Technika

2014. május 31. szombat, 08:58

Mi az adaptív kormányzás?

A kormányzási technológiák új generációját képviselő adaptív kormányzás technikai részleteit a Ford osztotta meg.

Az új technológia minden sebességtartományban javítja a kormányzás hatékonyságát, megkönnyíti a manőverezést.A Ford a kormányzási technológiák új generációját vezeti be a piacon, ami megkönnyíti az autó manőverezését az alacsony sebességtartományban és a szűk helyeken. Nagyobb sebességnél az új technológia agilisabbá teszi a járművet, magasabb szintre emelve ezzel a vezetés élményét. Az adaptív kormányzás megváltoztatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti arányt. A hagyományos autók esetében ez az arány állandó, ám a az adaptív kormányzással folyamatosan változik a jármű sebessége szerint, optimális kormányérzetet biztosítva minden forgalmi helyzetben. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az új rendszer nagyobb mértékben fordítja el az első kereket, az irányításhoz így kisebb kormánymozdulat szükséges, és az autó agilisabban, könnyebben kanyarodik. Autópálya menetben a rendszer tovább javítja a kormányérzetet, és az autó simábban, pontosabban reagál a vezető kormányparancsaira.

Ford_adaptiv_kormanyzas_1

A Ford rendszerének központi eleme egy precíziós vezérlésű működtető egység, ami a kormánykerékben kapott helyet, így nincs szükség a jármű hagyományos kormányművének átalakítására. A működtető egység – egy elektromotor és egy fogaskerék-áttétel – erősíti fel vagy mérsékli a vezető kormánymozdulatát.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás