Hírek

2014. július 28. hétfő, 11:29

Önvezető autók mellett a Nissan főnöke

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója bemutatta, hogy a japán autógyártó vállalat milyen ütemezésben szeretne megjelenni a piacon azokkal a járműautomatizálási technológiákkal, melyek célja, hogy a vásárlók minél hamarabb alkalmazhassák az autók önálló közlekedését elősegítő rendszereket.

Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az elkövetkező négy évben bemutatandó új technológiák, köztük az automatizált sávtartó és az autópályás közlekedést segítő rendszer be fogja bizonyítani a vásárlók számára az – a Nissan szándékai szerint 2020-ban már kereskedelmi forgalomba kerülő – autók önálló közlekedését biztosító rendszerek életképességét és előnyeit.

ghosn

A Nissan által fokozatosan bevezetett járműautomatizálási technológiák célja, hogy a mindennapi vezetés során előforduló feladatok elvégzésével biztonságosabbá és kényelmesebbé tegyék a közúti közlekedést az autósok számára. Bár az autóiparban már folynak kísérletek az önjáró autók alkalmazására, az autonóm közlekedési funkciókkal felszerelt Nissan modellekben a vezető továbbra is ott fog ülni a volánnál, és megőrzi uralmát a jármű fölött.

„A Nissan a járműautomatizálási stratégia keretén belül 2016 végére elérhetővé teszi a következő két technológiát” – mondta Ghosn. „Piacra lépünk egy torlódásfigyelő rendszerrel, amelynek köszönhetően az autó a zsúfolt autópályákon is önállóan és biztonságosan tud majd közlekedni. Ebben az időszakban egy teljesen automatizált parkoló rendszer is megjelenik a kínálatunkban, amely számos modellünkhöz elérhető lesz. Ezt követően 2018-ban mutatjuk be a többsávos haladást segítő rendszerünket, amely lehetővé teszi a veszélyhelyzetek kezelését és az önálló sávváltást. Az évtized végére pedig bemutatjuk az útkereszteződések autonóm kezelésére alkalmas rendszert, amellyel az autók a vezető beavatkozása nélkül haladhatnak majd át a városi kereszteződéseken.”

Ghosn jóslata szerint négy fő trend elterjedése várható, amelyek fokozzák az igényeket az autonóm autózási technológiák, a csatlakoztatási lehetőségek és a zéró emissziós autók elterjedésére.

„Az első a globális megapoliszok kialakulása, melynek következtében egyre nagyobb igény mutatkozik olyan innovatív megoldásokra, amelyek csökkentik a torlódásokat, a károsanyag-kibocsátást és jobb forgalomszervezést biztosítanak” – mondta Ghosn. „A második trend a digitális generáció magas elvárásait is kielégítő, integrált kommunikációs megoldások iránti igény növekedése. Azt szeretnénk, hogy autóink ugyanúgy csatlakozzanak az internetre, mint az okostelefonok és táblagépek, amelyek immár szervesen hozzátartoznak ennek a generációnak a mindennapjaihoz.”

„A harmadik tendencia a generációk közti szakadék áthidalása: olyan járműveket szeretnénk gyártani, amelyek a népesség egyre nagyobb hányadát kitevő idősek számára is vonzók. Ezek az ügyfelek olyan technológiákat és automatizált rendszereket igényelnek, amelyek hosszabb ideig lehetővé teszik számukra a biztonságos közlekedést.”

„A negyedik nagy trend pedig a nemek kiegyenlítődése. Felismertük, hogy egyre több nő van döntéshozó, vezetői pozícióban, és – az autóipar egészét tekintve – a fogyasztási cikkek vásárlói között is növekszik a nők részaránya.”

Az új technológiákról és a változó piaci, demográfiai trendekről tartott átfogó beszédében Ghosn elmondta, hogy a vállalat a következő évre több mint 1,5 millió Nissan járművet szeretne fejlett, internetes kommunikációs eszközökkel felszerelni, amelyek a felhőalapú rendszerek segítségével egyszerűbb hozzáférést kínálnak többek között a közösségi oldalakhoz, különféle szórakoztató alkalmazásokhoz és hangfelismerő szoftverekhez.

Számításai szerint ezek a szolgáltatások és járműautomatizálási megoldások egyre népszerűbbek lesznek a több mint 10 milliós népességű megapoliszok lakói körében, akik fokozott közlekedési igényeik mellett egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a torlódások és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Kitért arra is, hogy a fiatalabb autósok igénylik az integrált csatlakozási lehetőségeket, az idősebb vásárlók számára egyre fontosabb az automatizálás, az autók formatervét, szolgáltatásait és a hozzájuk kapcsolódó marketing tevékenységeket pedig egyre inkább az újautó-vásárlók között jelentős arányt kitevő hölgyek igényeihez szeretnék hangolni.

„A Nissan megoldást kínál a növekvő számú megapoliszok közlekedési gondjaira. Továbbra is azon dolgozunk, hogy autóink egyre nagyobb mértékben kapcsolódjanak a világhálóra. Vezető szerepre törekszünk az önállóan közlekedő autók területén. Vállalatunk minden területen egyre nagyobb figyelmet fordít az idősek egyedi igényeire, és a női ügyfelek döntéseket befolyásoló szerepére.”

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás