Újautó

2016. augusztus 19. péntek, 08:55

Kisnyomás - Tesztnapló: Opel Astra 1.0 Turbo Ecotec Enjoy

A leggyengébb turbós benzinessel próbáltuk ki a 2016-os Év autóját.

A motorméret csökkentési játékba már szinte minden autógyártó beszállt, háromhengeres turbómotorokból egyre több van a palettán. Az Opel előbb a Corsába és az Adamba, majd most az új Astrába is betette a magáét.

opel_astra-ecoflex-2015_r10.jpg

Karosszéria, utastér

Kellően tágasak az ajtónyílások, könnyű beszállni. Tágas belül mindkét sor, különösen a nagy hátsó lábtér dicséretes: 195 cm-es vezető mögé befér egy ugyanekkora termetű anélkül, hogy be lenne szorítva a feje vagy a térde. A hátsó középső padlómerevítés sem nagy. Jól tájékoztat a műszerfal, ráadásul nem is vesz el nagy helyet a középkonzol a vezető lábteréből.

Tágasak az ajtózsebek, ellenben a váltókar előtti panelről hiányzik a kacattartó. Helyette a kormánytól balra elhelyezett fiók, az átlagos méretű kesztyűtartó és a középső kartámasz alatti üreg jöhet csak számításba az úti holmik számára. Szépek és jó minőségűek az anyagok, precízek az illesztések, színvonalas az összeállítás. Csomagtere alapból 370 literes, bepakolni könnyű, fedele kelően magasra emelkedik, padlója viszont vékonyka és felpúposodik a szükségpótkeréktől (ami körül hungarocellből formázott szeparálórendszert találunk).

opel_astra-ecoflex-2015_r8.jpg

Motor, erőátvitel

Csendesen és rezzenéstelenül dolgozik alapjáraton az egyliteres, háromhengeres 105 lovas benzines. Gázreakciója jó, nem sokat késlekedik gázadásra, elinduláskor kicsit búg, de utána szépen elcsendesül, sztrádatempónál sem hallat magáról. 1300/perctől lehet terhelni, 1500 felett nekilendül, 2000/perctől elég dinamikusan gyorsít. Kéziváltója csak ötgangos, nem nehéz tologatni a kart a kellően rövid kulisszában, igaz, kettesből hármasba kapcsolva meg-megakad a kar, ha gyorsan akarunk kapcsolni. Az áttételezés megfelelő, 130 km/óránál 3000/perc a fordulat. Vegyes üzemben 6,1 l/100 km fogyasztást mértünk, ez nem túlzó, de messze van az ígért gyári átlagtól.

opel_astra-ecoflex-2015_r6.jpg

Vezetés, menettulajdonságok

Az egyébként szélcsendes karosszériához méltatlanok voltak a nagyon zajos Hankook téli abroncsok. Az elöl McPherson-, hátul Watt-rudas, csatolt lengőkaros felfüggesztések ügyesen viselkednek, az orrát sem tolja erősen az Astra, a feneke is szépen követi az ívet. Rugózása ideális átmenet a komfortos és a sportos között, úthibakezelése nem rossz, egyenesfutása hibátlan. Négytárcsás fékrendszerét meg kell szokni: finoman a pedálra lépve nemigen jön a lassítóerő, de ha erőteljesebben belelépünk, hirtelen sokat veszt sebességéből az autó. 3,1 fordulatos volánja leheletnyivel lehetne közvetlenebb, a szervoerő ideális, visszajelzései sem rosszak.

opel_astra-ecoflex-2015_r1.jpg

Felszereltség

Az új Astra Enjoy kivitelében többek között csúsztatható középső kartámasz, tempomat, multifunkciós bőrkormány, négy elektromos ablakemelő, elektromos tükrök, mechanikus klímaberendezés, Bluetooth-kihangosító, fedélzeti számítógép és négy hangszórós audiorendszer kényeztet, 5,48 milliós forintos listaára nem kimagaslóan magas a kategóriában, a belépő turbómotor 330 ezerrel drágább, mint az azonos felszereltségű, vérszegény, 1,4-es, 100 LE-s szívó.

opel_astra-2015_r2.jpg (1)

Összegzés

Az új Astra a kis turbós motorral remek választás, megkockáztatjuk, hogy az átlaghasználó ezzel jár a legjobban.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás