánalagút miatt csak ketten ülnek kényelmesen, a 470 mm-es ülőlapú, felhajtható pad alatt is vannak tárolók. Minden irányban bő a hely, nem áll zavaróan meredeken a dönthető üléstámla sem (mögötte is tároló van). Az 511 mm magas, rakományrögzítős plató (1549 x 1560 mm) alapból nyitott –- a tesztautó rolója nehezen járt, és be is ázott. A hátsó szélvédőt nem védi semmi, a borulókeret utastérből kapcsolható platóvilágítása jó ötlet. A WildTrack hasznos terhelhetősége 1083 kg, vontatóképessége 3,5 tonna, fék nélkül 750 kilós lehet a vontatmány. A rakodóperem magas (835 mm).

A 3,2 l-es, közöscsöves öthengeres turbódízel a korábbi Rangerből jött. Hangja jellegzetesen morgós, de hidegen sem tolakodó, bemelegedve csendesen forog, és nem is remeg zavaróan. Karaktere teherautós, már alacsony fordulaton erős, de 1800-2000/perc környékén kel igazán életre. A hatfokozatú, bolygóműves automata váltó a karral is pöcögtethető, jól felismeri az emelkedőket, lejtőn motorfékkel segít, rángatások nélkül, de nem különösebben gyorsan kapcsol. Újdonság a Rangerben az immár elektromechanikus, középállásban a korábbinál kisebb holtjátékú, 3,3 fordulatos szervokormány, amivel pontosan irányítható az autó, de visszajelzés alig érkezik. A többszöri erős lassítás után gyengülésre hajlamos fék elöl belső hűtésű tárcsás, hátul dobos. Terepen sokáig elboldogul a Ford: hasmagassága 229, gázlómélysége 800 mm, alapból a hátsó kerekek hajtottak, az összkerékhajtás kapcsolható, és van felező meg hátsó difizár is. Jók a terepszögek, de veszélyes a hosszú tengelytáv, már kisebb bakháton is fennakadhat a Ranger. A hátsórész terhelés nélkül sem pattog, a menetkomfort, ha nem is maradéktalanul személyautós, de kényelmes; kanyarban észnél kell lenni, mert a stabil ívmenet hamar túlkormányzottságba lendülhet át. Autópályán alapvetően csendes, hatodikban 90 km/h-nál 1600, 130-nál 2250/perccel forog a motor. Sok a vezetőasszisztens: táblafelismerő, adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő és követési távolságra figyelmeztető; az ESP a vontatmányra is figyel, terepen borulásgátló őrködik.

A WildTrack felszereltsége gazdag, többek között alap a hét légzsák, az Isofix, a bőr/szövet kárpit, a négy elektromos ablak, a kétzónás automata légkondi, az eső- és a fényszenzor, a Sync 2 infotainment (8,0 hüvelykes érintőképernyő, navi, rádió/CD/MP3/USB/SD, tolatókamera, Bluetooth), az első ülésfűtés és a 18 colos alufelnikészlet.

KZ

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kiszorulhat az Opel a legnagyobb piacokról

Az Opel autógyártó társaság eladásához kapcsolt feltételek miatt a...

Nyílt végű lízing vagy tartós bérlet?

Az utóbbi néhány évben egyre nagyobb szerepet kaptak a...

Tereptárgy

Hamarosan hozzánk is érkezik az Opel Crossland X –...

Kiszabadul

Audi SQ5 – saját tömege 1995 kg, hossza 4671,...

Megjelent a Retro Mobil márciusi száma!

Márciusi számunkban írunk az 1987-es Lada VFTS versenyautóról, az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás