Használtautó

2015. március 27. péntek, 08:39

Használtautó-teszt: Land Rover Freelander

Nem a leggyakoribb szabadidő-autó, és a híre sem túl jó. Vajon érdemes megvenni?

Nem fiatal konstrukció, hiszen 1997-ben mutatták be az első Freelandert. Készült háromajtósként és levehető hátsó vászontetővel. A BMW-eredetű közöscsöves dízelmotort 2001-ben tették bele, 2003-ban jött a ráncfelvarrás, 2006-ban pedig az új széria. Az automata váltós tesztpéldány 124 ezer kilométert futott.

Land Rover Freelander

Karosszéria

Magas az üléspozíció, sajnos a vezetőülés magassága nem állítható. Nem nehézkes a beszállás előre és hátra. Elöl minden irányban tágas a tér, a második sorban a lábtér nem túl bőséges, a fejtérrel a magasabbaknak gondjuk lehet. A felhasznált műanyagok kemények, sajnos menet közben nyikorognak is. Az ülőlapok alcantara kárpitja elöl már erőteljesen megkopott, a széleken lévő bőrfelületek viszont szépek, ahogy a kormányon és a váltógombon is alig látszik a használat. Egyszerű a műszerpult, a kapcsolókat szétszórták, a fűtés-szellőzés kezelőszerveit kissé mélyre tették. Kényelmesek az első ülések, oldaltartásuk sem rossz. A hátsó ülések két személynek kényelmesek, a középső padlómerevítés alacsony. A pad osztottan dönthető, először a támla fekszik le, majd vele együtt az ülőlap hajtható fel az első üléstámlákhoz. Elöl van elég rakhely, az ajtózsebek is tágasak, ám hátul  lespórolták őket, cserébe a tetőben és az első ülések háttámláján találunk rakhelyet. A csomagtér oldalra nyíló, leereszthető üvegű, méretes ajtaja nehezen nyitható és zárható, túl nagy a kitámasztó teleszkóp ellenállása. A raktér aljában elzárt helyen utaznak a szerszámok és az elsősegély-felszerelés, alul négy csomagrögzítő karikát is találunk. A pótkerék kívül van, lezárható dobozban. A keskeny tetőoszlopoknak köszönhetően minden irányban jó a kilátás.

Land Rover Freelander

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es, automata váltóval 109 lovas négyhengeres nem zajos, kerregése sem zavaró, alapjáraton alig remegteti a kormányt. Csúcsnyomatéka 260, 1500/perctől terhelhető, 2000-től kellően dinamikusan viszi az 1,5 tonnás karosszériát. Nem zabagép (8-9 l/100 km az átlagfogyasztás). Az ötfokozatú automata váltó meglepően finoman kapcsolgat, reakcióideje sem rossz, ugyanakkor rögvest leejti a fordulatot, ha elvesszük a gázt. Motorféküzemmel sem segíti a lassítást. A váltókarral egyébként több fokozatot is kiválaszthatunk, ez jól jön terepezéskor. Hegymeneti asszisztens is segít a domboldalról való leereszkedéskor. Ez a motor a legjobb választás hozzá: viszonylag igénytelen és strapabíró.

Vezetés, menettulajdonságok

Hidraulikus szervós, 3,15 fordulatos kormányának rásegítése álló helyzetben kevés, parkoláskor, lassú tempójú manőverezéskor nehézkes tekerni. Elöl-hátul mcphersonos futóműve a keresztbordákat és a kátyúkat is erőteljesen érezteti, egyenesfutása rendben van, rugózása is inkább sportos, mint komfortos. A szélzaj visszafogott, a futómű sem zajong. Aszfalton és közepes nehézségű terepen érzi magát otthonosan, sárdagasztásos terepezést azért ne vállaljunk vele; a diffizárak nélküli, viszkókuplungos és felezős 4×4-es rendszer inkább kocaterepezőknek való. Tárcsa/dob alapú fékrendszere nem kimondottan erős, mélyen fog a pedál, s taposni kell a hatékony lassításért. Fékcserén és futóműjavításon már túlesett, alkatrészei nem drágák.

A tesztautót a Gablini Használtautó Plusz biztosította.

 

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás