Bemutatók

2017. január 6. péntek, 05:48

Díszlépcső? - Bemutató: Renault Mégane Grand Coupé

A Grand Coupé valójában a Mégane lépcsőshátúja, török sorokról érkezik és csak a szedánkedvelő piacokra.

A lépcsős Mégane alapja a kombi, ötajtóshoz képes 42 mm-rel megnyújtott tengelytávú padlója, a futómű változatlanul elöl pszeudo-McPherson (a gólyalábak nem fordulnak csak a kerékagyak), hátul csatolt lengőkaros, csak a hangolást és a szilenteket meg a tisztán elektromechanikus kormányszervót igazították finoman a lépcsőshátú karosszériához (az aktív hátsókerék-kormányzás lépcsős karosszériával nem kapható).

A csomagtér alapmérete még a kombiénál is nagyobb, 550 l-es, ezzel a Grand Coupé kereken 20 l-rel licitálja túl elődjét, a leköszönő Fluence-t. A motorsor minden tagja az ötajtósból is ismerős, a belépő a szívó és szívócső-befecskendezéses, 1,6-os benzines (115 LE), de van 1,2-es turbós (130 LE) közvetlen befecskendezéssel, turbódízelből pedig az 1,5-ös dCi (90 és 110) meg a jóval frissebb műszakiságú 1,6-os (130 LE). Az egyetlen startstop nélküli géphez, a szívó benzineshez alapból ötsebességes kéziváltó jár, de fokozatmentes (CVT) automata váltó (X-Tronic a neve) is rendelhető, a többi gép hatos kézivel jön, illetve az 1,2-es turbós egyelőre csak az EDC nevű hétfokozatú robottal, mert ahhoz csak 2017 elején érkezik meg a hatfokozatú manuális szerkezet. Az EDC (hatfokozatú kivitelben) a 110 LE-s 1,5-ös dízelhez is megrendelhető.

A 4632 mm hosszú szedán 6 mm-rel a kombin is túlnyúlik, hátsó lábtere jó 3 centivel nagyobb, mint az ötajtósé. Az utastér berendezése lényegében a többi karosszériaváltozatból jön, a középkonzol érintőképernyője nem alapáras, de extraként 7 (fekvő) vagy 8,2 colos (álló) képátlójú is lehet. A vezető ötféle Multi Sense menetdinamikai beállításból választhat, ezek közül egy teljesen személyre is szabható. Az egyes fokozatok a kormányzás segéderejére, az automata váltó kapcsolásira, a gázpedál érzékenységére és az utastéri világításra is hatással vannak. A hazai felszereltségi lista lapzártakor még alakult, ma annyit tudni, hogy a hat légzsák, a manuális légkondi és a négy hangszórós, telefon-kihangosítós rádió biztosan minden Grand Coupé-ban alaptartozék lesz. Az extralistán az ötajtós összes biztonsági és kiegészítő felszerelése megtalálható, van LED-es fényszóró, sávtartó, fáradtságfigyelő, parkolóautomata, táblafelismerő, távtartós tempomat, automata vészfék, holttérfigyelő, láblendítéses csomagtérnyitó és kulcs nélküli kezelés is.

A négyajtós Mégane-t az Európai Unió országai közül Magyarországon kívül csak a balti államokban, Bulgáriában, Csehországban, Horvátországban, Írországban, Lengyelországban, Olaszországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában forgalmazza a Renault. Az első Grand Coupék még idén a kereskedésekbe érnek.

SZG

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Betiltja a hagyományos autókat Szlovénia

A szlovén kormány elfogadta az alternatív üzemanyagokról szóló stratégiáját,...

Megjelent a novemberi Retro Mobil

A novemberi Retro Mobilban beszámolunk az augsburgi Mazda-múzeumról, írunk...

Bemutató: Tesla Model 3

A legkisebb és legolcsóbb Tesla első körben Észak-Amerikát próbálja...

Érdekesség: ZAZ Forza

Ukrajnában, olasz formatervvel készül az új, kínai eredetű Zaporozsec.

Európában erősödik a kártérítés igény

Miután a VW 11 millió, az Egyenlítőt jócskán körül...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás