Hírek

2014. augusztus 21. csütörtök, 07:10

Amerikai törésteszten bizonyított a Countryman

A Mini Countryman az Euro NCAP töréstesztje után az Egyesült Államokban működő, a járművek átfogó biztonságát vizsgáló intézet töréstesztjén is kiváló eredményt ért el.

A kategóriájába tartozó tizenkét vizsgált modell közül a kisautó az egyetlen, amely megkapta a legmagasabb minősítést, egyúttal elnyerte az intézet maximális biztonságot elismerő „Top Safety Pick” díját is.

Mini Countryman

A mindenre kiterjedő, részletes teszt során az intézet biztonsági szakértői tizenkét, 2014-ben gyártott modellt vizsgáltak meg a kisautó és kompakt szegmensből, amelyek közül a Mini Countryman volt az egyetlen, amely megkapta a legmagasabbnak számító „Jó” minősítést, újfent kihangsúlyozva ezzel kategóriáján belül elfoglalt kivételes, egyedülálló pozícióját. Elért eredményeivel a brit kisautó az intézet nagyra becsült „Top Safety Pick” díját is elnyerte, amely a modell maximális biztonságának egyértelmű elismerése.

Az egyesült államokbeli IIHS úgynevezett „póznatesztje” során a vizsgált járművet körülbelül 64 kilométer/órás sebességgel vezetik neki frontálisan egy mozdíthatatlan akadálynak, az Európában végzett töréstesztekkel ellentétben azonban az autó nem a frontrész közepénél, hanem annak egynegyedénél, szinte a jármű első sarkánál ütközik neki a póznának. Ezen szimulált ütközés esetében a karosszériának és az autó vázszerkezetének sokkal kisebb területen kell elnyelnie az erőhatásokat, miközben az érintett területen a többszörösére nő a deformálódás mértéke. A törésteszt során csak akkor kaphatnak a vizsgált járművek magas pontszámot, ha az utascella ép marad, a légzsákok és a biztonsági övek pedig együttesen a lehető legnagyobb mértékben segítenek elkerülni a fejsérüléseket. Ha az utascella megsérül és deformálódik, az ülések és a légzsákok elmozdulnak eredeti helyükről, ezáltal nem tudnak maximális biztonságot nyújtani az utasoknak. Annak érdekében, hogy az autók jó minősítést érjenek el ezen a törésteszten, a modelleket a legelső lépésektől kezdve úgy kell megtervezni, hogy a vázszerkezet és a karosszériaelemek a legextrémebb ütközések során is tökéletesen nyeljék el a külső erőhatásokat és védjék az utascellát, maximális biztonságot nyújtva ezáltal az utasoknak.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Surányi Péter (1947-2020)

Nagy veszteség ért minket. Ha nem róla volna szó,...

Megvan Európa legjobb 2021-es vétele!

Az Autobest 31 tagú, köztük magyarországi taggal is rendelkező...

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás