Tesztek és bemutatók Újautó

2016. március 24. csütörtök, 06:25

Feljebb megy - Hyundai Tucson 2.0 CRDi HP 4WD aut. Sun Limited Edition

Az ix35-ből újra Tucson lett, a technika friss. A legerősebb összkerekes dízelt automata váltóval próbáltuk.

A régi Tucsonból 2009-ben lett ix35. A padlólemezén továbbra is a Kia Sportage-dzsel osztozó új Tucson a Hyundai szerint prémiumminőséggel tért vissza.

Tucson

Karosszéria, utastér

Nemcsak a forma sokkal markánsabb, hanem a méretek is nagyon megváltoztak. A tengelytáv 30 mm-t nyúlt (2670 mm), a karosszéria hosszában (4475 mm) 65, széltében (1850 mm) 30 mm-t nőtt, a magasság viszont (1655 mm) 15-öt csökkent. A fekete műanyaggal védett sárvédők alatt elférnek a 19 colos felnik — aszfaltra való 245/45-ös gumikkal –, és védőborításból a lökhárítók aljára meg a küszöbökre is jutott. A lemezek szűken tartott rései oldalanként egyenletesek, a tágra nyíló ajtók finoman csukódnak, a kulcs nélküli bejutás alapáras. Beszállni könnyű, hátrafelé nem lejt a tető, az első ülések 500 mm hosszú lapjának talajhoz viszonyított magassága 670–750 mm között változtatható. Az ülés és a két irányban állítható kormány is tág határok között mozgatható, kényelmes a vezetői pozíció, hibátlan a pedálrend. A kilátás minden irányban korlátozott, az A-oszlopok a külső tükrökkel együtt sokat kitakarnak, a meredeken emelkedő övvonal miatt a hátsó ajtók üvegei keskenyek, a C-oszlopok pedig vaskosak, hasznos a radaros, kamerás segítség, és van parkolóautomata is. A csúcsmodellhez alapáras a bőrkárpit, elöl ülésszellőztetéssel és elektromos mozgatással, első-hátsó fűtéssel. A műanyagok többsége nem puha, és a fémnek látszó dolgok is plasztikok, de az illesztések pontosak, egyenletesek. A hely elöl nagyvonalú, a belső szélesség 1540 mm, a belmagasságot (880–960 mm) a tolótető csökkenti. A széles középkonzol lefelé keskenyedik, nem nyomja a lábat. Elég a rakodóhely, az ajtózsebek palacktartósak, a kartámasz dobozos, középen sok a rekesz (a konzol szélére is jutott), a kesztyűtartó hűthető. A szimmetrikusan kialakított, a szélvédőn erős fényben sem tükröződő műszerfalon könnyű eligazodni, nincs sok gomb, a középső érintőképernyő kényelmesen magasan van. A Hyundai a Tucsonba is átemelte gyakran kritizált — sötétben a szemet fárasztó — élénk liláskék műszervilágítást, de jó hogy, az órákon halványítottak kicsit. Hátul sem sokkal keskenyebb a kabin (1500 mm), a lábaknak is jut hely, ketten úri módon ülhetnek, átlagos alkattal hárman férnek el, a középső merevítő púp széles, de nem nagyon magas. Az ajtókra itt is jutott zseb, az első támlákra háló, a friss levegő középső szellőzőn érkezik. A háttámlarészek dőlésszöge állítható, a kart jó helyre, a kerékdob belső oldalára tették. A csomagtartó alapból 513, bővítve 1503 l-es, ezzel lekörözi az elődöt. Az elektromos ajtó 186 cm magasra nyílik, jó, hogy az utastérből is gombbal csukható. Az automata működést szokni kell: az autó mögött állva, kulccsal a zsebben néhány másodperc után indul a nyitás, ez nem mindig jön jól.

07

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es dízel Euro6-os, a gyors reagálású startstop alapáras. Kiváló a hangszigetelés, hidegen sem tolakodó a zaj, rezonancia alig érezhető a kormányon. Az LP (Low Pressusre: kisnyomású turbó) motorból (136 LE, 373 Nm) 400 000 forint felárért lesz HP (High Pressure) (185 LE, 400 Nm), a hatfokozatú, bolygóműves automata váltó felára (elektromos rögzítőfékkel, kúszásgátló Auto Hold funkcióval) további 650 000 forint. A lamellás kuplungos, hátra maximum 50 százalék nyomatékot küldő, 40 km/h-ig 50:50 százalékban fixre zárható automata összkerékhajtás 600 000-et kóstál a lejtmenetvezérlővel együtt. Kerekenkénti vektoros nyomatékelosztás nincs, de kanyarban az ívbelsők fékezésével stabilabb az ívmenet. A csúcsnyomaték keskeny fordulatszámsávban él (1750–2750/perc), a gázreakció 2000 alatt nem különösebben élénk, jól érezhető a turbólyuk, a váltó sem gyors, cserébe okos (jól felismeri a lejtőket és a motorféket) és finoman is kapcsol –- az automata Tucson nem csábít száguldásra. A fogyasztás magas, a tesztet 8,8 l/100 km-es vegyes értékkel zártuk, a táv bő felét városban tettük meg.

02

Vezetés, menettulajdonságok

Autópályán döbbenetes a csend a kabinban. Hatodikban, 130 km/h-nál 2300/perc a fordulatszám, a gördülési és menetzaj is kicsi. A 2,7 fordulatos, elektromechanikus szervokormány pontos, közvetlen (állítható a rásegítő erő), az egyenesfutás pontos. A rugózás kényelmes, még a 19-es felnikkel sem üt extrém nagyokat az úthibákon. Kanyarban dől a karosszéria, de ez nem befolyásolja a biztonságos ívmenetet, a Tucson jóindulatúan alulkormányzott. A fékerő jól adagolható, de a hatás négyszeri intenzív autópályás lassítás után már érezhetően csökkent.

Felszereltség

A Sun Limited Edition biztonsága hiánytalan (ESP, hat légzsák, borulásérzékelő, Isofix, aktív fejtámlák) és az összes vezetőasszisztens alapáras (sávtartó, koccanásgátló, parkolóautomata, keresztirányú forgalomfigyelő, holttér-figyelő, táblafelismerő). Kevés extra rendelhető, csak a metálfényért, a digitális rádióért (DAB) és a burgundi vörös prémium bőrkárpitért kell fizetni, minden más alapáras (LED-es fényszórók, panoráma üvegtető, kétzónás, automata légkondi, bőrkárpit, navigációs rendszer, ülésfűtés- és szellőztetés, 19 colos alufelnik stb.)

03

Összegzés

A gazdag felszereltség érték, de 12,5 millió forintért a vevők többségének már kell a nagyobb márkapresztízs. Pedig a Tucson sok tulajdonságában felveszi a versenyt az elittel, náluk ezen a teljesítményszinten nem sokkal alacsonyabb a mezítlábas alapár.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás