Használtautó

2016. november 30. szerda, 05:07

Koreai kapcsolat - Használtautó-teszt: Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 Dynamique (2009)

Nem volt túl népszerű itthon a Koleos, pedig tesztautónk bizonyítja, jobb, mint hinnénk.

Az Európában 2008-ban piacra lépett típus a Renault formatervét és motorjait, a Nissan hajtásláncát kapta, s a cégcsoport koreai cégénél, a Samsungnál gyártották. Kapható volt csak elsőkerék-hajtásosként, de a 4WD-kivitel is kelendő volt, 2,0 l-es, közöscsöves dízel 150 vagy 175 LE-s változata volt a sláger (a benzines nem sok vizet zavart). A kipróbált hétesztendős példány 308 ezer km-t futott, de ez egyáltalán nem látszik rajta.

renault_koleos-2008_r8-jpg

Karosszéria

Megdöbbentő, hogy 300 ezer kilométeren túl is milyen újszerű a kabin: a bőrvolánon és a váltókar markolatán nincs kopásnyom, a kárpitokon sem látszik a használat, minden újszerű — ennyit számít, ha gondos gazda kezében volt. Elég tágasak az ajtónyílások, a magas utastérbe nem nehéz beszállni. Elöl kényelmes az átlagos oldaltartású, karos magasságállítású ülés, deréktámasz nincs. A térkínálatra itt nem lehet panasz, a középkonzol kemény széle sem lóg be zavaróan a hasznos térbe. Könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót, a volán négy irányban állítható, a pedálokat is jól rendezték el. Hátul jobban örülnénk a tágasabb lábtérnek, a fejnek azonban marad elég helye. Menet közben csendben vannak a kárpitelemek, a kapcsolók többsége jó helyen van, de a rádió kezelőszervei túlbonyolítottak. A vezető környezetében több kacattartóra vágynánk, ugyanakkor jó, hogy mély a kesztyűtartó, öblös és kivehető a középső kartámasz rekesze, a hátsó kartámaszban is van tárolóhely, nincs hiány pohártartóból, s az ajtózsebek is használható méretűek. Vízszintesen osztották ketté a 450 l-es csomagtartó ajtaját: a felső rész nehézkesen emelkedik fel, és nem is nyílik elég magasra, az alsó, bár teherbíró, sok esetben bonyolítja a csomagok behelyezését. Remek, hogy a hátsó, osztott üléssor a raktérajtónál lévő karokkal egy mozdulattal előredönthető (a lap és a több pozícióban rögzíthető támla is), a keletkező raktérpadló sík.

renault-koleos_23

Motor, erőátvitel   

A 2,0 l-es, 150 lovas, közöscsöves dízel erősen kerreg alapjáraton, és remegteti is a volánt, menet közben viszont eltompul a zaj, és elviselhetővé válik sztrádatempónál is. Ereje 2000/perc felett jön meg, de már 1500-tól hadra fogható, jó lendülettel viszi az 1,6 tonnás autót. A hosszú utakon kapcsolható, a kissé már lötyögős kulisszában hangosan „klattyanó” váltókar talán az egyetlen, ahol érződik a sok megtett kilométer. Kuplungja nehéz. A hatgangos szerkezet áttételezése ideális, 100 km/óránál 2000/perc körül jár a fordulat. Mért átlagfogyasztása 8,5-9,5 l/00 km. Kapcsolható az összkerékhajtás: van kétkerék-hajtás mód, választható automatikus nyomatékelosztás és zárt központi diffijű 4×4-es mód. A hegyről leereszkedéskor lejtmenetvezérlő is segít, ez és a többi extra is működik az autóban.

renault_koleos-2008_r5-jpg

Vezetés, menettulajdonságok

A kilátás előre és oldalra jó, hátra már kevésbé, a méretes tükrök sokat segítenek manőverezéskor. A háromfordulatos kormány középállásban kicsit érzéketlen, a szerkezet a vezető kezéhez „közvetíti” a nagyobb úthibákat. Az elektromos szervo rásegítése optimális, a kormány jól visszatalál középállásba. Az elöl McPherson- hátul multilink rendszerű felfüggesztés nem franciásan lágy, karaktere közelebb áll a sportoshoz, nagy tempójú kanyarban sem kell számítani rosszindulatú reakcióra, és a kasztni sem dől zavaróan az ív külseje felé. A 17 colos kerekekkel jókorákat döccen a keresztbordákon. Erősen kátyús, sáros terepet is elvisel, a 205 mm-es hasmagasság elég nagy szabadságot ad a sofőrnek. Jól helytáll a négytárcsás fékrendszer, a lassító erő könnyen adagolható. A szilentek, gömbfejek kopottságára nem utal semmilyen zaj.

renault_koleos-2008_r6-jpg

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás