Hírlevélbe

2016. június 20. hétfő, 09:40

Dekra megbízhatósági riport 2016 - Germanizmus

A Dekra felmérése szerint a német használt autók a legmegbízhatóbbak, de a japán, svéd és francia modellek is ott vannak a legjobbak között.

Tavasz elején jelent meg a németországi műszaki vizsgáztatásokat végző Dekra legfrissebb kutatása arról, hogy melyek a legkevesebb hibát produkáló autótípusok. A Dekra hosszú ideje készít ilyen jelentéseket, tapasztalatuk van bőven, az Európa legnagyobb piacán műszaki vizsgázó autók adataiból dolgoznak, meghatározott kritériumrendszer szerint. A cég tapasztalatai azt mutatják, hogy a németországi használtautó piac egyre jobban dübörög, ugyanakkor mind inkább szétaprózódik különféle szegmensekre. Egyértelmű és látványos tendencia, hogy az új modellekkel egyre kisebb szeletekre darabolják szét a piacot, azaz újabb és újabb modellek jönnek, amelyek aztán a használt kínlatban is rendre megjelennek. 2014-hez képest megint jóval több új modell fért bele az adatsorba, tavaly már 477 típusról készült elemzés, öt éve még csak 232-t tudtak szerepeltetni a riportban.

Dekra1607

A Dekra 15 millió (!), két év alatt lezajlott műszaki vizsga eredményeit értékeli ki, és csak azon hibákat vonják be a statisztikába, amelyek valóban relevánsak, és megteremtik a valódi különbségtétel lehetőségét. Azokat a problémákat, amelyekért tipikusan az autó gazdája a felelős, értelemszerűen nem veszik figyelembe a kiértékelésnél. A német vállalat kilenc alapkategóriába sorolja az egyes autókat, és az értékelésnél a tipikus hibákat is feltüntetik hogy jó összehasonlítást tehessenek a vevők. Így kiemelik a hajtáslánc, a karosszéria, az elektromos rendszer, a fékrendszer, a futómű és a kormánymű rendellenességeit, s azt, hogy ezek egy adott modellnél mennyire hajlamosak a meghibásodásra. Kizárólag olyan autók kerülhetnek be a riportba, amelyeknél legalább 1000 példányról van adatuk az adott kiértékelési időszakban és a futásteljesítmény szegmensekben. Utóbbiból hármat állítottak fel: 0-50, 51-100, és 101-150 ezer kilométerig tartanak a kategóriahatárok. A cég tapasztalatai szerint a futásteljesítmény jobban befolyásolja a működést és a hibák számát, mint az élekor, ezért osztályozzák így az autókat. Az egységes értékelésismertető szám a Dekra Hiba Index (DMI); a jelentéktelen hiba százalékos értékéből levonják a súlyos hiba értéket, s a súlyos hibákat komolyabb súlyozással veszi figyelembe a statisztika. Létezik egy „Minden osztályok legjobbja” kategória. Itt az az autó győzhet, amelyik mindegyik osztályt, és mindhárom futásteljesítmény kategóriát tekintve átlagosan a legjobb eredményt érte el. Most az Audi A6 kapta ezt a címet, 94,4 DMI ponttal, majd a Mercedes E (93 ponttal) és az Audi Q5 (89 ponttal) következik. Itt a kiértékelés alapja egy átfogó használati periódus 0-150 ezer kilométerig. A Dekra a 0-50 ezer kilométerig tartó kategóriát emelte ki, mint legfontosabbat, ebben a német gyártók autói kilenc osztályból ötben szereztek első helyet, két japán típus, egy svéd és egy francia győzött még. A kicsik között a Toyota Yarisé az elsőség (DMI: 92,7), a kompaktoknál a Honda Civic (94,8), a középkategóriában a Volvo S60/V60 (96,6), a nagyautóknál a Mercedes CLS (98,3), az SUV-knál a Mercedes M-osztály (98,5), az egyterűeknél pedig a Mercedes B-osztály (98,5) nyert. Ha figyelembe vesszük a magasabb futásteljesítmény-sávok eredményeit is, akkor a németek 27-ből 18 első helyet hoztak el (lásd táblázatunkat). Első alkalommal jött ki a szervezet Oldtimer értékeléssel. Ebbe az osztályba olyan modellek tartoznak, amelyek legalább 30 éve vannak a piacon. Mivel különleges karakterisztikájú szegmensről van szó, ezért csak feltételes módon lehet összevetni a más osztályokkal. Itt is legalább 1000 autót vizsgáltak egy-egy futásteljesítmény sávban, igaz, ezeknél nem 150 ezerig, hanem 200 ezerig tolták ki a megtett kilométereket. Immáron négy éve szerepelnek a statisztikában az úgynevezett Tömegklasszikusok: a Dekra azokat az autókat sorolja ide, amelyeket már nem gyártanak, de mégis fontos szerepük van a piacon, elsősorban a kispénzűek körében. Jelenleg 131 modellt tartalmaz ez a szegmens. Benne vannak az adatsorban az „Új belépők”, ide olyan modelleket vesznek be, amelyek kevesebb, mint 3 éve vannak a piacon. Bár a lehetséges meghibásodási arányokat megmutatja a riport e típusoknál is, sorrendbe nem helyezik őket. Az ok, hogy mivel ezek még márkaszervizbe járnak, ahol rendszerint kijavítják a kisebb-nagyobb meghibásodásokat, mielőtt az autó vizsgára menne, emiatt nem jönnek, jöhetnek ki valós adatok róluk.

dekra3

A www.gebrauchtwagenreport.com oldalon meg lehet nézni, hogy az egyes típusoknál milyen arányban fordult elő lényeges hiba, illetve hogyan alakult a kisebb és a komolyabb hibák száma. Érdemes a riport honlapját böngészni (akár angolul vagy franciául is elérhető), az egyes modellekről szöveges értékelés szintén megjeleníthető, az autókat össze lehet hasonlítani, ezáltal hasznos segítség lehet vásárlás előtt.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás