Újautó

2015. február 2. hétfő, 08:23

Tesztnapló: Nissan Juke 1.6 DIG-T

Aprók, de fontosak a kívül-belül felfrissült új Nissan Juke megváltozott részletei.

Fronthajtással és megújult benzines csúcsmotorjával próbáltuk ki a korábbinál sokkal látványosabban személyre szabható Juke-ot.

Nissan Juke

Karosszéria, utastér

Az alapot a Micra adja, a karosszéria méretei a régiek (tengelytáv 2530 mm), a futómű is a korábbi. A lemezek illesztése nem mindenhol egyenletes, csak a kerékíveket védi műanyag. Újak a lökhárítók és a bumeráng alakú, elöl LED-menetfényes lámpák. Tetszés szerint fekete, fehér, piros vagy sárga színnel variálható a megjelenés (fényszórókarikák, tükörházak, lökhárító betétek, 18 colos keréktárcsák), a csúcsgép alapból 17 colos alufelniket hord. Az ajtók szélesre nyílnak, termetesebbeknek be-kiszállásnál útban lehet a tető éle. A kisautós léptékkel magas első ülések kényelmesek, jól tartanak, a multifunkciós bőrkormány csak sugárirányban állítható, de a jó pedálrenddel összességében kellemes a pozíció. Átlagos alkattal (175cm) minden irányban elég a hely, a középkonzol nem nyomja a lábat, a nyitott állapotban is befüggönyözhető panorámatető csökkenti a belmagasságot. A belső is színezhető (varrások, első ülésbetétek, szellőzőkarikák, váltógomb, tükörház, középkonzol), az összes műszer és a Nissan Connect 5,8 colos érintőképernyője nappal is jól leolvasható. Rakodni a kesztyűtartóba (kicsi), a kicsi, de palacktartós ajtózsebekbe, és középen több helyre (tálca, pohártartó) lehet. A kilátás körülményes, elöl az A-oszlopok, átlósan a C-k takarnak ki sokat, parkolásnál jól jön radar és a 360 fokos felülnézeti kamerakép. Hátul középen magas a padlómerevítés, vállszélességben ketten jól elférnek, de 175 cm felett térdben és fejben már szorít a Juke. A 354 l-es csomagtér 40 százalékkal nagyobb, mint volt, a rakodóperem nagyon magas (770 mm).

Nissan Juke

Motor, erőátvitel

A közvetlen befecskendezéses, startstopos benzines Euro6-os, belső súrlódása kisebb, kompressziója magasabb mint volt (9,5 helyett 10,5), és új megoldás a hűtött kipufogógáz-visszavezetés is. Az alapjárat melegen is kissé ingadozó, de nincs kellemetlen rezonancia, a startstop gyors, hidegen nem állítja le a motort. Maradt a 190 LE, már 1400-1500-tól szépen húz az 1,6-os – itt ötödikben 50 km/óra a sebesség. Érezhető némi turbólyuk, a gázreakció 2000/perc környékén élénkül fel, 130-nál hatodikban 3200/perc a fordulatszám, innen is határozottan gyorsít a Nissan Juke. Sport üzemmódban még élénkebbnek érződik (gázreakció, kormányzás), a hatfokozatú kéziváltó karja rövid utakon, könnyen, pontosan jár. A vegyes fogyasztás háromnegyed részben városban 8,6 l/100 km-re jött ki.

Nissan Juke

Vezetés, menettulajdonságok

A tükrök képe jó, a 360 fokos kamerával szűk helyen is könnyű a manőverezés. A 2,8 fordulatos kormány tisztán elektromos rásegítésű, középállásban sem érzéketlen. A felfüggesztés hangolása kompromisszumos, a nem drasztikusan kemény rugózáshoz feszes csillapítás jár, a Nissan Juke így nem dülöngél, és stabil az egyenesfutása, jó úton még a tesztautó alacsony oldalfalú 225/45 R18-as abroncsaival is kellemes a menetkomfort, de már a kisebb úthibák is nagyot ütnek. Javult a zajszigetelés, a motorhang autópályán sem tolakodó, városban kifejezetten csendes. Az ívmenet sokáig biztonságos, határhelyzetben az orrát kezdi finoman kifelé tolni. A fék nyomáspontja határozott.

Nissan Juke

Felszereltség

A hiánytalan biztonság (hat légzsák, Isofix, ESP, keréknyomás ellenőrző) mellett a Tekna mindent megad: Nissan Connect navigációval és tolatókamerával, biztonsági pajzs (holttér figyelő, sávelhagyásra figyelmeztető, mozgó tárgyak érzékelése, 360 fokos kamera), automata légkondicionáló, sebességhatárolós tempomat, fedélzeti számítógép, eső- és fényszenzor, kulcsnélküli kezelés, hathangszórós, bőrkormányról vezérelhető hifi (USB, MP3, Bluetooth). A belső színezés lehetősége ehhez a kivitelhez alap, a külső Design csomag (18 colos felnikkel) feláras, csakúgy, mint a Xenon fény, a bőrkárpit, az ülésfűtés és az üvegtető. A 6,4 milliós indulóárból így lett 7,7 millió.

 Összegzés

Színezhetőségével kívül-belül személyre szabható, akár összkerékhajtással és automataváltóval is elérhető. Erős motorjával és apró termetével ideális a nagyvárosi lubickoláshoz.

KZ

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

Ferrari SF90 Stradale

A Scuderia Ferrari alapításának 90. évfordulóját 1000 LE-s hibriddel...

Skoda Kodiaq Scout 2.0 TDI 4×4 aut.

A Skoda legnagyobb szabadidő-terepese a belépő dízelmotorral is jól...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás