Haszonjármű

2015. január 30. péntek, 08:27

Teherpróba: Opel Vivaro Van 1.6 CDTI Biturbo

Az új, dobozos Opel Vivarót a legerősebb motorjával próbáltuk.

Az új Opel Vivaro is a korábbi 3098 és 3498 mm-es tengelytávval fut; az alapkarosszériát vezettük a belépő 2,7 helyett emelt teherbírással, 2,9 tonnás össztömeggel (nettó 39 400 Ft felár): dobozos, egy tolóajtós, a tengelytáv a rövidebb (L1), és a tető is az alacsonyabb (H1) volt.

Motorból a csúcsot próbáltuk, az Euro6-os, felárért (nettó 63 000 Ft) startstopos, 1,6-os Renault gázolajost két fix geometriájú turbó lélegezteti, (140 LE, 340 Nm) és meglepően személyautósan viszi az 5 m-es dobozost.

Opel Vivaro

 

Az arányok a korábbiak, a nagy első ajtók szélesre nyílnak, magasra kell mászni, az elég hosszú lapú (alapáron magasságállítós), kényelmes, puha tömetű, kartámaszos vezetőülésbe. A beltér hamisítatlanul Renault (az Opel Vivaro változatlanul a Renault Trafic testvére), a digitális sebességmérős műszeregység például egyenesen a Clioból érkezett. Az összeszerelési minőség személyautósan jó, a sok kemény műanyag illesztései pontosak, egyenletesek, sorjamentesek, a kesztyűtartó nagy. A kilátás előre nagyon jó, jobbra – a dobozfelépítményből adódóan eleve – korlátozott, de az utasoldali napellenző panorámatükre éppen ezért olyan nagy: meg nem oldja a gondot, de sokat segít. Hátrafelé az elválasztófal kis ablaka (nettó 19 050 Ft felár) sokszorosan használhatatlan: az alapból háromüléses fülkében a középső hely fix fejtámlája rengeteget takar, az üveg tükröz, és még ott a hátsó ajtószárnyak függőleges osztása is. Ennek ellenére nagyon jó, hogy egyáltalán van középső visszapillantó, mert a forgalomban segít (a hátsó ajtók üvege nem alapáras).

Opel Vivaro

 

A vezetőfülke pakolóhelyei tágasak (az ajtózsebek nagyok, de túl mélyen vannak), a középső ülőhely támláját külön lehajtva jegyzetelő tábla vehető elő, az utasülések egybepadja alatt pedig külön rekesz utazik (a raktér felőli, feláras kis ajtón át is megközelíthető). A kormány is ismerős, jó fogású és Renault, a vezetés minden ízében személyautós. A fékpedál kényelmetlenül magasan áll, de a lábtér tágas (a mélyre húzott műszerfal a magasabbak lábszárának útban lehet), a fék-gáz szintkülönbség nagy. A motor meglepően csendes, hidegen is csak nagyon finoman remegteti az utasteret. A váltókar puhán, de nem túl pontosan tologatható, a magasabb fokozatok hosszúak, és szellős kiosztásúak, de az egyes még komoly terheléssel is rövid; üresen másodikból nagyobb emelkedőn is szépen, erőlködés nélkül elindul az Opel Vivaro.

Rossz, hogy nincs vízhőmérő, a hideg motorra csak kék lámpa figyelmeztet. Üzemmelegen szinte benzines simasággal forog, de hanga mindig jól hallható, már 1200/perctől szépen dolgozik, turbólyuka 1500-tól minimális, 1800 felett el is tűnik. Autópályán nagyon könnyen tartható a 130 km/óra (2400/perc), a szél csak a jó képet adó, széles látószögű, osztott terű (alul erősen domború, a parkolást segítő) tükrök körül hangos. A gördülés a dobozos felépítmény ellenére csendes; a motor a fő zajforrás. Az 1,6-os (fél terheléssel) még 130-ról is szépen gyorsít tovább, a futómű hangolása kényelmes, üresen sem pattog az autó hátulja, az egyenesfutás hibátlan. A kormány nagy sebességnél is célpontos, az ívmenet terheléssel is jóindulatúan alulkormányzott. Az oldaldőlés nem zavaró, a fékhatás jó, de a pedál érzékenységét, adagolhatóságát szokni kell. A tolatáshoz fontos segítség a feláras radar, a 2,5 m hosszú raktérben két raklap is könnyen elfér, sőt a tolóajtón át is berakhatók. Hosszú tárgyak szállításánál jól jön, hogy a hátsó ajtó jobb szárnya derékszögben kinyitva rögzíthető, és ötletes az is, hogy a fülke felé vezető (utasülés alatti) átjáró ajtaját kinyitva több mint 3 m hosszú cuccok (létra, csövek, stb.) is csukott raktérrel szállíthatók.

Opel Vivaro

Az új Opel Vivaro alapára ezzel a motorral és felépítménnyel nettó 5 457 000 Ft, az alapfelszerelés része a járdaoldali tolóajtó, a dupla utasülés, a vezetőoldali légzsák, a központi zár, az MP3-as rádió, az elektromos ablak- és tükörmozgatás és a Bluetooth kihangosító is.

SZG

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás