Újautó

2015. február 11. szerda, 12:04

Tuningteszt: Suzuki Swift Sport 1.6

Ötajtósként is megvehető a legvagányabb Swift, a Suzuki Swift Sport.

Már a 2005-ben megjelent Swift is az egyik legjobban vezethető modell volt a kisautók között, s a mostani széria erre még rátett egy lapáttal. Különösen igaz ez a Suzuki Swift Sport jelzéssel illetett felspécizett variánsnál. Pedig messze nem ez a legerősebb modell a forróvérű törpék között, sőt! Ha ma azt halljuk, hogy 136 lóerő, az ember önkéntelenül elmosolyodik: vajon mi ebben a sportos? Hiszen végignézve a palettán csupa 200 lóerő közeli paripába botlunk, s ekkora teljesítménykülönbséget nehéz ledolgozni. Nehéz, vagy talán nem is kell. A Sport motorja ugyanis parádésan viselkedik, az ember nem is vágyik több szuflára. A 6900/percnél ébredő 136 lóerő és a 4400-as fordulatnál az első kerekekhez érkező 160 Nm úgy készül, hogy közben azt érezzük: a dupla vezérműtengelyek valamennyi bütyke, a változó vezérlés összes eleme, s mind a 16 szelep kedvét leli a munkában. A kihegyezett négyhengeres villanymotorszerűen pörög fel, 3000/perc felett felszabadultan üvölt, s amikor elérjük a 7200-as leszabályozási határt, az ember nem győz megálljt parancsolni a száguldásnak. S ami különösen szerethető: ha nem akarunk sportolni, normál kisautóként is használható a motor, amely szinte alapjárattól robbanékony, s még akkor is 7 l/ 100 km körüli átlagfogyasztással hálálja meg a belé vetett bizalmat, ha néhanapján „elgurul a sofőr gyógyszere”, s tapossa a pedált. Igaz, jó lett volna hozzá egy sperr-diffi, mert a kipörgésgátló és a kitörésgátló kanyarban és kigyorsításkor nem képes úgy megzabolázni az első kerékre szabaduló lóerőket, ahogy vágynánk rá. Ügyes a hatfokozatú, kis áttételi lépcsőkkel összerakott kéziváltó, s a végáttétel sem extrém rövid (115 km/óránál járunk 3000/perc fordulatnál).

tuning2

A cikk elején említett vezethetőségre visszatérve: a futóműves fejlesztők a Sportnál is remek munkát végeztek! A normál változatokhoz képest átdolgozták (többek között más szilentekkel, kerékcsapágyakkal operáltak) az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztéseket, keményítettek a rugókon, némileg leültették, és szélesítették a nyomtávját. A 17 colos Conti Sport gumikon lehetetlennek tűnő helyzeteket is parádésan megold, nem lehet kihozni a sodrából még extrém kanyarsebességnél sem. A Suzuki Swift Sport gokartosan fordul, ebben segítségére van a 2,75 fordulatos elektromos szervós volán, de négytárcsás fékrendszere miatt sem kell szégyenkeznie. S amit kevesen tudnak: nem pattog, nem üt nagyokat az úthibákon, a komfortos sem túlzó jelző.

A végére maradt a mostani teszt apropója: eddig csak háromajtósként létezett, de immár elérhető ötajtós karosszériával is. Így jóval könnyebb hátra beszállni a nem túl tágas hátsó sorba. Ez a változat 4 990 000-ba kerül, a két ajtó felára 100 000 forint.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás