Újautó
Ajtóerő - Tesztnapló: Mini Cooper D 2.0 Clubman Aut
A maximális méretű Mini kombi az első kerekekre hajt a BMW-padlólemezen.
A népes kompakt kategória hatajtós kombija sajátos formájával, prémiumos kialakítással, retro hangulattal különbözik kategóriatársaitól.
Karosszéria, utastér
A sokkapcsolós műszerfal komplikáltabbnak látszik, mint amilyen. Valójában is elég komplikált. Az anyagok, kialakítások részben finomak, részben hatásvadászok. A vezető előtti órapanel egy darabja a jó fogású kormány magasságállításával együtt mozog, a kerék ott nem takar a képbe. Felárért rejtett fények villannak fel. Kényelmesek az elülső sportülések, oldaltartásuk határozott. A kardánboxon forgókapcsoló vált a média, a telefon, a rádió és a navigáció között. Mellette a váltókar, az elektromos rögzítőfék és a vezetési mód kapcsolója, idővel kitapintható funkciókkal. Magas a mennyezet, az ajtó kicsit közeli, de nem zavarja a könyököt. Nagyon vastag az elülső oszlop, messzire nyújtózik a tető, szűk rés a szélvédő — legalább ritkán süt szembe a nap. Könnyű a hátraszállás, szélesre tárható az ajtó. A tető és az üléstámla is szokatlanul magas. Hárman szűken férnek el a sorban. A támlák osztva, nem teljesen vízszintesen nyúlnak el az ülőlapon. A kétszárnyú csomagtérajtó széles nyílást ad, felárért akár láblengetésre is. A perem alacsony. Az alig átlagos méretű csomagtartó szövettel burkolt, kampók és karikák segítik a rakodást.
Motor, erőátvitel
Kezes, csöndes és erős a dízelmotor. A startstop finoman indít. Még finomabb a feláras nyolcfokozatú Steptronic automata váltó működése, szinte észrevétlenül és önmagától is jó időben vált (kézzel is kapcsolható). A városban negyedik fokozatig jut fel. A gyorsításhoz időben visszakacsol, 2000 táján már erősen húz a motor, csekély zajjal. Országúton is halk, 100-nál a hatodik-hetedik fokozatot választva 2000, nyolcadikban mindössze 1500 a fordulata. Sport, Zöld vagy Köztes állásba kerülhet a vezetési mód kapcsolója, a gázadás, a startstop vagy a légkondi élénkségét befolyásoló rendszer kapcsolgatása keveset változtat az autó dinamikáján.
Vezetés, menettulajdonságok
A BMW új padlólemezén az első kerekekre jut a hajtás. Példás az egyenesfutás, kanyarodáskor megbízhatóan viselkedik az autó, nem bolondítja meg a hirtelen irányváltás. Az úthibák ütései sokat enyhülnek az utastérben. Sportosan direkt a 2,4 fordulatú kormány, érzéssel forgatható. Az ablaknyílások szűkek, az oszlopok vastagok, még az osztott hátsó ablak is takar.
Felszereltség
Az alapfelszereltség része a startstop, a krómozott kipufogóvég, az elektromos kormányszervo, a 16 colos könnyűfém keréktárcsák, a multifunkciós kormánykerék, a defekttűrő abroncsok, a sportülések, elöl ülésmagasság-állítással, az osztva lehajtható hátsó támla, az Isofix-pontok, az esőszenzor, az automatikus világításvezérlés, a LED ködfényszórók, az automatikus klíma, a navigációs rendszer, a rádió hat hangszóróval, a Bluetooth-, USB-, Aux-csatlakozás, a kulcs nélküli indítás, a négy irányban állítható kormányoszlop, a fedélzeti számítógép, a vezetésimód-választó.
A különféle csomagok szolgáltatásával dúsított tesztautó a bő hétmillió forintos gyári alapárnak közel kétszeresébe kerül.
Összegzés
Méretében, komfortjában távolodik, hajtásmódjában gyorsan közeledik az eredeti, issigonisi Minihez. Tágas az utastere, nagy a csomagtartója, erős a motorja, rossz az átláthatósága. Műszaki tartalma igényes. Az egyedi kialakításhoz megkülönböztetően magas ár társul.
Földvári András
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...