Újautó

2017. január 9. hétfő, 10:44

Nekünk Amerika… - Teherpróba: Ford Ranger 3.2 TDCi WildTrack 4x4 aut.

Itthon csak duplakabinnal árulják a felfrissített Ford Rangert, a csúcsgépet öthengeres dízel viszi.

A változatlanul létravázas Ranger méretei a régiek (5362 x 1860 x 1815), a tengelytáv 3220 mm, ezzel itthon a legnagyobb pick-up. Új a frontrész, a fényszórók halogének, sötétben gyengék, xenon vagy LED felárért sincs. Az ajtók szélesre tárhatók, magasra kell ülni, hasznos az A-oszlopok belső kapaszkodója. A kilátás minden irányban korlátozott, a manőverezésben radar és tolatókamera segít -– utóbbi képe terepen is jól jön. A csúcsmodellhez bőr/szövet kárpitos, fűthető, a vezetőnél elektromosan állítható ülés jár (az ülőlap hossza 510 mm). A pedálrend jó, a gombokkal túlzsúfolt okoskormány csak sugárirányban mozog, nagyon hiányzik a tengelyirányú állíthatóság (rövidebb karúaknak messze van). A burkolatok kemények, az illesztések zömmel egyenletesek, a hangulat személyautós. Vadonatúj a műszerpult, az analóg sebességmérő mellett konfigurálhatók a vetített kijelzők, a menüből előhívható lázmérő skálás fordulatszámmérő zavaró. A Ranger is megkapta az olykor lassú Sync 2 infotainment rendszert, középen 8,0 colos, nehezen kezelhető érintőképernyővel; a légkondihoz és az audiorendszerhez dedikált gombok járnak. A hétféle belső hangulatfény helyett hasznosabb lenne több rakodóhely: a kesztyűtartó kicsi, nincs kacattartó a középkonzolon, az apróságok csak a pohártartóba és a kartámasz alatti dobozba szórhatók. Hátul a magas kardánalagút miatt csak ketten ülnek kényelmesen, a 470 mm-es ülőlapú, felhajtható pad alatt is vannak tárolók. Minden irányban bő a hely, nem áll zavaróan meredeken a dönthető üléstámla sem (mögötte is tároló van). Az 511 mm magas, rakományrögzítős plató (1549 x 1560 mm) alapból nyitott –- a tesztautó rolója nehezen járt, és be is ázott. A hátsó szélvédőt nem védi semmi, a borulókeret utastérből kapcsolható platóvilágítása jó ötlet. A WildTrack hasznos terhelhetősége 1083 kg, vontatóképessége 3,5 tonna, fék nélkül 750 kilós lehet a vontatmány. A rakodóperem magas (835 mm).

A 3,2 l-es, közöscsöves öthengeres turbódízel a korábbi Rangerből jött. Hangja jellegzetesen morgós, de hidegen sem tolakodó, bemelegedve csendesen forog, és nem is remeg zavaróan. Karaktere teherautós, már alacsony fordulaton erős, de 1800-2000/perc környékén kel igazán életre. A hatfokozatú, bolygóműves automata váltó a karral is pöcögtethető, jól felismeri az emelkedőket, lejtőn motorfékkel segít, rángatások nélkül, de nem különösebben gyorsan kapcsol. Újdonság a Rangerben az immár elektromechanikus, középállásban a korábbinál kisebb holtjátékú, 3,3 fordulatos szervokormány, amivel pontosan irányítható az autó, de visszajelzés alig érkezik. A többszöri erős lassítás után gyengülésre hajlamos fék elöl belső hűtésű tárcsás, hátul dobos. Terepen sokáig elboldogul a Ford: hasmagassága 229, gázlómélysége 800 mm, alapból a hátsó kerekek hajtottak, az összkerékhajtás kapcsolható, és van felező meg hátsó difizár is. Jók a terepszögek, de veszélyes a hosszú tengelytáv, már kisebb bakháton is fennakadhat a Ranger. A hátsórész terhelés nélkül sem pattog, a menetkomfort, ha nem is maradéktalanul személyautós, de kényelmes; kanyarban észnél kell lenni, mert a stabil ívmenet hamar túlkormányzottságba lendülhet át. Autópályán alapvetően csendes, hatodikban 90 km/h-nál 1600, 130-nál 2250/perccel forog a motor. Sok a vezetőasszisztens: táblafelismerő, adaptív tempomat, sávtartó, holttérfigyelő és követési távolságra figyelmeztető; az ESP a vontatmányra is figyel, terepen borulásgátló őrködik.

A WildTrack felszereltsége gazdag, többek között alap a hét légzsák, az Isofix, a bőr/szövet kárpit, a négy elektromos ablak, a kétzónás automata légkondi, az eső- és a fényszenzor, a Sync 2 infotainment (8,0 hüvelykes érintőképernyő, navi, rádió/CD/MP3/USB/SD, tolatókamera, Bluetooth), az első ülésfűtés és a 18 colos alufelnikészlet.

KZ

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Ismét ló!

Az idei már a 19. Nemzetközi Év Motorja díj,...

Tartósteszt: Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG Style Wave

Az Autobest 2017-es fődíjasát fél éves hosszú távú tesztre...

Megjelent a Retro Mobil júliusi száma!

A Retro Mobil júliusi számában a Trabant utolsó szériájáról,...

Kínában is gyárt a Tesla

A Tesla amerikai autógyártó Kínában kezd gyártani elektromos autókat....

A Jaguar Land Rover 5 ezer új munkahelyet hoz létre Nagy-Britanniában

A Jaguar Land Rover (JLR), a legnagyobb brit autógyártó...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás