Újautó

2016. április 21. csütörtök, 05:48

Átmenő - Honda CR-V 1.6 i-DTEC Executive 4WD

Az új dízel jót tett a félidejénél tartó Honda CR-V-nek.

Erősebbik dízelmotorjával és csúcsfelszereltségével nem okozott csalódást a japán szabadidő-terepes.

Karosszéria, utastér

A tengelytáv nem változott (2630 mm), de az új lökhárítóktól 3,5 centivel hosszabb a karosszéria. A lemezmunka (fényezés, illesztések) igényes, a küszöböt takaró ajtók tágra — a hátsók közel 90 fokban — nyílnak, könnyű a beszállás, és a nadrág szára sem lesz piszkos. Az Executive elektromosan állítható, fűthető, a vezetőnél memóriás első ülésekkel jön, a kormány tengely- és sugárirányban állítható, kényelmes a vezetői pozíció, de rossz a pedálrend. Minden irányban bőséges a tér, örvendetesen sok a rakodóhely. A zömében puha anyagokból, precízen kivitelezett, menetközben zörejmentes műszerfal áttekinthető, az órák napsütésben is könnyen leolvashatók, de az érintőképernyős menürendszer kezelése körülményes. A sokat kitakaró vaskos A-oszlopoktól eltekintve a kilátás problémamentes, átlósan a C-oszlopok üvege, tolatásnál kamera segít. A széles CR-V-ben hátul átlagos alkattal (185 cm) hárman is elférnek, kellően magas a plafon, nem drasztikusan formázott az ülőlap, és középen jelképes a merevítőpúp. Az ülőlapok felhajthatók, a támlák egy mozdulattal könnyen buktathatók, az alapból 589 l-es csomagtér 1669 l-ig bővíthető így. Az 1800 mm-re felnyíló ajtót villanymotor mozgatja, a rakodóperem magassága átlagos (660 mm).

01

Motor, erőátvitel

A régi 2,2-es dízelt leváltó Euro6-os, duplaturbós, közvetlen befecskendezéses, közöscsöves 1,6-os erős és nyomatékos, 160 LE-t és 350 Nm-t tud. Hidegen is finoman, minimális rezonanciával forog, hangja bemelegedve tompul, de hidegen sem tolakodó. A gázreakció 1600/perctől már élénk, majd 2000 környékén vesz nagy levegőt a négyhengeres — innentől a közepes fordulatszám-tartományban együtt tölt a két turbó. Kiváló a rugalmasság, 90 km/h-nál hatodikban 1700, 130-nál 2500/perc a fordulatszám, előzésnél visszakapcsolás nélkül is könnyen „ellép” a CR-V. A hatfokozatú kéziváltó tökéletes: a középkonzolon jó helyre tett kar precízen, nagyon rövid utakon jár. A kedvező, 5,9 l/100 km-es vegyes tesztfogyasztáshoz hozzájárult, hogy az összkerékhajtás nem állandó, a hátsó kerekekre szükség szerint lamellás kuplungon át jut a nyomaték.

02

Vezetés, menettulajdonságok

A 2,9 fordulatos, villanyszervós kormányt sokat kell tekerni, de az irányítás pontos, alig érkezik visszajelzés. Az elöl McPherson-, hátul multilink, a korábbinál 15 mm-rel szélesebb nyomtávú felfüggesztés vadonatúj, sok a rugózatlan tömeget csökkentő könnyűfém alkatrész, újak a bekötési pontok, a lengéscsillapítók. A kissé lágy rugózás okozta hintázást feszesre „húzott” csillapítás próbálják kordában tartani, egész ügyesen: nincsenek kellemetlen felütések, kanyarban a karosszéria nem dől túlzottan. Személyautós a viselkedés, az ívmenet józanul stabil, a minden keréknél tárcsás fék hatékony, a pedál nyomáspontja viszont lehetne határozottabb. A menetkomfortnak nem tesznek jót a 18 colos felnik. Az átdolgozott zajszigeteléssel (szigetelőhab, szőnyeg) autópályán is nagyon csendes a Honda, leginkább csak a gumik monoton morgása hallatszik be.

cimo_1

Felszereltség

Az Executive gazdag, többek között alapáras vele a 18 colos alufelniszett, a teljes bőrkárpit, a panoráma üvegtető, a kétzónás automata légkondi, a kulcs nélküli kezelés, az adaptív xenon fényszóró, az online kapcsolatra képes Connect szórakoztató- és információs rendszer, valamint a kamerás, radaros vezetősegédeket (ütközésmegelőző vészfékező, sávtartó adaptív tempomat) összehangoló Honda Sensing.

03

Összegzés

A CR-V összkerékhajtása nem komoly terepre való, de rossz utakon, télen, vagy vontatáskor nagyon jól jöhet. Az Executive drága, de a modell egyetemes előnyei, a tágas, kényelmes, praktikus utastér, a hatalmas, variálható csomagtér, a jó minőség az olcsóbb változatokban is megvan.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

Cyan Racing Lynk & Co

A Cyan Racing Lynk & Co történelmet írt: kínai...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás