Hírek

2014. szeptember 22. hétfő, 14:02

Hogyan válasszunk gumiszervizt?

Közeledik a téli gumiabroncsok felszerelésének ideje, amit érdemes szakemberre bízni. Hogyan válasszunk szervizt?

  1. Érdemes egy pillantást vetni a szerviz felszereltségére, színvonalára, a kiszolgálás minőségére, a gépek állapotára és a dolgozók tájékozottságára. Ha laikusként többet tudunk az abroncsokról, mint a műhelyben dolgozók, akkor köszönjünk el.
  2. Egyetlen gumiabroncs-kereskedő és javító műhely sem foglalkozik kizárólag egyetlen márkával. Mivel nincsenek elkötelezve, az autónknak és a vezetési szokásainknak megfelelő gumit fogják ajánlani.
  3. Alapvetően ma már szinte minden gumisnak elérhetőek az oktatások, így a jó szervizek szakemberei információban sem szenvednek hiányt. A legtöbben igyekeznek a legjobb tanácsot adni, szezonban azonban nincs idejük a részletekre. Akit érdekelnek a részletek, és a miértek, az ne a tavaszi és őszi abroncs-csere időszak közepén forduljon a kérdéseivel a gumishoz.
  4. A szerviz tisztasága, a szerszámok rendezettsége nem feltétlenül utal az ott folyó munka minőségére: a káosz lehet pusztán látszólagos, a nagy hajtás mellett ennek megszüntetésére csak este jut ideje az ott dolgozóknak.
  5. A kisebb gumisoknál előfordul, hogy nincs megfelelő eszközük az abroncsok lecseréléséhez. Kérdezzünk rá, hogy van-e megfelelő szerelőgépük, hiszen egy peres és defekttűrő abroncsot, vagy egy nagyobb méretű kereket nem minden műhelyben tudnak szerelni. A légnyomás ellenőrző rendszer – amely a műszerfalon jelzi a nem megfelelő nyomást – is speciális szakértelmet követel.
  1. Sok autószerviz (esetleg a saját, már bevált márkaszervizünk) is vállal abroncs cserét. Komoly előnyük, hogy náluk kulturált körülmények között lehet várakozni, és az abroncsokat is tárolják. Természetesen az árak is ennek fényében alakulnak. De a márkaszerviz látogatást össze lehet kötni egy másik, aktuális probléma orvoslásával – például a fékbetétek cseréjével, amelyek kopása egyébként is leginkább a kerekek leszerelésekor látszik -, és így máris időt és energiát takarítottunk meg.
  2. Referencia: létezik szervizminősítés, de ez egyelőre nem fedi le a piac egészét. Marad a jól bevált személyes referencia vagy egy-két ál naiv kérdés a műhelyajtóban: feltétlenül ki kell-e cserélni-e a szelepeket? Használnak-e nyomatékkulcsot? Ha a válaszok nemlegesek, jobb, ha továbbállunk.
  3. Az éppen nem aktuális szett bértárolása: erre nincs szabály. Van, ahol meg tudják oldani, hogy a következő szezonig szakszerű körülmények között tárolják az abroncsokat, és van, ahol erre nincsenek felkészülve. A szolgáltatás ára is egyedi, sőt van, ahol ingyenes.
  4. Kérdezzük meg a kiválasztott szervizt, hogy be lehet-e jelentkezni, vagy csak érkezési sorrendben tudnak bennünket fogadni.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

Megújul a Renault logó

A francia autógyártó megújulási programja, a Renaulution részeként frissíti...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás