Bemutatók

2015. június 29. hétfő, 08:47

Mit tud az új Mazda6?

A Mazda6 annyira vonzó maradt, hogy az első ráncok felvarrásával szinte csak megsimogatták.

mazda_6-sedan-2015_r25.jpg

A karosszériaszabászat egyik legerősebb formai lépésdiktálójaként aposztrofálható Mazda6, kis malíciával, olyan jól sikerült, hogy a négyajtós és a kombi időszakos átsimítással nagyobb veszélye volt a rontásnak, mint a javításnak. A hűtőrács leheletnyi megerősítése, a hátsó LED-fények, az új kerekek és egy új szín bevetése csak amolyan kötelező kűr három év után, értékesebb újdonság viszont a felszereltségtől függő, négy-négy diódából felépített, automatikával hunyorogtató LED-es világítás, ami a szemben jövők vakításának, illetve a követett autó zavarásának kizárására kapcsolgat ki csomagokat.

mazda_6-wagon-2015_r22.jpg

Belül is csak amerikai retuson ment keresztül, a puhább műanyagok műszerfalfoglaló terjedésével mozdul el a prémium irányába és a szereltségtől függően a fémhatásos felületek terjednek.

mazda_6-sedan-2015_r8.jpg

A ráncfelvarrás szokásos lépései a felfüggesztéseket is eléri, az első McPhersonoknak és a hátsó, összetett, független spirálrugós rendszernek pl. a szilentblokkjai és a lengéscsillapítói változtak, a hangszigetelés 25 százalékkal is javult, és ahogyan már ilyenkor bejelenteni szokták, a nagyszilárdságú anyagok aránya is emelkedett, ebből is jön a bravúros 1300 kg-os saját tömeg (2,0 literes benzinmotor kéziváltóval).

mazda_6-sedan-2015_r15.jpg

A motorválaszték három benzines és két dízel. A csúcsa, akárcsak korábban is, a 2,5 literes, közvetlen befecskendezéses, kiegyensúlyozó tengelyes benzines (192 LE, 256 Nm), 13:1-es kompresszióviszonnyal, hozzá szériában a kondenzátoros, i-ELOOP mozgásienergia-hasznosító rendszerrel, hatfokozatú automata váltóval. A 2,0 literes, közvetlen befecskendezéses benzines, két változatban (145 LE, 210 Nm, 165 LE, 210 Nm) érhető el, a világ legmagasabb szériában kínált 14:1-es kompresszióviszonyával, mindkét szelepsorán folyamatosan változó vezérléssel. Aztán itt van, a világ legalacsonyabb kompresszióviszonyú (14:1), szériában gyártott, csupa könnyűfém (!), 2,2 literes dízel, két lépcsővel (150 LE, 380 Nm, 175 LE, 420 Nm), mindkettő két változó geometriás ikerturbóval, a kipufogószelepek változó emelésével, az i-ELOOP alapfelszerelés hozzájuk. A sebességváltók 6 fokozatú, kéziváltók és 6 fokozatú automaták. A kéziváltóval ahogyan a Mazda a teljes sorozatán az MX-5 kapcsolási érzetét próbálja követni. A bolygóműves automata, hidrodinamikus nyomatékváltóját, üzemanyag-takarékossági megfontolásokból kuplunglamellák hidalják át, és újdonság a Drive Selection választókapcsoló a kézi kapcsolás gyorsítására, illetve az automata váltó algoritmusának sportosítására. Minden motorválasztékhoz szériában jár az önindítót alig igénylő i- stop startstop rendszer. A leglényegesebb műszaki előrelépés, hogy szereltségtől függően, csak a kombi kivitelben, a dízelváltozatok mind a négy kereket is hajthatják. Különleges, 27 érzékelős rendszere kínosan ügyel arra, hogy az első kerekek megcsúszásakor a hátravitt nyomaték ne uralkodhasson el a menetbiztonságot lerontó, túlhajtó hátsó kerekeken.

mazda_6-wagon-2015_r13.jpg

A szerelvények is igazodtak a kor szelleméhez, lényeges a head-up kijelző megjelenése, felkerülhet a műszerfalra a hét col átlójú érintőképernyő az információk, navigációk megjelenítésére, kifinomult hangvezérléssel vagy a forgatható választókapcsoló használatával. A felületről (MZD Connect) a mobiltelefon, illetve a közösségi felületek (akár hangvezérléssel) is elérhetők. De van a kormányzásba is beavatkozó sávtartó automatika, fáradtságjelzés, a hátra kiparkoláskor még oldalra is kikukucskáló, szinte körbelátó holttérfigyelés, adaptív sebességtartó automatika, aktív fékes ráfutás-megelőző, visszagurulás-gátló, fűthető hátsó ülés és most először minden változatban elektronikus kézifék.

mazda_6-wagon-2015_r17.jpg

A Mazda6 márciustól már kapható, a szereltség a korábbiakhoz képest változik, de a hozzájuk tartozó árak, többé-kevésbé azonosak maradtak.

Surányi Péter

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás