Újautó

2016. augusztus 26. péntek, 09:21

Egyszeregy - Tesztnapló: Suzuki Celerio 1.0 GL AT

Thaiföldi gyártású városi mini, háromhengeres benzinessel, egykuplungos robotváltóval.

A Suzuki egyetlen benzinmotorral, egyféle (GL) felszereltséggel árulja a Swiftnél kisebb, hátul mégis tágasabb Celeriót. Extraként csak metálfény és automata váltó rendelhető hozzá.

01

Karosszéria, utastér

A hézagok egyenletesek, az ajtókról, a lökhárítókról — mivel elsősorban városlakó — nagyon hiányzik a koccanásvédelem. Az ajtók majdnem derékszögben kitárhatók. Csak a vezetőülés állítható magasságú, deréktámasza nincs, izzasztó, műszálas huzata már néhány ezer kilométer után megnyúlt az ülőlapon. A poliuretán-borítású kormány csak fel-le állítható, a kényelem így erősen alkatfüggő -– rövid karúaknak messze lehet a kormány. Minden burkolat kemény (és olcsó) műanyag, de az összeszerelés dicsérhető, nincsenek elálló illesztések. Az elöl sokat kitakaró, alul vaskos A-oszlopokat leszámítva a kilátás minden irányban nagyon jó, a nem osztott terű tükröket belülről, de kézzel kell állítani. A 2425 mm tengelytávú Celerio helykínálata parádés, széltében hátul is elfér két felnőtt, és 190 centis vezető mögé kényelmesen beül az ugyanekkora utas, úgy, hogy sem a láb-, sem a fejtérrel nincs gondja. A személyes apróságokat közepes méretű kesztyűtartó és néhány nyitott rekesz tudja elnyelni, az első ajtózsebek nagyon keskenyek. A 254 l-es csomagtér alapból is nagyobb, mint a Swifté, támladöntéssel pedig több mint egy köbméteres a hely. A hátsó üléseknek csak a támlájuk dől, az ülőlap fix.

02

Motor, erőátvitel

A pörgős karakterű 1,0 l-es háromhengeres szívó benzines (68 LE 6000/perc, 90 Nm 3500/perc) nem tolakodó, ám mindig hallható morgással viszi az üresen nyolcmázsás minit. Az alapjárat hidegen enyhén remegős, már 1500/perctől élénk a gázreakció, a meglepetés pedig autópályán jön, ahol a Celerio vígan tartja a 130-as tempót (ötödikben 3500/perc), és innen határozott gyorsításra, előzésekre is képes. A váltó egykuplungos, ötfokozatú, a karnál kézzel is pöcögtethető robot (szerkezete azonos a kéziével), a duplakuplungosokhoz képest lassan, a kapcsolásokat bólintásokkal kísérve dolgozik, de ebben a műfajban így is a jobbak közé tartozik. Némi figyelemmel, a gázpedál időnkénti felengedésével kisimítható a működés, így viszont éppen az automata nyújtotta gondtalanság vész el. A 800 km-es, városi-országúti teszt vegyes fogyasztása 4,9 l/100 km-re jött ki.

03

Vezetés, menettulajdonságok

A Celerio 4,7 m sugarú körön megfordul, 145 mm-es hasmagasságával pedig nem akad fenn a járdaszegélyeken. A 3,5 fordulatos, villanyszervós kormány közvetlen, az irányítás pontos, de semmilyen visszajelzést nem küld, a fék hátul dobos, az alacsony sebességnél érezhető enyhe bekapástól eltekintve ereje pontosan adagolható. A felfüggesztés elöl McPherson, hátul csatolt lengőkaros, az ívmenet stabil, de kanyarban dől a karosszéria, és rettentően érzékeny az oldalszélre is. A rugózás, a lengéscsillapítás meglepően jó, szépen kimozogja az útegyenetlenségeket, csak durva hibákon, keresztbordákon üt fel néha. A hangszigetelést nem vitték túlzásba, városban nem fárasztó a menetzaj, autópályán viszont harsogó a szél, és monoton, búgó a motorhang.

04

Felszereltség

Az egyetlen, GL-szint minden fontos dolgot megad (ESP, hat légzsák, Isofix, szervokormány, távirányítós központi zár, manuális légkondi, kormányról vezérelhető telefon- és audiorendszer, kihangosító, USB-csatlakozó, első elektromos ablakok, fedélzeti számítógép), a metálfény 44 000, az automata váltó 249 000 forintba kerül.

Összegzés

Fürge, takarékos, négy személynek is kényelmes, olcsó, de nem igénytelen kisautó. A várost elhagyva sem jön zavarba.

KZ

 

 

 

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás