Bemutatók

2017. január 6. péntek, 05:48

Díszlépcső? - Bemutató: Renault Mégane Grand Coupé

A Grand Coupé valójában a Mégane lépcsőshátúja, török sorokról érkezik és csak a szedánkedvelő piacokra.

A lépcsős Mégane alapja a kombi, ötajtóshoz képes 42 mm-rel megnyújtott tengelytávú padlója, a futómű változatlanul elöl pszeudo-McPherson (a gólyalábak nem fordulnak csak a kerékagyak), hátul csatolt lengőkaros, csak a hangolást és a szilenteket meg a tisztán elektromechanikus kormányszervót igazították finoman a lépcsőshátú karosszériához (az aktív hátsókerék-kormányzás lépcsős karosszériával nem kapható).

A csomagtér alapmérete még a kombiénál is nagyobb, 550 l-es, ezzel a Grand Coupé kereken 20 l-rel licitálja túl elődjét, a leköszönő Fluence-t. A motorsor minden tagja az ötajtósból is ismerős, a belépő a szívó és szívócső-befecskendezéses, 1,6-os benzines (115 LE), de van 1,2-es turbós (130 LE) közvetlen befecskendezéssel, turbódízelből pedig az 1,5-ös dCi (90 és 110) meg a jóval frissebb műszakiságú 1,6-os (130 LE). Az egyetlen startstop nélküli géphez, a szívó benzineshez alapból ötsebességes kéziváltó jár, de fokozatmentes (CVT) automata váltó (X-Tronic a neve) is rendelhető, a többi gép hatos kézivel jön, illetve az 1,2-es turbós egyelőre csak az EDC nevű hétfokozatú robottal, mert ahhoz csak 2017 elején érkezik meg a hatfokozatú manuális szerkezet. Az EDC (hatfokozatú kivitelben) a 110 LE-s 1,5-ös dízelhez is megrendelhető.

A 4632 mm hosszú szedán 6 mm-rel a kombin is túlnyúlik, hátsó lábtere jó 3 centivel nagyobb, mint az ötajtósé. Az utastér berendezése lényegében a többi karosszériaváltozatból jön, a középkonzol érintőképernyője nem alapáras, de extraként 7 (fekvő) vagy 8,2 colos (álló) képátlójú is lehet. A vezető ötféle Multi Sense menetdinamikai beállításból választhat, ezek közül egy teljesen személyre is szabható. Az egyes fokozatok a kormányzás segéderejére, az automata váltó kapcsolásira, a gázpedál érzékenységére és az utastéri világításra is hatással vannak. A hazai felszereltségi lista lapzártakor még alakult, ma annyit tudni, hogy a hat légzsák, a manuális légkondi és a négy hangszórós, telefon-kihangosítós rádió biztosan minden Grand Coupé-ban alaptartozék lesz. Az extralistán az ötajtós összes biztonsági és kiegészítő felszerelése megtalálható, van LED-es fényszóró, sávtartó, fáradtságfigyelő, parkolóautomata, táblafelismerő, távtartós tempomat, automata vészfék, holttérfigyelő, láblendítéses csomagtérnyitó és kulcs nélküli kezelés is.

A négyajtós Mégane-t az Európai Unió országai közül Magyarországon kívül csak a balti államokban, Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Írországban, Lengyelországban, Olaszországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában forgalmazza a Renault. Az első Grand Coupék még idén a kereskedésekbe érnek.

SZG

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kiszorulhat az Opel a legnagyobb piacokról

Az Opel autógyártó társaság eladásához kapcsolt feltételek miatt a...

Nyílt végű lízing vagy tartós bérlet?

Az utóbbi néhány évben egyre nagyobb szerepet kaptak a...

Tereptárgy

Hamarosan hozzánk is érkezik az Opel Crossland X –...

Kiszabadul

Audi SQ5 – saját tömege 1995 kg, hossza 4671,...

Megjelent a Retro Mobil márciusi száma!

Márciusi számunkban írunk az 1987-es Lada VFTS versenyautóról, az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás