Használtautó

2016. október 28. péntek, 05:12

Nagyvonalú - Használtautó-teszt: Renault Scenic 1.6 16V Dynamique

Családoknak való a francia egyterű, ráadásul fillérekért hozzá lehet jutni.

Divatot teremtettek a kilencvenes évek végén az egyterűek, amelyek a kétezres évekre egyre népszerűbbek lettek. A Renault a második szériás Scenickel utat mutatott praktikusságban és ötletességben, kár, hogy híre és minősége nem a legjobb. De vajon meg lehet venni belőle egy tíz esztendős, több mint 170 ezret futott, benzines példányt?

renault_scenic_r8-jpg

Karosszéria

Szélesre tárhatók a jókora ajtók, könnyű a beszállás a magas üléspozíciójú kabinba. A vezető környezetében minden kézre áll, még az aprócska, kinövésszerű kormánykapcsolók is, amelyek hajlamosak tönkremenni (az irányjelzők kanyarodáskor átlendülhetnek az ellentétes irányba, téves jelzést adva így a többi autósnak). Gusztusos a kárpitozás, ma sem hat idejétmúltnak a puha felső peremű, kétszínű pultba tett digitális kijelző. A volán karimája fényes, alul egy-két ponton a felső réteg már elfogyott, a váltógomb kellemetlenül ragacsos, több helyen is levált a festett műanyagokról a felső lakkréteg. Jókora ajtózsebek és rengeteg kisebb-nagyobb, jól használható tároló segíti az úti holmik elhelyezését, e tekintetben nemigen akad párja a franciának. A második sor három különálló ülése sínen tologatható, kivehető, támlájuk is több pozícióban rögzíthető, ez sem általános ebben a szegmensben (ma már nem is jellemző). Menet közben semmi sem zörög. Alapból 430 literes csomagtere síkokkal határolt, egyszerűen bővíthető, jól pakolható, a kinyitott raktérfedél ajtaja alá 180-185 cm-es pakoló még be tud állni. Az ajtók úgy csapódnak, mint az ólajtó.

renault_scenic_r7-jpg

Motor, erőátvitel   

Az 1,6 l-es 113 lovas négyhengeres csendes, alapjáraton szinte teljesen néma, rezgéseket sem közvetít a volánra. Már 1500/perctől jó dinamikával mozgatja az autót, gázreakciója élénk, elindulási hajlama is rendben van, kellő erőtartalékokkal bír, és magasabb fordulat-számtartományokban sem lesz hangos. Ötfokozatú váltója meglepően precíz, a kulissza is pontos, a kart könnyű tologatni, áttételezése is rendben van: 3000/perc fordulatnál ötödikben 120 km/óra körül jár a mutató. Vegyes üzemben 7,5–8,5 l/100 km közötti értékekre számíthatunk, vezetési stílustól függően.

renault_scenic_r5-jpg

Vezetés, menettulajdonságok

Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve remekül rugózik, jól szűri az úthibákat, igaz, a felfüggesztések felől erős hanghatások jönnek, ha átfutunk egy úthibán. Ívmenete közel semleges, viszont a kasztni erősen megdől, ha forszírozzuk a tempót. A 3,1 fordulatos volán elég élettelen, ám középállásban határozott, a rásegítés mértéke megfelelő. Egyenesfutása rendben van. Négytárcsás fékrendszere szépen lassít, a fék és a gáz kissé közel került egymáshoz. A futómű irányából nem jön kopottságra utaló hang, zörej, a motor sem eszi az olajat.

renault-scenic-2004-34341sm

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás