Hírek

2014. május 30. péntek, 08:33

Megújult az Audi szépsége

Átdolgozta az Audi az A7 Sportback modelljét, a nagy ötajtós kupé új motorokat, sebességváltókat, lámpákat és infotainment-rendszereket kapott.

Modellfrissítése során a 4,97 méter hosszú, ötajtós kupé további markáns vonásokkal gazdagodott. Leginkább a hűtőrácson, a lökhárítókon, a kipufogó-végcsöveken és a fényszórókon végzett fejlesztések szembetűnőek. A LED-technika immár az alapkivitel része, de extrafelszerelésként az Audi Mátrix-LED fényszórókat is kínál, amelyek a többi közlekedő vakítása nélkül világítják meg optimálisan az utat. A Mátrix-LED technikával együtt az első irányjelzők dinamikus fénnyel működnek, ami a hátsó lámpatestekben eleve a szériafelszereltséghez tartozik.

audi_a7-sportback-3-0-tdi-quattro-2014_r11.jpg

Az új Audi A7 Sportback karosszériája jelentős részben alumíniumból és high-tech acélfajtákból készül, s a lehető legmagasabb színvonalú zajkomfort jegyében született, különösen könnyű konstrukció. A hosszú, elektromos mozgatású csomagtér-ajtó alatt feltáruló csomagtartó 535 liter, a hátsó üléstámlák lehajtásával pedig egészen 1390 literig bővíthető. Az első ülések opcióként szellőző- és masszázsfunkcióval is rendelhetők, a palettán összesen négy ülésváltozat szerepel. Az MMI rádió és kezelési rendszer a szériakivitelt gazdagítja, de kívánságra a fontos információkat közvetlenül a szélvédőre vetítő head-up kijelző is rendelkezésre áll.

audi_a7-sportback-3-0-tdi-quattro-2014_r2.jpg

Piaci bevezetésekor az Audi ötféle – két benzin- és három dízelüzemű – erőteljes erőforrással kínálja A7 Sportback sorozatát, amelyek a 160 kW (218 LE) és 245 kW (333 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel, s mindannyian kielégítik az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait. Széles körű fejlesztésen esett át a 200 kilowattos (272 LE) 3.0 TDI clean diesel. Az elsőkerék-hajtású és 160 kW (218 LE) teljesítményű ultra modellváltozatban a háromliteres, V6-os erőforrás 100 kilométerenként átlagosan 4,7 liter üzemanyaggal is beéri – a sajtóanyag szerint. A 4.0 TFSI csúcsmotor az Audi S7 Sportback hajtásáért felelős, a 331 kilowattos (450 LE) aggregát az innovatív COD-technikával (cylinder on demand) működik.

audi_a7-sportback-3-0-tdi-quattro-2014_r9.jpg

A 3.0 TDI Biturbo clean diesel 235 kilowattot (320 LE) teljesít, s nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik, míg a további motorváltozatok a hétfokozatú S tronic váltóművel készülnek. Az elsőkerék-hajtású kivitelekben a multitronic technikát felváltva teljes egészében új fejlesztésű konstrukcióban jelenik meg a kettős tengelykapcsolós sebességváltó. A quattro állandó összkerékhajtás 200 kW (272 LE) teljesítménytől az Audi sport-differenciálművével egészíthető ki, amely aktívan osztja el a hátra érkező forgatónyomatékot a két hátsó kerék között.

A futómű szintén nagyfokú kényelem mellett kínálja a sportos pontosságot. Az új Audi A7 Sportback 17 és 21 hüvelyk peremátmérő közötti könnyűfém keréktárcsákkal rendelhető, egyes motorváltozatokhoz pedig új fejlesztésű, könnyűszerkezetes fékek tartoznak. A szervokormány nagy hatásfokú elektromechanikus rásegítéssel működik. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer szintén az alapfelszereltség része, extraként pedig a dinamikus kormányzás, kétféle sportfutómű és az adaptive air suspension légrugózás is rendelkezésre áll, az S7 Sportback esetében feszesebb hangolással.

A vezetői segédrendszerek – köztük az araszoló funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzással, a továbbfejlesztett éjjellátó-asszisztenssel és az Audi pre sense biztonsági rendszerrel – szintén a technika legfrissebb állását képviselik. Az Audi side assist és az Audi active lane assist rendszerei a sávváltások biztonsága szolgálatában szoros együttműködésben dolgoznak.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás