Használtautó Tesztek és bemutatók

2014. november 21. péntek, 08:30

Használtautó-teszt: Opel Vectra 2.0 16V Comfort (1999) Sosem kop el?

Tartós benzinmotorral ideális családi és munkásautó a B-Vectra. Kár, hogy rohad.

Nem mai darab, közel húsz éve, 1995-ben mutatták be a második generációs („B”) Vectrát. Igénytelen, egyszerű konstrukció, éppen ezért ma is kedvelt azok körében, akik olcsó és viszonylag tágas családi vagy munkaautó akarnak. Utastere hamar öregszik, karosszériája rozsdásodik, de a mechanika kitartó, ahogy a tesztautónkban is dolgozó 2,0 l-es, 16 szelepes benzines. Egy  közel 180 ezret futott, ráncfelvarrás utáni példányt próbáltunk ki.

A ráncfelvarrás 1999-ben jött, a sok rozsdás részt költséges lesz kijavítani. Az áramvonalidommal megtoldott, nem túl nagy felületű tükröket nem lehet behajtani, a baloldali közülük osztott terű. Készült kombi és ötajtós, azok praktikusabbak

A ráncfelvarrás 1999-ben jött, a sok rozsdás részt költséges lesz kijavítani. Az áramvonalidommal megtoldott, nem túl nagy felületű tükröket nem lehet behajtani, a baloldali közülük osztott terű. Készült kombi és ötajtós, azok praktikusabbak

Karosszéria

Viszonylag tágas ajtónyílásokon keresztül lehet megközelíteni az elöl szellős, hátul méretéhez képest kissé szűkös lábterű, ám kellően nagy belmagasságú utasteret. Az üléseken és az ajtókon puha plüsskárpitot találunk, ezek 15 év után is jó állapotban vannak. Az ajtóbehúzók műanyag burkolatai viszont már részben elmállottak. A műszerfal tetején és a középkonzol szélein puha a műanyag, jó, hogy ez utóbbi nem tolakodik előre, így nem vesz el helyet az első utasok lábteréből. A kapcsolók, kezelőszervek kissé kopottasak, a kormányon és a váltógombon is látszik a használat nyoma. A vezetőoldali ajtó ablaka szorul, az ajtók viszont könnyen záródnak. A Vectra korrózióra hajlamos, az ajtók sarkainál és a kerékjárati íveken ott virítanak a pörsenések, de a tetőantenna rögzítésénél is csúnyán kivirágzott a rozsda. A fényszórók már kezdenek mattulni. Mindegyik ajtón találunk hosszú és keskeny zsebeket, a kesztyűtartó átlagos, a középső kartámasz alatti üreg mély. A hátsó ülés lapja és háttámlája is osztottan dönthető, kartámasz és síalagút is fokozza a komfortot. Az 500 literes raktér családi kiruccanások csomagjait is elnyeli, a nyílás szedán mércével nem szűk. Kár, hogy a fedél méretes pántjai belógnak a hasznos térbe.

Vezetés, menettulajdonságok

Jól áttételezett (három fordulatos), hidraulikus szervós volánját álló helyzetben nagyon nehéz tekerni, menet közben már jobb vele dolgozni. Nem túl precíz, sok visszajelzést sem ad az útról. Elöl McPherson, hátul oldalaként többlengőkaros futóműve csak a keresztbordákat nem kedveli, a kátyúkkal  jobban bánik. Rugózása komfortosra hangolt, kanyarban stabil, a forszírozott tempót is jól viseli. A futómű zajszigetelése lehetne jobb, az egyenesfutás rendben van. Elöl két kormányösszekötőt és egy stabilizátor pálcát kell cserélni, mert erősen zörögnek, ezeket a autoalkatreszonline24.hu/opel oldalon érdemes megvenni. Egyébként nincs más hibája a masszív futóműnek. Négytárcsás fékrendszere nem muzsikál túl jól, erősebbre számítottunk.

 

A vastag és puha kormánykarima fényesre kopott, a racsnis karral állítható magasságú, deréktájban kényelmetlen, de jó oldaltartású vezetőülés lapján sem ment még tönkre a plüsskárpit. A középső kartámasz fix, az üléspozíció viszonylag alacsony, a kormány széles tartományban billenthető   

A vastag és puha kormánykarima fényesre kopott, a racsnis karral állítható magasságú, deréktájban kényelmetlen, de jó oldaltartású vezetőülés lapján sem ment még tönkre a plüsskárpit. A középső kartámasz fix, az üléspozíció viszonylag alacsony, a kormány széles tartományban billenthető

 

Motor, erőátvitel

A kétliteres, szívó benzines 16 szeleppel és 136 lóerővel még ma is erősnek számít, kellő dinamizmussal viszi az 1,3 tonnás saját tömegű Opelt. A 4000/percnél leadott 185 Nm-nek köszönhetően kellő erőtartalékokkal bír, akár 1500/perc fordulatról lehet terhelni, s innen jól is húz. A négyhengeres rendkívül csendes, alapjáraton nem is közvetít vibrációt a kormányra, menet közben sem lesz zavaró zajforrás. Ötfokozatú kéziváltójának karja lazán megvezetett kulisszában mozopg, de a fokozatok könnyen bekattannak, és a kapcsolás is viszonylag pontos. Áttételezése megfelelő, 100 km/óránál 2200/perc a fordulat ötödikben. Nem számít soknak a vegyes üzemben mért  8,5-9 l/100 km körüli a benzinigény. A szíjas motor nem zabálja az olajat, nem is füstöl.

 

Árak és kínálat (Ft)*

Alfa Romeo 156: 400 000 – 649 000

BMW 3: 580 000 – 1 460 000

Ford Mondeo: 325 000 – 599 000

Honda Accord: 539 000 – 980 000

Nissan Primera: 330 000 – 600 000

Opel Vectra: 399 000 – 699 000

Sabb 9 3: 420 000 – 699 000

Toyota Avensis: 420 000 – 799 000

Volkswagen Passat: 699 000 – 900 000

*1999-es évjáratú, lépcsőshátú, benzines, kéziváltós, klímás modellek hazai internetes használtautós portálról

 

Műszaki adatok

Hengerűrtartalom [cm3]: 1998

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 136/100 (5600)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 185 (4000)

Mért átlagfogyasztás [l/100 km]: 8,5-9 l

Gyorsulás 0-100 km/h [s]: 10

Végsebesség [km/h]: 215

Hossz x szélesség x magasság [mm]: 4495x1707x1425

Tengelytáv [mm]: 2637

Csomagtartó [l]: 500-1240

Gumiméret: 195/65 R15

*A kéziváltós adatai

 

 

Alkatrészárak (Ft)*

Első féktárcsa: 14 990

Fékbetét: 11 990

Hátsó lengéscsillapító: 16 560

Bal első fényszóró: 14 990

Kuplungkészlet: 133 490

Első kerékcsapágy: 11 990

Hátsó kipufogódob: 25 590

* Minőségi, de nem gyári alkatrészek árai internetes áruház adatai alapján

 

Előnyei

+ Tágas helykínálat elöl

+ Tartós plüsskárpit

+ Áttekinthető, puha felületű műszerfal

+ Tágas csomagtér

+ Csendes motor

+ Jó kilátás

+ Egyszerű kezelhetőség

+ Olcsó ár és karbantartás

 

Hátrányai

– Rohadó karosszéria

– Elporladó műanyagok

– Szűk hátsó lábtér

– Nehéz volán

– Nem túl precíz váltókulissza

– Raktérbe nyúló fedélpántok

– Kevés kacattartó

– Gyenge fékek

 

A tesztautó állapota*

Karosszéria: 3

Motor, váltó: 6

Futómű: 4

Kormány: 5

Utastér: 3 *

Az újkori állapothoz viszonyítva, 10-es a legjobb, 1-es a legrosszabb

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás