Aktuális

2017. január 5. csütörtök, 06:37

Védőburkok - ADAC-gyermekülésteszt 2016

Az ADAC arra kereste a választ, hogy melyek most a legjobb gyerekülések a piacon.

Szokásos módon ismét górcső alá vette a piacon elérhető gyereküléseket a legnagyobb német autóklub, az ADAC, idén összesen 42 ülésről mondtak véleményt. Ezek a próbák azért különösen jók, mert lehetőséget adnak a kisgyermekes szülőknek arra, hogy a különféle szempontokat -– így legfőképpen a biztonságot vagy a kezelhetőséget, beépíthetőséget, károsanyag-tartalmat -– összehasonlíthassák, mielőtt döntést hoznak a vásárlásra. Az ADAC 2011-ben újította meg a tesztelési metódust, ám ismét változtattak: tavalyihoz képest a mostani vizsgálatot módosított, érzékenyebb szenzorokkal felszerelt bábukon végezték, vagyis nehezebb volt megfelelniük az üléseknek a különféle kategóriában.

Tavaly nem osztották ki az összetett „Kiváló” minősítést, idén viszont igen, a bébihordozók közé tartozó Kiddy Evo-Luna egyetlenként zsebelte be, elsősorban annak köszönhetően, hogy a végeredményben 50 százalékos súllyal számító biztonsági próbán (64 kilométer/órával végzett frontális-, illetve az 50 kilométer/órás oldalirányú ütközési teszten) remekelt. Egyébként ezen a területen még öt ülés érdemelte ki a legjobb osztályzatot. Összesen 26 ülés ért el „Jó” összesített eredményt, ez kifejezetten örömteli hír, ráadásul akad köztük több olcsóbb árkategóriába tartozó is. A biztonsági teszten gyengén teljesítő üléseket  az sem tudta megmenteni az összesített rossz osztályzattól, ha a többi kategóriában jobban teljesítettek. Egyébként még két kritériumot emeltek ki: a kezelhetőség 40, az ergonómia 10 százalékos súllyal számít. Ezeken kívül nézik még a károsanyag-tartalmat, szerencsére itt csak egy ülés érdemelt elégtelent, a biztonságból is szégyenpadra küldött, itthon nemigen ismert Kiwy SF01. A menetiránynak háttal beépítendő, i-Size szabványú Nuna Reblt egy hároméves gyermeknek megfelelő dummy-val vizsgálták, sajnálatos módon frontális ütközésnél eltört az ülés fémkerete, műanyag héja pedig előrebillent, nagy a sérülésveszélyt okozva ezzel -– ezek után érthető az elégtelen osztályzat. A Recaro Optia is leszerepelt, itt az üléshéj levált az Isofix-alapról, és a dummy-val együtt előrerepült frontális ütközésnél -– nem meglepő a bukás. A Diono Radian 5 nagyon nehézkesen kezelhető: amikor a különböző méretekhez megpróbálják átalakítani, nagy az esélye a hibás összeszerelésnek, továbbá a saját biztonsági övét alig lehet bekötni és megfeszíteni. Ez az egyébként nem túl olcsó eszköz a biztonsági próbán is rosszul szerepelt.

 

Megszívlelendő tanács: vásárlás előtt lehetőség szerint egy széles kínálatot felvonultató szakboltban próbálják ki a gyermekek az üléseket. A szülők pedig ellenőrizzék, hogy a kiválasztott ülés passzol-e az autóba, ez még az isofixeseknél sem magától értetődő: ha az autótípus nem szerepel az adott ülés kezelési útmutatójában, könnyen lehet, hogy nem tudják majd használni.

További részletek Az Autó tavaly decemberi számában. 

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Ismét ló!

Az idei már a 19. Nemzetközi Év Motorja díj,...

Tartósteszt: Seat Ateca 1.4 EcoTSI DSG Style Wave

Az Autobest 2017-es fődíjasát fél éves hosszú távú tesztre...

Megjelent a Retro Mobil júliusi száma!

A Retro Mobil júliusi számában a Trabant utolsó szériájáról,...

Kínában is gyárt a Tesla

A Tesla amerikai autógyártó Kínában kezd gyártani elektromos autókat....

A Jaguar Land Rover 5 ezer új munkahelyet hoz létre Nagy-Britanniában

A Jaguar Land Rover (JLR), a legnagyobb brit autógyártó...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás