Újautó

2016. május 18. szerda, 05:49

Sokoldalú luxus - Tesztnapló: Kia cee'd Kombi 1.6 CRDI DCT EX Premium

A megújult cee’d-család csúcsmodellje kevés kompromisszumot követel használójától.

Évről évre ott van az alsó-középkategória eladási Top10-es élmezőnyében a cee’d, ára, minősége, képességei alapján meg is érdemli ezt. A megfiatalított típus is esélyes, bár a kipróbált, minden jóval ellátott drága dízelváltozatból bizonyára nem lesz népautó.

ceedkombi2

Karosszéria, utastér

Nem nehézkes a beszállás, szélesre tárulnak az ajtók. A bőrülések kissé izzasztóak, a kárpitok jó minőségűek, sok a puha műanyag, a fekete-szürke összeállítás elegáns, de komor.  A sebességmérő virtuális, a közepében jelennek meg a fedélzeti számítógép információi, s innen lehet beállítani a különféle funkciókat; a kormányról vezérelhető, nincs túlbonyolítva. A központi kijelző érintőképernyős (de hagyományos gombjai is vannak), megfelelően működik, a középkonzol jól értelmezhető, a fűtés-szellőzés kezelése sem nehézkes. Kényelmesek, átlagos oldaltartásúak az első ülések, a rengeteg kényeztető extrát adó Luxus csomaggal (1,45 millió forint felárért) elektromos állítás és deréktámasz és memória is jár a vezetőüléshez. A középkonzol nem széles, így a lábtértől sem vesz el helyet, alul középen méretes nyitott üreget találunk, benne USB- és AUX-csatlakozó, valamint szivargyújtó és 12 V-os aljzat is van. Kesztyűtartója átlagos, ajtózsebei dicséretesen nagyok és jól pakolhatók, a vízszintesen állítható középső kartámasz előtt pohártartók, alatta hasznos tárolóhely szolgálja az utasokat.

A második sor nem túl szellős, átlagos lábtérrel és -– a panoráma napfénytető miatt -– magasabbaknak kissé szűkös fejtérrel találkozunk. Jó, hogy nincs magas középső padlómerevítés, van viszont pohártartós, kihajtható középső könyöktámasz, a tető oldalában a hálós térelválasztó rendszer felfogató pontjait is megtaláljuk. Hatalmas, 528 literes a szabályos formájú csomagtartó, rakodópereme alacsony, bejárata széles, belsejében ötletes tárolórendszert, rakományrögzítőket, 12 V-os csatlakozót is találunk, ráadásul a padló alatt nemcsak szükségpótkerék bújik meg, de egy sok rekeszre osztott, hasznos üreg is.

ceedkombi3

Motor, erőátvitel

A frissítéssel 128-ról 136 lovassá erősített, 280 Nm csúcsnyomatékú négyhengeres, 1,6 l-es közöscsöves turbódízel barátságosan viselkedik, hangja egyáltalán nem tolakodó, 1300/perc fordulattól lehet terhelni, 1500 felett pedig izmossá válik. Alapjáraton alig érezni a volánon, hogy dolgozik, elindulási hajlama, gázreakciója jó, a turbó sem késlekedik sokat gázadáskor. Igazán ügyes, passzol hozzá a hétfokozatú, duplakuplungos robotizált váltó, talán csak azt kell megszokni, hogy alapjáraton, amikor lelépünk a fékről, és kúszni kezd az autó, minimálisan remeg a hajtáslánc. Gyors, finom, érzi, hogy mikor kell fel- és visszaváltania, a motorfékkel is jellemzően jól operál lejtőn lefelé guruláskor. Eco-módban hamarabb felkapcsol és kevésbé üde, de úgy is szerethető a viselkedése. A kormány mögötti fülekkel magunk is váltogathatunk, a váltásesedékesség-jelző nem szól indokolatlanul. A vegyes üzemben mért 6,6 l/100 km-es vegyes fogyasztás kedvező.

ceedkombi1

Vezetés, menettulajdonságok

Jó manőverezni a 2,75 fordulatos, optimális rásegítésű, megfelelő visszajelzéseket adó volánnal. Választhatunk Normal, Comfort és Sport beállítások közül, nem érezni nagy eltéréseket e három mód között, Sportban némileg „szorosabb” lesz, s nagyobb ellenállással dolgozik a villanyszervo. Elöl McPherson-, hátul multilink futóműve ügyesen viszi a kombi kasztnit, kanyarban precízen tartja az autót az íven, a rugózás kifejezetten szimpatikus, az úthibákkal ügyesen bánik. Négytárcsás fékrendszere sokat bír, s jó erőben van. Kár, hogy erős a gumik zaja (menet közben állandó zavaró surrogást hallanak az utasok), a futómű és szélzaj viszont nem tolakodó. Egyenesfutása rendben van, osztott terű külső tükreivel jól követhető a mögöttes forgalom, bár lehetnének egy kicsit nagyobbak.

ceedkombi4

Felszereltség

A csúcs EX Premium Luxus csomagjában minden olyan extra benne van, amit ma a cee’dhez meg lehet venni. Utóbbiból a keresztirányú forgalomfigyelőt, az automata parkolósegédet, a táblafelismerőt, a xenonfényt, a bőrkárpitozást emelnénk ki. Örültünk volna viszont, ha kínálnak hozzá városi vészfékezőt vagy akár radaros tempomatot, de ezek nem is rendelhetők.

ceedkombi5

Összegzés

Jó térkínálatával, ügyes robotváltójával és takarékos motorjával a kombi cee’d a szegmens legjobb ajánlatai közé tartozik. Kevesebb luxuscuccal ára is sokkal barátságosabb.

KaMi

Comments

comments

Címkék: , , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás