Aktuális
A hátsó üléssor nem biztonságos?
Egyre több a hétüléses egyterű, a hátsó, kis méretű helyekre főleg gyerekeket ültetnek. Az ADAC fontosnak érezte, hogy hátsó ütközési tesztet készítsen, demonstrálandó a hátsó traktus biztonságát.
Az ADAC tavaly őszi tesztjén a Fiat 500 L Living modellt szemelte ki próbaalanynak, ahol viszonylag kicsi a leghátsó utasok tere, és a mögöttük lévő védőzóna is minimális. Nem túl nagy, 60 km/órás tempóval vezették neki a farának a hátulról érkező autót szimuláló próbasúlyt, az eredmény lehangoló lett. A harmadik üléssor fejtámlái kitörték a hátsó szélvédőt, ráadásul az is kiderült, hogy magas járművel (kamion, teherautó, busz) való ütközés akár végzetes következményekkel is járhatott volna. Mivel a leghátsó sorban magasabb az üléspozíció, felnőttek még a fejüket is beverték volna a plafonba. Az ADAC szerint ugyanilyen veszély leselkedik a többi hasonló autóra, ezt minden felhasználónak érdemes észben tartania.

A csomagtérajtó alsó felét nyomta meg a tesztsúly, de az üveg is kitört. Nagyon kicsi, 30-40 cm a gyűrődőzóna
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...