Újautó

2016. január 15. péntek, 07:08

Tesztnapló: Hyundai i20 1.1 CRDi Comfort - Fütyül rá

A háromhengeres dízelmotor és a közepes felszereltség jó párosítás.

Hyundai i20

Az új i20 utas- és csomagtere tágas, kidolgozási minősége meggyőző, 75 LE-s dízelje csak 1,1-es.

Karosszéria, utastér

Az elemek illesztései keskenyek, egyenletesek, a lemezek körben védtelenek a városi koccanások ellen. A C-oszlopokon ablakot imitál a fekete matrica. A kilincsek fogása jó, az ajtók kis erővel, hátul is tágra, nagy szögben nyílnak, a tető nem fut túl alacsonyan, problémamentes a ki- beszállás. A vezetőülés alapból állítható magasságú, az ülőlap hosszú (530 mm). A textilhuzat minősége jó, de az anyag kissé izzasztó, fűthető első ülések a téli csomagban kérhetők (95 000 Ft). A jó fogású, bőrhuzatú kormány sugárirányban is állítható, a vezetői pozíció könnyen belőhető, a pedálrend majdnem hibátlan. Átlagos, 170-180 cm-es alkattal bő a hely, váll- és fejtérben sem szűk az i20. A kilátás előre és oldalra jó, a tükrök közül csak a vezetőoldali osztott. Átlósan már zavaróak a C-oszlopok, a hátsó radaros segítség alapáras. A szélvédőn nem tükröződő, logikusan kialakított műszerfal felső, világos betétje puha, minden más — az ajtóburkolatokkal együtt — kemény, átlagos minőségű plasztik. A műszerek nappal jól leolvashatók (a két óra között monokróm LCD-kijelző ül), este a szabályozható fényerő ellenére is zavaró a liláskék megvilágítás. Elég a rakodóhely, a rossz formájú ajtózsebek kicsik, és a Comfort-szinten dobozos középső kartámasz sem jár, de sok a rekesz az ülések között, van mélyedés a váltókar előtt, a kesztyűtartó pedig hűthető. Hátul 185 cm-es testmagasságig kellemes a térérzet, elfér a láb, és a frizurát sem nyomja a plafon, középen nincs merevítő púp, így rövid távon hárman is egészen jól elvannak. Az ajtókra csak palacktartó jutott, kenguruzsebből egyet kapunk (a jobb első támlán). A csomagtartó álpadlós (a lap könnyen kezelhető), alapból 326 l-es, a cuccot magasra, 75 centire kell felemelni. A kiálló zár fejsérülést okozhat.

03

Motor, erőátvitel

Az 1,1 l-es, háromhengeres, közöscsöves, változó geometriájú turbós minidízel Euro6-os tisztaságú, a startstop (a Hyundai ISG-nek hívja) csak az alap, 15 colos — Michelin Energy Saver gumis — kerekekkel együtt jár. A motor hidegen sem zajos, a kormányon, váltókaron érezhető rezonancia üzemmelegen sokat csökken. A csúcsnyomaték (180 Nm) már 1750/perctől megvan, de a kisgép akár 1500-tól terhelhető, minimális a turbólyuk, 3000 fölé pörgetni felesleges. A jellegzetes háromhengeres orgánum 2500/perc fölött erősödik fel, de 3000-ig nem tolakodó. A hatfokozatú kéziváltó karja hosszú utakon, pontosan és könnyen jár, a kuplung puha. Az áttételezés rövid, de illik a pörgős motorhoz, városba legfeljebb a negyedik való, így 50 km/h-ról minimális késlekedéssel, meggyőző erővel húz fel a motor, hatodikban 90-nél 2000, 130-nál 2850/perc a fordulatszám. A 800 km-es teszten a vegyes fogyasztás 4,3 l/100 km-re jött ki.

h02

Vezetés, menettulajdonságok

A 2,7 fordulatos, középállásában érzéketlen és egyébként is steril érzetű, de pontos kormány rásegítése elektromos, városban könnyű forgatni. Az i20-as 5,1 m sugarú körön fordul, egyenesfutása jó. A bő 11 mázsás saját tömeget nem cibálja vehemensen a csöppnyi dízel: 100-ra lassan kapaszkodik fel (16 s), és a 159 km/h-s végsebesség sem csábít autópályás döngetésre. A felfüggesztés elöl McPherson (lemezből sajtolt lengőkarokkal), hátul egyszerű csatolt lengőkaros. A rugózási komfort kellemes, a ballonos (185/65 R15) gumikkal városban sincs kemény pattogás, a lengéscsillapítás nem túlfeszített. A gördülési zaj nagy, ebben ludasak lehetnek a spórolós abroncsok is. A karosszéria kanyarban erősen dől, de az ívmenet sokáig stabil, eltúlzott tempónál az autó orra indul meg kifelé. A fék elöl-hátul tárcsás, ereje egyenletesen adagolható.

h04

Felszereltség

A Comfort a második szint, lényegében minden fontosat megad. A biztonságon kívül (hat légzsák, ESP, Isofix, dombsegéd, sávtartó, ködfényszórók, tolatóradar) a komfortot többek között manuális légkondi, négy elektromos ablak, fűthető elektromos állítású tükrök, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép, kormányról vezérelhető Bluetooth-kihangosítós hifi és sebességhatárolós tempomat növeli. A listaár magas (4 824 000 Ft), de azonnal jár 500 000 forintos importőri kedvezmény.

05

Összegzés

Kisgyerekekkel akár családi autónak is jó. Az 1,25 l-es (84 LE) benzineshez képest, a Comfort-szinten 600 000 forint a dízelfelár, a gázolajár ismeretében bárki kiszámolhatja saját megtérülési idejét. Az 1,1-es dízellel az i20 takarékos.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás