Újautó

2016. december 28. szerda, 07:04

Nyersanyag - Tuningteszt: Ford Focus RS 2.3 Ecoboost

Minden hájjal megkent, rafinált technikájú sportgép.

Öthengeres elődjénél kevésbé harsány, de így is nagyot üt: fekete harcsaszájával, funkcionális légbeömlőivel, szélesített sárvédőivel, hátsó szárnyával és diffúzoros lökhárítójával azonnal jelzi, mi fán termett. A fenyegetésre még rákontráznak a 19 colos, matt feketében is elérhető felnik, a kék nyergű Brembo fékek (felárért) és a karvastagságú kipufogók. A tengelytáv (2647 mm) a hétköznapi ötajtós Focusé, a két nyomtáv és a hossz (4390 mm) a szteroidkúra miatt megnőtt, utóbbi három centivel. Az ajtók szélesre tárulnak, a beszállás azonban körülményes: a feláras Recaro ülésekbe nehéz bepréselődni, ha már bennük vagyunk, újabb pofon a magasságállítás hiánya. Az oldaltartás és a combtámasz kiváló, de átlagos alkattal is túl magasan ülünk -– akinek ez nem tetszik, maradjon az alapáras, fűthető garnitúránál. Némi kék díszítéstől (logók, cérnák, műszerek rajzolata), a fekete tetőkárpittól és a középkonzol tetejére ültetett műszertriótól (olajhőmérő, turbónyomás, olajnyomás) eltekintve a sima Focus bútorzata van előttünk, a kormányoszlop tengely- és sugárirányban sokat mozog, a pedálrend hibátlan. Az összkerékhajtás plusz helyigénye miatt a csomagtér alapból bő 100 l-rel kisebb (260–1045 l).

A csupa alu 2,3 l-es, közvetlen befecskendezéses és változó vezérlésű (Ti-VCT), turbós benzines alapjaiban az európai Mustangot is hajtó négyhengeres Ecoboost, itt 6000/percnél 350 LE-t (440 Nm) zúdít a négy kerékre. Kedveli a pörgetést, nyomatéka széles tartományban (2000–4500/perc) él. A lamellás kuplungos 4×4-es rendszer a tengelyeken kívüli és a kerekek közötti vektoros nyomatékosztásra is képes, ha kell, akár az egyetlen, legjobban tapadó kerékre küld mindent. Az érzékelők figyelik a gázpedál és a kormány állását, okosan felismerve például egy-egy kigyorsítást. A lengéscsillapítás két fokozatba kapcsolható, van rajtautomata, a menetprogramok közül a versenypályás Track és a farolós Drift tartogatja a legtöbb izgalmat, a Sport közúton sem veszélyes. Az RS adu ásza, hogy komponenseit ügyesen hangolták össze. A gázreakció minden sebességfokozatban élményszerű, akárcsak a kipufogóból előtörő, durrogásokkal aláfestett hangorkán. A hatgangos kéziváltó nem olyan sebészi pontosságú, mint a legnagyobb konkurens Honda Civic Type-R-é, a kar kellően „húzós”, de járhatna rövidebb úton. A kormányzás közvetlen és lézerpontos, érzetre sem döglött, a jól adagolható, a fáradásra nem hajlamos fék satuként harap. A futómű elöl McPherson, hátul multilink (itt messze lekörözi a csatolt lengőkaros Civicet), városban zötyögni nem ideális, zavaróak a nagyobb felütések, de van némi rugózás is, az RS hétköznapi használatra sem alkalmatlan. A kanyarban elérhető tempó — különösen a választható Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokkal — egyszerűen döbbenetes, miközben az ívmenet bombabiztosan stabil, az egyenesfutás zsinórón vezetett. A nem éppen pehelykönnyű, 16 mázsás sport Focus szinte minden helyzetben rendkívül kiszámíthatóan viselkedik, gyorsításkor és féktávon egyaránt. Fogyasztás? Lehet 10 l/100 km alatt és 20 felett is járni, ez kizárólag a jobb láb függvénye, vegyes tesztátlagunk 14,3 l/100 km volt.

12,1 millió forintért ez ma a hazai piacon megvásárolható egyik legjobb ár/élmény arányú sportautó, annak ellenére, hogy a Focus eredetileg nem versenygépnek született.

KZ

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

25 éves Az Autó Nyereményjáték!

Válaszolja meg az alábbi három kérdést és öné lehet...

Kútba esett a Volkswagen-Tata kisautógyártás

Nem született megállapodás a Volkswagen és az indiai Tata...

Nőtt a külföldről behozott használt autók száma

Tovább emelkedett a külföldről behozott használt autók száma, július...

Egyre több alternatív autót adnak el a koreai gyártók

Az év első hét hónapjában két és félszeresére nőtt...

Oda a dízel árelőnye?

A dízelüzemanyag benzinhez képest élvezett adóelőnyének eltörlését javasolja a...

Az autósoknál al-Attijah, a motorosoknál Svitko nyerte a Hungarian Baját

Az autósoknál a papírformának megfelelően a katari Nasszer al-Attijah,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás