Használtautó

2015. június 30. kedd, 11:56

Melyik használt autó a legmegbízhatóbb?

Vajon melyik használt autó a legmegbízhatóbb? A Dekra felmérése megmondja.

Megjelent a németországi műszaki vizsgáztatásokat végző Dekra legfrissebb kutatása arról, hogy melyek a legkevesebb hibát produkáló típusok. A Dekra régóta készít ilyen riportokat, tapasztalatuk óriási, hiszen az Európa legnagyobb autópiacán műszaki vizsgázó autók adataiból dolgoznak, meghatározott kritériumrendszer szerint. A 2015 februárjában publikált adatsor kapcsán több figyelemreméltó körülményre felhívják a figyelmet. Ilyen a sportos szabadidőautók (SUV) látványos térhódítása, amely immáron a használtautók piacán is érzékelhető. Míg 2013-ban még csak 44 SUV modellt regisztráltak adatbázisukban, addig tavaly már 53 különböző típust, miközben a többi nyolc szegmensben nem volt érdemi változás. Ma már a szabadidő autók kategóriája a második legnépesebb, alig marad el a kisautóktól. Ez a tendencia egyébként Magyarországon is megfigyelhető, az új autó piacon a SUV-ok osztálya az alsó-középkategóriások után a második legnépszerűbb.

A riportban a Dekra 15 millió, két év alatt „képződő” műszaki vizsga eredményeit értékelik ki. Azok a hibák kerülhetnek be a statisztikába, amelyek az egyes járműmodellek értékelésekor relevánsak tekinthetők, vagyis a tipikus karbantartási hiányosságokat, amelyekért a tulajdonos felel (kopott gumiabroncs vagy ablaktörlő, stb.), azokat nem veszik figyelembe. Kizárólag olyan modellek szerepelnek a statisztikában, amelyek legalább 1000 példánnyal képviseltették magukat a Dekra műszaki vizsgáin. 2015-ös jelentésben összesen 456 típus szerepel. Az értékelés mérőszáma évek óta a Dekra Hiba Index (DMI), ezzel a súlyos és a kisebb hiányosságokat egyaránt meg tudják jeleníteni. Ugyanakkor a bukást okozó hibákat nagyobb súllyal számítottak, mint azok, amelyektől az autó még teljesíti a műszaki vizsgát feltételeit.

A még kapható autók között a Skoda Octavia meglepően gyengén muzsikál a 0-50 ezer km közötti kategóriában, de nagyobb futásteljesítménynél némileg javít

A még kapható autók között a Skoda Octavia meglepően gyengén muzsikál a 0-50 ezer km közötti kategóriában, de nagyobb futásteljesítménynél némileg javít

Kilenc osztályba sorolták az autókat, a vizsgálatokat kezdetek óta kiértékelik futásteljesítmény szerint is. Tapasztalataik szerint ez utóbbi döntő szerepet játszik a hibagyakoriságnál, sokkal inkább, mint az autó életkora. A modelleknél minden osztályban három futás teljesítmény sávot szabnak meg, 0-50 ezer, 51-100 ezer és 100-150 ezer kilométeres tartományokba rendezték a járműveket. A minősítési rendszerben a legmagasabb DMI indexű járművek a legmegbízhatóbbak. A Dekra nemcsak kategóriánként értékel, hanem összetett győztest is hirdet. Az a típus az abszolút első, amelyik mindhárom futásteljesítmény kategóriából a legjobb átlagot hozza. Ezt a babérkoszorút (nem először) a Mercedes E szerezte meg 93,8-as értékkel, mögötte az Audi Q5 (90,0) és Mercedes GLK (89,1) következik; egy átfogó, 0-150 ezer kilométerig vizsgált használati periódus az értékelés alapja. A német autók a három futásteljesítmény kategóriában összesen 19 első helyet zsebeltek be, négy első helyre japán, kettő-kettőre francia és svéd, míg egyre olasz típus került.

1.Az E46-os BMW 3-as nagyon népszerű az importautók között, a Dekra szerint nem sok gondot okoz tulajdonosának; a motor, a karosszéria és az elektromosság a különösen erős pontja

Az E46-os BMW 3-as nagyon népszerű az importautók között, a Dekra szerint nem sok gondot okoz tulajdonosának; a motor, a karosszéria és az elektromosság a különösen erős pontja

A 2015-ös riportban megjelent az „Új belépő” kategória, de az itt szereplő autókról nem készült külön értékelés. A www.gebrauchtwagenreport.com oldalon ugyanakkor meg lehet nézni, hogy az egyes típusoknál (0-50 ezer kilométeres futásteljesítmény között) milyen arányban nem fordult elő lényeges hiba, illetve hogyan alakult a kisebb és komolyabb hibák száma. A legjobban három Mercedes, az SLK, az A és a B-osztály szerepelt 99,5 százalékos hibamentességgel, míg a sereghajtó a Dacia Sandero 87,3 százalékkal. A harmadik esztendő az idei, amikor az úgynevezett klasszikus tömegmodelleket is szerepeltetik egy külön listában. Ezek olyan autók, amelyeket már nem gyártanak, de fontos szerepet töltenek be a használtpiacon. Ezeknél 200 ezer km-ig ment a vizsgálat, s összesen 146 modellről alkottak véleményt a dekrások. Nagyon széles a spektrum, a Citroën 2CV vagy az eredeti VW Bogár is szerepel benne, s persze azok a nálunk is népszerű modellek (3-as BMW vagy Ford Focus a kilencvenes évek végéről, stb.), amelyeket előszeretettel hoznak be az országba mostanában. Érdemes a riport honlapját böngészni (akár angolul vagy franciául is elérhető), az egyes modellekről szöveges értékelés is megjeleníthető, az autókat össze lehet hasonlítani, így hasznos segítség lehet vásárlás előtt.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Bemutatkozott a Ford F-Max

Az Év Haszongépjárműve 2019 díj győztesét hazánkban és Szlovákiában...

Brabham BT62

Az autóversenyző-dinasztia szupersportkocsijának gyártását a legifjabb Brabham-fivér, David jelentette...

DS 3 Crossback

A PSA önálló prémium márkája, a DS teljesen megújul,...

Fiat 500X 1.0 T3 City Cross

Vadonatúj turbómotorokat is kapott a felfrissített nagy 500-as, elsőként...

Újdonságok a Pappas Auto-nál

Az osztrák központú autókereskedelmi vállalat idén több mint 20...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás