Használtautó

2015. február 6. péntek, 09:03

Használtautó-teszt: Dacia Sandero (2011)

A Dacia Sandero diszkont árú, viszonylag tartós, belül sem kicsi. Kell ennél több egy családnak?

A Dacia Sandero első szériája itthon nem lett sikersztori, valószínűleg sokakat a neve riasztott el. Látva a Dacia mostani eladásait, úgy tűnik, a szocialista idők rossz emlékei elillantak az emberek fejéből. S talán a használt modellek is kelendőbbek lesznek, mint például főszereplőnk. Egy keveset futott példányt próbáltunk ki.

Dacia Sandero

Karosszéria

Tágasak a bejáratok, kényelmes a beszállás, az Arctic-csúcskivitelnél a vezetőülés magassága (kezdetleges módon) állítható, s a kormányoszlop is mozgatható (fel-le, széles tartományban). Könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót, az elöl ülőknek van elég terük, a térdek sincsenek beszorítva. Pofonegyszerű a műszerpult felépítése, kár, hogy a fűtés-szellőzés kapcsolóit a középkonzol aljára tették, így kiesnek a látómezőből. Valamennyi műanyag kopogós, felületük sem túl igényes, a hangulatot ezüst festésű betétek (ajtóbehúzók elöl, középkonzoli panel) dobják fel. Menet közben nincs neszezés, zörgés, a hangszigetelés viszont nem kimagasló: a külső zajok és a gumik morgása is erősen behallatszik. Hibátlanok, tetszetősek és nem izzasztóak a textil üléskárpitok. Ha elöl magas sofőr ül, mögötte már nem marad túl sok lábhely.  Középen nem vaskos a padlómerevítés, a fejtér tágas. Sok rakhelyet nem találunk: két első (egyébként hosszú, de keskeny) ajtózseb, egy kisebb középkonzoli üreg, két pohártartóval, két apróbb kacattartó és egy lapos kesztyűtartó van mindössze. A csomagtér tágas (320 l), könnyű megpakolni, bár padlója mélyen van (alatta, kívülről felcsavarozva teljes értékű a pótkerék), s küszöbjére nem jutott kárpit. Osztottan dönthető a hátsó támla, 1200 l-ig bővíthető a kapacitás.

Dacia Sandero

 Motor, erőátvitel

A hengerenként kétszelepes, négyhengeres, 1,6 l-es (84 LE, 135 Nm) volt a csúcsmotor: hangja csak 3000/perctől lesz erős, jó lendülettel húz 1500/perc fordulattól, erős rezonanciával sem bosszant. A tapasztalatok szerint beéri 7-8 l/100 km üzemanyaggal. Ötgangos váltójának karja precíz kulisszában, kis erővel kapcsolható, jó vele dolgozni. Áttételezése a megszokott: 100 km/óránál 3000/perc körüli a fordulat. Kuplungja nem nehéz. A 20 000 km-es olajcsere-periódus ma már nem számít tágnak.

Vezetés, menettulajdonságok

A hidraulikus szervós kormány rásegítése optimális, bár 3,2 fordulatos áttételezése kissé túlzó. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve nem zajong sokat menet közben, rugózása komfortos, legfeljebb a nagyobb úthibákat jelzi erősebb ütéssel. Kanyarban is sokáig semleges, a túlzott tempóra finom orrtolással reagál, farkitörés csak extrém helyzetekben valószínű. Tárcsa/dob alapú, blokkolásgátlós fékje átlagos erejű, jól lehet adagolni. A szélzaj mértéke nem zavaró. Hátrafelé átlósan némileg korlátozzák a kilátást a C-oszlopok. Külső tükrei kissé holtteresek.

A tesztautót a Gablini Használtautó Plusz biztosította.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás