Technika

2014. április 14. hétfő, 08:27

Új motorokat fejlesztett ki a Toyota

A Toyota modellek környezetvédelmi teljesítményét javítják azok az újonnan kifejlesztett, különösen takarékos üzemű belső égésű motorok, amelyek kimagasló termikus hatásfokkal bírnak.

Az új motorok a Toyota hibrid hajtásláncokhoz kifejlesztett belső égésű motorjainál kidolgozott égés- és veszteségcsökkentő technológiákat alkalmazzák, és legalább 10 százalékkal takarékosabbak lesznek a jelenlegi modelleknél. A motorokat a közeljövőben vezetik be, 2015-re összesen 14 új motorvariáció jelenik meg a világpiacon.

Toyota-New-Engine-Hybrid-TechnologyA nagyobb egy 1,3 literes benzinmotor, amely az – általában – hibrid felhasználásra fenntartott Atkinson-ciklus szerint működik. Az Atkinson-ciklusban nagyobb az expanziós arány; a magas sűrítési viszony (13,5) csökkenti a hőveszteséget, és ezáltal kiemelkedő termikus hatásfokot ér el. A Toyota a motor üzemanyag-fogyasztásának további csökkentése érdekében egyéb újításokat is bevezetett. Ilyen például az új kialakítású szívónyílás, amely erős örvényt ébreszt a hengerben (szemben a keverék függőleges irányú örvényével), vagy a hűtött kipufogógáz-visszavezető (EGR) rendszer, amely az elektromos változó szelepvezérléssel (VVT-iE) kombinálva jobb égést és csekélyebb veszteséget eredményez. Fentiek eredményeként az új motor maximális termikus hatásfoka 38 százalék – ami a tömeggyártású motorok körében kiemelkedően jónak számít. Ezek az új funkciók a start-stop rendszerrel és további megoldásokkal kombinálva mintegy 15 százalékos fogyasztáscsökkenést eredményeznek a jelenlegi modellekhez képest.

A kisebb új motor, a Daihatsuval közösen kifejlesztett, 1,0 literes erőforrás 37 százalékos maximális termikus hatásfokot ért el, köszönhetően a hasonló kialakítású, örvénylést ébresztő szívónyílásnak, a hűtött EGR rendszernek és a magas sűrítési viszonynak. A start-stop funkció és egyéb fogyasztáscsökkentő technológiák beépítése révén összességében mintegy 30 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás a jelenlegi modellekhez képest.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Dízelbotrány: húzódik a megoldás Németországban

A Volkswagen bejelentette, hogy fizet becsapott vásárlóinak, miközben megpróbál...

Mit kell tudni az E10-ről?

Az E10-es benzin elsősorban a kedvezőtlen kipufogógáz összetevők és...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás