Újautó

2016. szeptember 28. szerda, 06:53

Növekedési irány - Tesztnapló: Mercedes-Benz GLC 250 d 4MATIC

A GLK utódját a legerősebb dízellel vezettük.

Audi Q5, BMW X3, Infiniti QX50, Lexus NX, Range Rover Evoque, Porsche Macan, Volvo XC60 – ebbe a mezőnybe csöppent a GLK-t tágasabb belsővel leváltó (tengelytáv 2873 mm), és a C-osztályra épülő – egyelőre csak összkerékhajtással, automataváltóval és négyhengeres turbós motorokkal választható – GLC.

01

Karosszéria, utastér

A látványt AMG csomag dobja fel (sportosabb lökhárítók, fekete légbeömlők, krómozott kipufogóvégek), a 255/45-ös gumikat 20 colos felnikre húzták. A lemezillesztések nem mindenhol egyenletesek, a kezelés kulcsnélküli, az ajtók nagy szögben nyílnak, előre és hátra is kényelmes a beszállás, a vezetőülés lapjának magassága (a talajtól) 580 és 660 mm között állítható. A fűthető első ülések kényelmesek, mindkettő tág tartományban, elektromosan mozog (memóriával), akárcsak a kormány. A jó pedálrenddel tökéletes a vezetői pozíció, vállszélességben és fejmagasságban bőven van hely. A kilátást előre széles A-oszlopok korlátozzák, a tükrök képe jó, az üveges C-oszlopok kicsit megkönnyítik az átlós kitekintést, parkolásnál a kamera első és hátsó képet is mutat. A műszerfal a középre tett fix, tabletszerű képernyővel a C-osztályból jött. A kidolgozás színvonalas, egyenletesek az élek, rossz úton sem zörög semmi, de a fémnek látszó kapcsolók festett műanyagok. A műszerek könnyen leolvashatók, nagyon jól kezelhető a hagyományos Merci elemnek számító egykaros index-ablaktörlő, van headup display, és könnyen megtanulható a fedélzeti számítógép menüje is. Hiba, hogy a fedélzeti inforendszer jobb csuklóhoz tett kontrollere túl érzékeny, és mindig csak az a funkció állítható – a műszerek között és a képernyőn is -, ami éppen aktív: zeneszámléptetéshez például ki kell lépni a navigációból! Elég a rakodóhely, a gyári illatosító a kesztyűtartóból lop el helyet, és rangon aluli, hogy sorjásak az ajtózsebek belső élei. Hátul 190 cm-es magassággal sem szorít a GLC, de középen a magas padlómerevítő miatt nem jó ülni, a háttámlák dőlésszöge nem állítható. Az alapból 550 l-es csomagtér rakodópereme a légrugóval (nagyon lassan) 660 mm-re süllyeszthető, az ajtó 185 cm magasra nyílik fel, az üléstámlák gombnyomásra dönthetők előre.

03

Motor, erőátvitel

A 250-es jelzés 2,1 l-es, négyhengeres, közöscsöves, kétturbós, Euro6-os (Adblue adalékos) dízelt takar. Alapjárati rezonanciája hidegen is minimális, kerregését csak kívül hallani. A gázreakció élénk, turbólyuk alig érezhető, 1400-tól lineárisan érkezik az erő, a nyomatékcsúcs szűk sávban (1600-1800/perc) él, igaz így is van belőle mindig bőven. A kilencfokozatú, kormányról is pöcögtethető bolygóműves automata az irányváltásoknál és padlógáznál is tétovázik, előbbinél néha ránt is, de a fokozatok között észrevétlenül barangol, emelkedő- és lejtőfelismerő képessége kiváló. Rossz, hogy kúszásgátló funkció (Auto Hold) nincs, lámpánál állva taposni kell a féket. A menüben Eco, Comfort, Sport és Sport+ menetprogramok választhatók, ezek a gázreakcióra, a kormányrásegítésre, a váltó gyorsaságára, a légkondira és a légrugós felfüggesztés működésére hatnak. Az állandó összkerékhajtás (50:50) széria, a fék minden keréknél hűtött tárcsás.

05

Vezetés, menettulajdonságok

A menettulajdonságok néhány éve még a GTI-ket jellemezték (0-100 km/h: 7,6 s, végsebesség 222 km/h). Menetközben döbbenetes a csend, a zajok (szél, gördülés) autópályán is visszafogottak, 130-nál kilencedikben – amit 100 alatt nem használ a GLC – csupán 1700/perccel forog a motor! A mindössze 2,2 fordulatos (!), változó áttételű, elektromechanikus szervokormány Sport vagy Sport+ beállítással csupán elnehezedik, több visszajelzést nem küld, de az irányítás pontos. Comfort módban az állítható légrugózás – ami kuriózum ebben a szegmensben – a nagyobb ütéseket is jól tompítja, de kanyargós szerpentinen hintóként ring és dől a karosszéria – sportos beállítással, feszesebb csillapítással ez csökkenthető. Az ívmenet minden körülmények között megnyugtatóan semleges, a fékerő adagolhatósága, a rendszer teherbírása hibátlan. Városban 7,5-8,0 l/100 km-rel el lehet járni, a teszt vegyes átlaga 6,2 l/100 km volt.

02

Felszereltség

Az elvárt dolgokért (ESP, hét légzsák, Isofix, éberségre- és ütközveszélyésre figyelmeztető elektronika, elektromos ablakok, eső- és fényszenzor, tempomat, automata légkondi, fedélzeti számítógép, bőrhuzatú okoskormány, audiorendszer, Bluetooth kihangosító) nem kell külön fizetni, de a vevőbolondító opciókat és a legtöbb vezetőasszisztenst is drágán méri a Mercedes, az alapból is 13 millió forintos tesztautóba 10 millióért pakoltak extrákat, és nem is az összeset!

04

Összegzés

A GLC az elődénél tágasabb, nagyobb a csomagtartója, kiváló a menetkomfortja, és drága. A motor erős és takarékos, az összkerékhajtás inkább a biztonságért és nem a terepképességekért van, de aszfaltról letérve sem ügyetlen.

KZ

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás