Újautó

2016. április 21. csütörtök, 05:48

Átmenő - Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive 4WD

Az új dízel jót tett a félidejénél tartó Honda CR-V-nek.

Erősebbik dízelmotorjával és csúcsfelszereltségével nem okozott csalódást a japán szabadidő-terepes.

Karosszéria, utastér

A tengelytáv nem változott (2630 mm), de az új lökhárítóktól 3,5 centivel hosszabb a karosszéria. A lemezmunka (fényezés, illesztések) igényes, a küszöböt takaró ajtók tágra — a hátsók közel 90 fokban — nyílnak, könnyű a beszállás, és a nadrág szára sem lesz piszkos. Az Executive elektromosan állítható, fűthető, a vezetőnél memóriás első ülésekkel jön, a kormány tengely- és sugárirányban állítható, kényelmes a vezetői pozíció, de rossz a pedálrend. Minden irányban bőséges a tér, örvendetesen sok a rakodóhely. A zömében puha anyagokból, precízen kivitelezett, menetközben zörejmentes műszerfal áttekinthető, az órák napsütésben is könnyen leolvashatók, de az érintőképernyős menürendszer kezelése körülményes. A sokat kitakaró vaskos A-oszlopoktól eltekintve a kilátás problémamentes, átlósan a C-oszlopok üvege, tolatásnál kamera segít. A széles CR-V-ben hátul átlagos alkattal (185 cm) hárman is elférnek, kellően magas a plafon, nem drasztikusan formázott az ülőlap, és középen jelképes a merevítőpúp. Az ülőlapok felhajthatók, a támlák egy mozdulattal könnyen buktathatók, az alapból 589 l-es csomagtér 1669 l-ig bővíthető így. Az 1800 mm-re felnyíló ajtót villanymotor mozgatja, a rakodóperem magassága átlagos (660 mm).

01

Motor, erőátvitel

A régi 2,2-es dízelt leváltó Euro6-os, duplaturbós, közvetlen befecskendezéses, közöscsöves 1,6-os erős és nyomatékos, 160 LE-t és 350 Nm-t tud. Hidegen is finoman, minimális rezonanciával forog, hangja bemelegedve tompul, de hidegen sem tolakodó. A gázreakció 1600/perctől már élénk, majd 2000 környékén vesz nagy levegőt a négyhengeres — innentől a közepes fordulatszám-tartományban együtt tölt a két turbó. Kiváló a rugalmasság, 90 km/h-nál hatodikban 1700, 130-nál 2500/perc a fordulatszám, előzésnél visszakapcsolás nélkül is könnyen „ellép” a CR-V. A hatfokozatú kéziváltó tökéletes: a középkonzolon jó helyre tett kar precízen, nagyon rövid utakon jár. A kedvező, 5,9 l/100 km-es vegyes tesztfogyasztáshoz hozzájárult, hogy az összkerékhajtás nem állandó, a hátsó kerekekre szükség szerint lamellás kuplungon át jut a nyomaték.

02

Vezetés, menettulajdonságok

A 2,9 fordulatos, villanyszervós kormányt sokat kell tekerni, de az irányítás pontos, alig érkezik visszajelzés. Az elöl McPherson-, hátul multilink, a korábbinál 15 mm-rel szélesebb nyomtávú felfüggesztés vadonatúj, sok a rugózatlan tömeget csökkentő könnyűfém alkatrész, újak a bekötési pontok, a lengéscsillapítók. A kissé lágy rugózás okozta hintázást feszesre „húzott” csillapítás próbálják kordában tartani, egész ügyesen: nincsenek kellemetlen felütések, kanyarban a karosszéria nem dől túlzottan. Személyautós a viselkedés, az ívmenet józanul stabil, a minden keréknél tárcsás fék hatékony, a pedál nyomáspontja viszont lehetne határozottabb. A menetkomfortnak nem tesznek jót a 18 colos felnik. Az átdolgozott zajszigeteléssel (szigetelőhab, szőnyeg) autópályán is nagyon csendes a Honda, leginkább csak a gumik monoton morgása hallatszik be.

cimo_1

Felszereltség

Az Executive gazdag, többek között alapáras vele a 18 colos alufelniszett, a teljes bőrkárpit, a panoráma üvegtető, a kétzónás automata légkondi, a kulcs nélküli kezelés, az adaptív xenon fényszóró, az online kapcsolatra képes Connect szórakoztató- és információs rendszer, valamint a kamerás, radaros vezetősegédeket (ütközésmegelőző vészfékező, sávtartó adaptív tempomat) összehangoló Honda Sensing.

03

Összegzés

A CR-V összkerékhajtása nem komoly terepre való, de rossz utakon, télen, vagy vontatáskor nagyon jól jöhet. Az Executive drága, de a modell egyetemes előnyei, a tágas, kényelmes, praktikus utastér, a hatalmas, variálható csomagtér, a jó minőség az olcsóbb változatokban is megvan.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás