Használtautó

2016. június 27. hétfő, 11:56

Nem öregszik? - Használtautó-teszt: Kia Sportage 2.0 CRDi EX 4WD (2006)

A második Sportage-széria újként népszerű volt itthon, használtként is sokan keresik. 

A 2005-ben piacra lépett típus kapható volt csak elsőkerék-hajtásosként, de sokan döntöttek a 4WD-kivitel mellett is, jellemzően a 2,0 l-es, közöscsöves dízellel párosítva. A kipróbált tízesztendős példány 225 ezer km-t futott, de ez nem látszik rajta.

kia_sportage-2005_r3.jpg

Karosszéria

Magas az üléspozíció, alig korlátozott a kilátás előre és oldalra, és hátra átlósan sem rossz a helyzet. Tükrei jó képet adnak, igaz, nem osztott terűek. A kabin összes műanyaga kopogósan kemény, de nem csúnyák a felületek, a műszerfal felépítése logikus, jól olvashatók a kijelzők. A szürke-fekete színeket néhány alu hatású betét dobja fel. Elöl szellős a lábtér, kényelmes az üléspozíció is, a középkonzol széle sem vesz el helyet a lábaktól. A bőr-textil kárpit újszerű, alig látszanak rajta a használat nyomai, meglepő, hogy a volán fényes bőrkarimáján is csak néhány apró kopást lehet felfedezni. A szélesre táruló ajtók kopogósan kemény paneljére guszta bőrbetétet illesztettek, és elöl-hátul nagy zsebeket formáltak, a kabin többi pontján is jól kihasználható rekeszeket találunk. A második sorban sem szűkös a tér, teljesen sík a padló, a középső támlarészből kartámasz hajtható ki. Kár, hogy az első ülések támlájának hátulja kemény műanyag, így a hozzáütődő térdet megfájdítja. Az osztottan dönthető hátsó üléssor karakuri módon fekszik le a padlóra, az így keletkező jókora (majd 1,5 köbméteres) raktér padlója teljesen sík. A csomagtérajtó (külön nyitható az üvege) nem emelkedik elég magasra, a rakodóperem SUV-osan magas, a takaróroló kissé alacsonyra került, alatta mindössze 332 liternyi a csomagtér. A raktér kárpitozása egyszerű, kemény műanyag, a padló alatt teljes értékű pótkereket találunk.

kia_sportage-2005_r2.jpg

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es, 140 lovas, közöscsöves dízel jellegzetesen kerreg, zaja megszokható, nem zavaróan hangos. Ereje 2000/perc felett jön meg, de már 1500-tól hadra fogható. Bemelegedés után készséges, turbója nem késlekedik sokat, 2500/perc felett kifejezetten dinamikusan viszi az 1,6 tonnás autót. A hosszú utakon kapcsolható, viszonylag lazán megvezetett ötfokozatú váltó karját könnyű tologatni a kulisszában. A szerkezet áttételezése ideális, 130 km/óránál 2700/perc a fordulat.  Átlagfogyasztása 8,5–9,5 l/00 km. A nyomaték alaphelyzetben előre megy, tapadásvesztéskor kapcsolódnak be a hajtásba a hátsó kerekek, van 4WD Lock kapcsoló, ezzel fixre zárható a rendszer (40 km/órás tempóig). A motor nem fogyasztja érdemben az olajat.

Vezetés, menettulajdonságok

A háromfordulatos, szervós volánnal jól lehet irányítani az autót, elöl McPherson-, hátul több lengőkaros futóművével biztonságos a kanyarvétel (nagy tempónál is enyhe marad az orrtolás), a rugózás komfortos, az úthibakezelés sem rossz. Az egyenesfutás rendben van, fékjei átlagos teljesítményt nyújtanak, a lassító erő jól adagolható, erős fékezéskor nagyot bólint a kasztni. 195 mm-es szabad magasságának és rövid túlnyúlásainak köszönhetően terepen is ügyesen mozog. A zajszigetelés nem rossz, de nagyobb sebességnél erősen hallható a gumizaj. A szilentek, gömbfejek kopottságára nem utal semmi.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás