Tesztek és bemutatók Újautó

2016. szeptember 26. hétfő, 08:41

Teherpróba: Mitsubishi L200 - Tehersport

Csak az erősebb dízelhez és csak dupla kabinnal választható automata váltó az új L200-ashoz.

A megerősített létravázra ültetett vadonatúj L200 tengelytávja nem változott (3000 mm), és méretei sem lógnak ki a pick-up mezőnyből: hossza 5205, szélessége 1815, magassága 1780 mm. A szabad magasság ennél a változatnál 205 mm. A szélesre nyíló ajtókon át magasra kell felülni, jól jön az A-oszlopokra szerelt kapaszkodó. Az alapáron bőrkárpitos, fűthető, a vezetőnél elektromosan állítható első ülések kényelmesek (az ülőlap hossza 505 mm), hiba, hogy nincs külön állítható deréktámasz. A burkolatok zömében kemény, de kellemes tapintású, könnyen tisztítható műanyagok, az ajtókra is jutott némi bőr, ahogy a kormányra és a váltógombra. Örömteli, hogy az átmérőjében nem eltúlzott kormány tengely- és sugárirányban is állítható, a vezetői pozíció jó, de a pedálrend a magas fékkel rossz, könnyen elakad a bakancsos láb. A kilátást előre az alul széles oszlopok korlátozzák, a tükrök is sokat kitakarnak, utóbbiak képe nem osztott. A műszerfal fazonra és áttekinthetőségre személyautós, a fedélzeti rendszer 7,0 colos érintőképernyős, a légkondi külön szabályozható. Az analóg műszerek erős napfényben is könnyen leolvashatók, a két óra közé tett hajtásvisszajelző LED-fényei azonban zavaróak, különösen este. Kevés a rakodóhely, az ajtózsebek keskenyek, a kesztyűtartó kicsi. Az elődhöz képest hátul sokkal komfortosabb az utastér, a háttámla kevésbé meredek, van középső könyöklő, bőven jut hely a térdnek és a fejnek, de az ülőlap lehetne hosszabb (445 mm). Az alapáron nyitott plató hossza 1520, szélessége 1470 mm, oldalfalának magassága 475 mm. Praktikus a műanyag bélés, de lehetnének komolyabb rögzítőpontok, és a hátsó üveget sem védi semmi. Az 1875 kg saját tömegű L200 nem a legjobban megpakolható pick-up, hasznos terhelhetősége 1035 kg, 3,1 tonnás vontatóképessége (fékezett utánfutóval) bőven elmarad a konkurensek akár 3,5 tonnájától, míg fék nélkül 750 kilós lehet a vontatmány.

01

Az Euro5b tisztaságú, alublokkos, közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, közöscsöves 2,4-es turbódízel új fejlesztés, kissé tolakodó rezonanciával és nagy hanggal kel életre, bemelegedve simában és halkabban forog, de mindig tudatja, hogy gázolajos. Nem a kategória legerősebbje (181 LE, 430 Nm), ám karaktere szerethető, 2000/perc környékén már élénken reagál a gázra — jól hallhatóan fütyül a turbó –, a nyomatéklavina 2500-nál tetőzik. Az ötfokozatú bolygóműves automata váltó lassú, ellenben hidegen sem rángat, emelkedőn és lejtőn okosan tartja a fokozatot, és versenyautós, kormányoszlopra ültetett flepnikkel is pöcögtethető. A kormány holtjátéka középállásban óriási, ettől függetlenül pontos az irányítás, és dicséretes, hogy az 5 méternél hosszabb autó 5,9 m sugarú körön megfordul! Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevhidas, laprugós felfüggesztés a szokásos képlet, terheletlenül gumilabdaként pattog az L200 fara, rossz az egyenesfutás, kanyarban (főleg csúszós burkolaton) a stabil ívmenet hirtelen csap át túlkormányzottságba.

02

A menetkomfortnak jót tesznek a 17 colos alufelikre húzott ballonos gumik, a fék elöl tárcsa, hátul dob, nagy tempóról többször lassítva hamar gyengül. Az összkerékhajtás 100 km/h-ig bármikor kapcsolható, van felező (ezért nem extrém rövid az első fokozat), hátsó differenciálzár azonban nincs. Autópályán utazni fárasztó, 130-nál hangos a szél- és a menetzaj, 100-110 környékén még elviselhető. A vegyes fogyasztás 8,9 l/100 km-re jött ki, a 75 l-es tankkal így tisztességes a hatótáv.

03

A duplafülkés, automata váltós Instyle Navi kivitel nettó alapára 7 540 000 forint, és ennyiért mindent megad (térdlégzsákkal együtt hét légzsák, Isofix, ESP utánfutó, stabilizálóval, dombsegéd, 17 colos alufelnik, kulcs nélküli kezelés, bixenon fényszórók, fény- és esőszenzor, kétzónás automata légkondi, bőrkárpit, ülésfűtés, kormányról vezérelhető hat hangszórós audiorendszer (rádió/CD/MP3/SD/Bluetooth), sávelhagyásra figyelmeztető, tolatókamera, sebességhatárolós tempomat). Az egyedüli extra a metálfényezés, nettó 142 350 forintért.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás