Haszonjármű

2014. április 24. csütörtök, 05:37

Megújult a Peugeot Boxer

A Peugeot az új Boxerrel folytatja átfogó modellpalettája megújítását.

Az új Boxer nagy szilárdságú, megerősített kocsiszekrényt kapott, a jobb zajcsillapítás érdekében újratervezték a széljáratot a szélvédő és a motorháztető között, új a tolóajtó mozgató szerkezete,  megerősítették a hátsó ajtókat, erősebbek lettek a fékek, áttervezték a  lengéscsillapító-tartókat, a 2,2 literes HDi motorcsalád átalakított befecskendező rendszerrel gazdagodott.

Funkcionális és kényelmes utasterével az új Boxer elegánsabbá és jobb minőségűvé vált. Megújult az ergonomikus kezelőszerveket felvonultató műszerfal, amelyhez többféle rádió választható, az ülések fekete alapon piros és szürke mintás „Darko” szövet kárpitozást kaptak, de opcionálisan barna „Achille” huzattal is megrendelhetők. Az összhatást tekintve a fülke nemcsak modernebb lett, de határozottan jobb minőségűnek tűnik. A Boxer korszerű felszerelések széles választékát kínálja. ABS, ESP, EBA – a vészfék asszisztens (EBA – Emergency Braking Assistance), a vezetőoldali légzsák és az elektromos ablakemelők mind az alapfelszerelés részét képezik csakúgy, mint a vezetőfülkét és a rakteret elválasztó acélfal, amely a zajcsillapításhoz is jelentősen hozzájárul.

Boxer

Az utasok védelme érdekében és a sokféle felhasználási módhoz igazodva az új Boxer számtalan aktív és passzív biztonsági felszerelést kínál: LAC (terhelésfüggő adaptív fékerő-szabályozás): a terhelés és tehereloszlás függvényében szabályozza, azt a pontot, ahol az ESP beavatkozik, így a jármű még stabilabban követheti az utat kritikus helyzetekben; ASR (kipörgésgátló): szintén az ESP funkció részeként a hajtott kerekek kipörgését figyeli és a fékre, illetve a motor fordulatszámára hatva állítja vissza a tapadást. Kis sebességnél, különösen csúszós úton, az ASR megkönnyíti a gyorsítást, emellett egyenletessé teszi a jármű mozgását, csökkenti a lefulladás esélyét és kíméli a kuplungot, ezzel is növelve élettartamát. Nagyobb sebességnél, főként síkos úton, megakadályozza a kerék kipörgését; LDWS (sávelhagyás-figyelő): a középső visszapillantó tükör fölött elhelyezett kamera folyamatosan figyeli az utat, és amennyiben a sofőr irányjelző használata nélkül lép át egy folytonos vagy szaggatott vonalat, figyelmeztető lámpa villan fel a műszerfalon, illetve a sávelhagyás oldalán hangjelzést is ad a rendszer. A négy tonna feletti járművek alapfelszereltsége a többi változathoz is megrendelhető és a Safety Pack csomagban is szerepel; DSG (abroncsnyomás-figyelő): a Combi és Minibus változatokhoz alapfelszereltségként kínált, a többi modellhez pedig extraként rendelhető berendezés a műszerfalon vagy a középső érintőképernyőn megjelenő üzenetben figyelmezteti a sofőrt, amennyiben valamelyik gumiabroncs defektet kap vagy csökken a nyomása; utas oldali-, két oldal- és két függönylégzsák: e passzívbiztonsági elemek extra felszereltségként rendelhetők meg.

Boxer

A Boxerben olyan biztonsági és sofőrtámogató rendszerek is helyet kapnak, mint: dombsegéd: az ESP részeként működő eszköz akkor kapcsol be, ha a jármű áll, a motor jár, a vezető lába a fékpedálon van, és öt százalékosnál meredekebb emelkedőn előremeneti vagy hátrameneti sebességfokozatban van. Ilyenkor a fékrendszer még két másodpercig megtartja a nyomását, miután a sofőr levette a lábát a fékpedálról, ezzel is megkönnyítve az elindulást, megakadályozva, hogy a jármű visszaguruljon, akár teljes terhelés mellett is; ITC (intelligens menetstabilizáló): az extra felszereltségként megrendelhető berendezés csúszós úton (sárban, havon vagy jégen) javítja a tapadást. A műszerfalon elhelyezett gombbal bekapcsolva észleli, ha lecsökken a tapadás és a kipörgésgátlótól átvéve a stafétát a jobban tapadó kerékhez továbbítja a hajtást, így javítja a tapadást és segít megtartani a kívánt nyomvonalat. 30 kilométer/óra feletti sebességnél automatikusan kikapcsol; az ITC új funkciója a HDC (lejtmenet-szabályzó): amely szintén gombnyomással aktiválható, és segít a vezetőnek az egyenletes sebesség megtartásában amikor 30 kilométer/óránál kisebb sebességgel, nyolc százaléknál meredekebb lejtőn halad – különösen laza talajon – anélkül, hogy a gáz vagy fékpedált kéne használnia. Ha a sofőr 30 kilométer/óránál nagyobb sebességre gyorsít, automatikusan kikapcsol.

Boxer

Háromféle tengelytávjával (3, 3,45 és 4,04 méter), a zárt, valamint a körablakos furgon változatok négy hosszúságban (L1, L2, L3 és L4), illetve három magasságban (H1, H2 an H3) kaphatók, összesen nyolcféle raktérméret 8-17 köbméter között. Utasszállításra a Combi változatok öt és kilenc személyes konfigurációi, illetve a Minibus 14 vagy 17 személyes kivitelei (Euro 4 jóváhagyással), teszik teljessé a kínálatot.

Boxer

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Suzuki hibridre vált

Kedvezőbb fogyasztást, alacsonyabb károsanyag-kibocsátást, elérhető árú modelleket ígér a  japán...

Dízelbotrány: húzódik a megoldás Németországban

A Volkswagen bejelentette, hogy fizet becsapott vásárlóinak, miközben megpróbál...

Mit kell tudni az E10-ről?

Az E10-es benzin elsősorban a kedvezőtlen kipufogógáz összetevők és...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás