Bemutatók

2016. március 30. szerda, 05:34

Helyén való - Menettudósítás: Suzuki Baleno

Új a padlólemez, a motor és a majdnem hibrid technológia. A Suzuki Baleno méretében alig különbözik a Swifttől.

A Swiftnél 15 centivel hosszabb, arányosan szélesebb és magasabb Suzuki Baleno még tengelytávolságának 9 centis többletével sem kerül felsőbb kategóriába. Marad az ötajtós szuperminik vagy városi kisautók társaságában — itt a Suzuki hagyományosan otthon van.

All-New Baleno_10 stillsm

Az új padlólemez most mutatkozik be, a korábbihoz képest 10 százalékkal szilárdabb és 15 százalékkal könnyebb a gyári ismertetés szerint. A vezetési élményt jól segíti a tradicionális McPherson-/csatolt lengőkaros felfüggesztés, ezeken biztosan tart az autó, jó kanyarkövető, rugózása csak a jelentősebb úthibákon döccen meg.

A formaterve a kategória fővonalához illeszkedik, friss, de kerüli a feltűnősködést, időt álló. Ízléses, nincs unalom és nincsenek nagyon izgalmas megoldások. A Suzuki pontosan azt adja, amit elvárunk tőle: olcsó, de nem kellemetlen anyagok, egyszerű, de nem primitív megoldások, tisztes kialakítás. Az ajtók szépen nyílnak-csukódnak, hangjuk alig bádogos, a belsőt uraló műanyag minden ponton kemény, de nem sorjás, felülete barátságos. Az utastéri csomagtárolók nem nagyok, aljukon zörög a kulcscsomó, ám a beltér műanyagai a döccenőkön sem adnak ki hangot.

IMG_9107m

Az új padlólemez érdeme a tágas utastér (feltűnően nagy a hátulsó lábhely), ami ráadásul a négyméteresek között szokatlanul bőséges csomagtérben folytatódik. A fej fölötti magasság elöl nagy, hátul inkább a középtermetűeknek való, a kissé vaskos oszlopok kevéssé akadályozzák a kilátást. Az állítható magasságú vezetőülés lapja elég széles, könnyű megfelelő helyhez jutni a négy irányban mozgatható kormányoszlop mögött.

Hátul az ülőlap és a támla hossza is jó, 2/3-1/3 arányban hajlik előre a támla, nem teljesen vízszintesre, a lap nem mozdítható. Alacsony a középső padlóhullám, ám három utasnak csak szorongva ajánlható a sor.

All-New Baleno_10_intm

A sajtóbemutatóra csak a gazdagon felszerelt változattal érkeztek az indiai gyártású autók, ezekben van USB-csatlakozó, a hátsó ablak is elektromosan mozog, előre jut ülésfűtés is. Az egyelőre nem ismert felszereltség valamelyik szintjéhez jár a vészfékasszisztens és a radaros sebességtartó. Az asszisztens 5 km/h felett a veszély közelségétől függően figyelmeztet, majd növeli a fékerőt, végül automatikusan fékez.

A műszerfal két nagy órája között változtatható információk jeleníthetők meg: óra látható vagy a fogyasztás, a nyomaték és teljesítmény, a gyorsítás és a fékezés adatai is. A kormány 3,5 fordulatos. A középkonzoli 7 colos érintőképernyőn a telefon, a navigáció, az okostelefon-szolgáltatások és a rádió kezelői között lehet barangolni -– a tájékozódás többnyire egyszerű.

A Suzuki Baleno még több ismeretlenes. A bejelentések két benzinesről, a Swiftből ismert 1,2-ről és az új 1,0 l-es turbóról szólnak, a feltehetősen 1,3-as és 1,6-os közöscsöves dízelekről csönd van, és az SVHS könnyű hibrid érkezéséről is. Az 1,2-es motor Dualjet nevet és kettős szívócső-befecskendezést kapott. Csak a könnyű hibriddel láthattuk, mehettünk is vele egy rövid próbakört. A könnyű hibrid a motorféküzemben a generátor termelte áramot lítiumion akkumulátorba gyűjti, a startstop indításait a generátoron át ebből intézi, és a gyorsításokba is besegít az áramforrás. A startstop rántás nélküli, gyors motorindításokra képes. A gyorsítás gyári adata ismeretlen, az úton az elektromos segéddel kellemes, de nem kiemelkedő az elrugaszkodás.

IMG_9148m

A Suzuki Baleno legkeresettebb motorjának az új turbót várják, nem alaptalanul. Ez is gombnyomásra indul, és ötfokozatú kéziváltóval társították, nem zajos, kiegyensúlyozottan jár a három henger. Nem vacakol sokat a kíméletesen bekapcsolódó turbó, 2000-es fordulatnál már a csúcson van. A hátsó futómű és 120-as tempó fölött a szél kelt moderált zajt. A motor szépen gyorsít, városban fürge, de emelkedőn nincs túl sok erőtartaléka az ezres motornak. Sok autópályás utazással 5,5 literes átlagot mutatott a fedélzeti számítógép, ami egyáltalán nem rossz. Az viszont igen, hogy mindössze 37 literes a benzintank. Az ötfokozatú kéziváltó kis erővel, pontosan mozgatható, kicsit hosszú úton.

A csomagtartó ajtaja 175 centire emelkedik fel, a raktér magas pereme mögött mély és öblös az üreg. Lapja két szinten állapodhat meg. A nem egészen négy méter hosszú autó tágasságával, mozgékonyságával, fordulékonyságával ígéretes újdonság a szuperminidömpingben, legkisebb motorjával is alkalmas hosszú utakra. Sikerre számíthat, bár annak mértéke főként a még ismeretlen képességétől, az árától függ.

Földvári András

 

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás