Újautó

2016. január 13. szerda, 07:40

Teszt: Suzuki Celerio 1.0 GL - Népautós

Ügyes és olcsó minivel támad a Suzuki. Megtalálták a régi Swift utódját?

Érdekes a Celerio helyzete. Elődje, az indiai gyártású Alto nem tudott labdába rúgni nálunk, mivel a hazai gyártású Splash-sel kellett versenyeznie, se divatos, se olcsó nem volt. A Splash viszont mára megöregedett, és kifuttatták a palettáról, adódott a kérdés, mi veszi át a helyét? Az Alto-utód Celerio (egyes piacokon továbbra is Alto) hazai bemutatkozását húzták már egy ideje, talán már az is felmerült a hazai képviselet döntéshozóinak fejében, hogy ne is jöjjön. Thaiföldi import ugyanis, szállítással és egyéb közterhekkel együtt nem könnyű egy ilyen kis árrésű modellnél jó árat kialakítani.

Suzuki Celerio

De végül megérkezett, mégpedig 2,599 millióért, és ez az összeg most a legolcsóbb a szegmensben. Igaz, ugyanennyi a Hyundai i10 ára is, ám ott plusz 150 ezret kérnek a klímaberendezésért. A Suzukinál viszont ez szerepel az egyetlen, GL-szintnél, sőt elektromos első ablakokat, hat légzsákot, MP3-as hifit, Bluetooth-kihangosítót, távirányítós központi zárat, állítható magasságú vezetőülést egyaránt kap a vevő, azaz a legfontosabb extrák mind belefértek a remek árba. Az persze nem mindenkinek tetszhet, hogy a rendelhető tételek listája mindössze a robotizált váltót és a metálfényt tartalmazza, azaz olyan hasznos tételeket, mint a ködfényszóró vagy a tükörfűtés, nélkülözni kénytelen a vevő (legalábbis egyelőre). Bár lehet, hogy ezt nem is bánja, ha megismeri a 3600 mm hosszú városi törpét.

suzuki_celerio-2014_r15.jpg

Egészen elképesztő bravúrt hajtottak végre a tervezők, hogy akkora a tér hátul, amit sok az alsó-középkategóriás modell is megirigyelhetne. A 193 cm-es, hosszú lábú vezető úgy tud beülni maga mögé, hogy térde éppen csak hozzáér az első ülés támlájához, sőt a feje nem is éri el a plafont. Természetesen az 1600 mm-es szélesség miatt oldalirányban nem szellős a tér, de négyen hosszú távon is jól elférnek. A vezetői helyzet kényelmes, nem túl mély az üléspozíció, a bal első ülés magassága tág határok között változtatható, kis növésűek és langaléták sem panaszkodhatnak. A váltót is tartó középkonzol kemény szélét belógatják a sofőr jobb lábához, de mivel nem egy kiálló élnek, hanem egy műanyag panelnek dől a jobb térd, illetve a sípcsont, nem zavaró különösebben, hogy ott van. Ebben a kategóriában általános, hogy mindenütt kopogósan kemények a műanyagok, a Celeriónál sem kell csodát várni, még textilbetétekre sem futotta. A jó általános minőség, a menet közben is néma kárpitok és a remek összeszerelés tükrében bosszantó, hogy olyan a műszerek feletti árnyékoló széle, mint az ökörhugyozás. Ilyen sajnos a Swiftben és az SX4 S-Crossban is, nem értjük miért ragaszkodik a Suzuki az átfedés nélküli illesztésekhez, ha nem képes azokat szépen kivitelezni.

suzuki_celerio-2014_r17.jpg

Nagyok a külső tükrök (egyik sem osztott terű), az A-oszlop alja kicsit vastag, ugyanakkor a B- és C-oszlopok nem zavarnak a kilátásban, a hátsó szélvédőn át széles a panoráma hátrafelé. Átlagos méretű a kesztyűtartó, van kacattartó a váltókar előtt és a kormánytól balra a műszerfalban, kár, hogy nagyon keskenyek az első ajtózsebek, a hátsók viszont tágasak.

suzuki_celerio-2014_r18.jpg

A csomagtartó a másik rejtély: vajon hogyan fért el 254 liternyi űr a kicsi fenékben? Ráadásul nemcsak abszolút értékben kimagasló ez az érték, az is sokat mondó, hogy 43 literrel öblösebb, mint a Swifté. Egyszerű kárpit borítja, rögzítőhorgai nincsenek, ahogy világítást se keressünk benne. Az aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámlák ledöntése pofonegyszerű, a több mint egy köbméteres teljes kapacitás is elismerésre méltó.

suzuki_celerio-2014_r26.jpg

A Celerio a minik között elterjedt motorkonstrukcióval, három hengerrel, 12 szeleppel jön, a szívó benzines 68 lóerős és 90 Nm nyomatékú. Az eddig próbált konkurensek közül talán ez tetszett a legjobban, de ebben benne volt az is, hogy mindössze 805 kilós karosszériát kell cipelnie. Lendületbe jön 1500/perc fordulattól, és innen leszabályozásig lelkesen húz. Jó az elindulási hajlama és a gázreakciója is, városban nagyon fürgén szaladhatunk vele, de országúton sem érezzük a lóerők hiányát. Ott és sztrádán azért csodát nem várhatunk tőle, de tisztességgel teszi a dolgát. Alapjáraton nagyon halk, kicsit remegteti csak a karosszériát, hangja 3500/percnél kezd zavaróvá válni. Meglepően hosszúra áttételezték a precízen és kis erőkifejtéssel kapcsolható, ám kissé zajos kéziváltóját, 100 km/óránál mindössze 2500/perc a fordulat ötödikben, ennek köszönhetően autópályán sem lármázik az erőforrás. Mivel a kerékjáratok szigetelését elspórolták, a futómű hangja és a gumik gördülési zaja állandó kísérő, de ebben sem rosszabb, mint kategóriatársai. Maguk az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések megérdemlik a dicsérő szavakat, hiszen ügyesen tartják az autót az úton, tempós kanyarban enyhe orrtolásra, meg-megnyikkanó gumikra, nem túl erős oldaldőlésre és viszonylag hamar közbelépő kitörésgátlóra számíthatunk. A rugózás viszonylag komfortos, még a budapesti utakon sem rázza ki az emberből a szuszt, csak nagyobb keresztbordákon kapunk erősebb ütéseket. Egyenesfutása pontos, kissé túláttételezett (3,5 fordulatos), elektromos szervós volánjával könnyű az irányítás, a Celerio kis (9,4 m-es) fordulókörének városban érezzük az előnyét. Tárcsa-dob alapú fékje jó erővel ragadja meg a könnyű kasznit, az adagolást sem kell sokáig tanulni.

suzuki_celerio-2014_r16.jpg

Nem kérdés, hogy a Celerio jó kocsi, hibái eltörpülnek potitív tulajdonságai árnyékában. Úgy gondoljuk, az olcsó autót kereső magánvevőket még az egy mérettel nagyobb Dacia Sanderótól is elcsábíthatja, de akár a belül szűkebb Swiftet is háttérbe szoríthatja.

KaMi

suzuki_celerio-2014_r12.jpg

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás