Újautó

2016. május 4. szerda, 04:16

Tesztnapló: Fiat 500 1.2 Lounge - Retúr

Szinte láthatatlanul frissült fel a kultikus retró autó, a Fiat 500.

A Mini mellett a Fiat 500-nak sikerült remekül meglovagolnia a retró hullámot, utóbbi lényegében változatlanul fut 2007-es bemutatása óta. A mostani ráncfelvarrás sem érintette a lényeget.

fiat500 1

Karosszéria, utastér

Viszonylag magasan ül a sofőr, a váltókonzol kitüremkedő kemény széle a hosszabb lábúak térdét zavarhatja, a fejeknek jut hely bőven. Jó fogású a volán, tetszetős és jól tájékoztat a modernizált műszerpult, nem igényel sok tanulást a fedélzeti rendszer kezelése. Rossz, hogy az irányjelző csak akkor villant, ha a más autóknál megszokotthoz lépest hosszasan nyomva tartjuk, nem szerencsés, hogy az első ködfényszórót csak úgy lehet kikapcsolni, ha közben felkapcsoljuk a hátsót (egy gombjuk van). És az sem tetszett, hogy minden motorleállításnál kikapcsolt a szellőztető ventilátor, akármilyen fokozatban is volt korábban. Jó, hogy hátra besszálláskor az első ülések lapja is előrecsúszik, és nem csak a támla dől, kár, hogy a kétszemélyes második sor csak kisebb gyermekeknek való; érdemi lábtér nincs, a fejtér legfeljebb 175 cm-ig jó. A 185 literes csomagtartó síkokkal határolt, ajtaja kellően magasra nyílik, a hátsó ülések támlája (50-50 százalékos osztással) egyszerűen, a csomagtartó felől lehajtható. Az ajtózseb nem elég öblös, a vezető környezetében is kevés a kacattartó. A műanyagok mind kopogósan kemények, de nem rossz a minőségi összhatás.

Motor, erőátvitel

Az 1,2 l-es, 69 lovas, hengerenként kétszelepes négyhengeres őskövület az olaszok palettáján, de ezzel együtt nincs vele gond. 1500/perc fordulattól szépen megindul vele a Fiat, s kellően energikus magasabb fordulatszám-tartományokban. Ötfokozatú kéziváltója jól mozog a precíz kulisszában, áttételezése is rendben van. Viszont sokat fogyaszt ezzel a hajtáslánccal az 500-as, 7,1 l/100 km jött ki a sok országúti szakasszal tűzdelt tesztúton.

fiat500_3

Vezetés, menettulajdonságok

Nagyon közvetlen a volán, gokartosan kanyarodik a félkilós. Hangosak a Pirelli abroncsok és az úthibákat is nagy zajjal, ráadásul erőteljes ütéssel közvetíti az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű. Egyenesfutása nem hibátlan, a volán egyenes menetben apró korrekciókat követel. Rugózása sportos, tempósan haladva jól fordul, rosszindulatú reakció nincs, a fenékriszálást elfolytja a kitörésgátló. Nagyon vaskos, sokat takar a B- és C-oszlop, és az A-pillérek alja is széles, így kissé zavar a szabad kilátásban. Tükrei jók, nem osztott terűek.

fiat500_2

Felszereltség

A Lounge sok mindennel kényeztet, jár hozzá például mechanikus klíma, alufelni, elektromos tükrök és ablakok, multifunkciós bőrkormány, állítható magasságú vezetőülés, 6 légzsák, 5 colos fedélzeti rendszer, Bluetooth-kihangosítóval. Az extrák olcsók hozzá.

Összegzés

Technikája felett kissé eljárt az idő, de még most sem rossz autó az 500-as. Az alapmotor nagy fogyasztásáért a pattogós rugózásért és a szinte használhatatlan hátsó ülésért senki sem rajong majd.

KaMi

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás