Bemutatók

2014. január 31. péntek, 09:09

Vezettük: Jeep Grand Cherokee

A Jeep rájött, hogy Európában a V8-as dübörgésénél több kell a Grand Cherokee piaci sikeréhez.

Grand Cherokee

A 2010-ben bemutatott, akkor vadonatúj, még Daimler-Chrysler fejlesztésű Grand Cherokee utastéri anyag- és kidolgozási minőségével, egyes műszaki részleteivel, Európában nem tudta felvenni a versenyt a helyi és a távol-keleti konkurenciával. A mostani, immár Fiat dirigálta modellfrissítés elsősorban ezekre a területekre koncentrált. A változatlan méretű, tengelytávú és megjelenésű karosszérián csak a részletek módosultak (a padlólemez nemcsak az elődé, de alapjaiban a Mercedes ML-é is a korábbi együttműködés hagyatékaként), a hátsó lámpák és az első menetfények LED-esek lettek. A régieknél kisebb fényszórók alapból bixenonok, a magasabb szinteken (Summit és SRT) kanyarkövetők is. Az alapmodell, a Laredo 18, az e feletti Limited, Overland, Summit és SRT 20 colos felniken gurul.

Grand Cherokee

Az eladások slágerének az elődből átvett a 3,0 l-es, V6-os közös csöves Multijet II turbódízel ígérkezik, alapból változatlanul 190 LE-vel (440 Nm). Ennek erősebb kivitele azonban mostantól 241 helyett 250 LE-s (550 helyett 570 Nm-rel), az Euro5-nél jobb, de az Euro6-ot még el nem érő emissziós tisztasággal. A szintén továbbszolgáló, változó vezérlésű, 3,6-os, (E85-tel is itatható), szívócső-befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes V6-os Pentastar benzines már most Euro6-os, és az Overland-szint kiváltsága. A nyomórudas, kétszelepes V8-asok közül az 5,7 l-es, hengerlekapcsolós csak az Overlandben és a Summitban, míg a csúcs 6,4-es kizárólag az SRT-ben fut. A váltó minden motorhoz vadonatúj, finoman dolgozó, kormányról is kapcsolgatható nyolcsebességes, ZF-gyártású bolygóműves automata, a korábbi ötfokozatúnál jóval kellemesebb, hosszabb áttételezéssel, okosabb elektronikákkal.

Grand Cherokee

A felfrissített, de változatlanul elöl kettős lengőkaros, hátul multilink-felfüggesztés a drágábbakban (Overland, Summit) acél helyett ötállású, maximum 280 mm magasra emelhető Quadra-Lift légrugókon áll, az SRT lengéscsillapítása adaptív és elektronikusan szabályozható. Az ötféle (auto, hó, sár, szikla, homok) választható menetprogramot ismerő Selec-Terrain elektronika szériatartozék, a lamellás kuplungos összkerékhajtás szintén alapáras. Az egyszerűbb a Quadra-Trac II, a komolyabb, részlegesen önzáró hátsó differenciálműves pedig a Quadra-Drive II. A nyomatékosztás alaphelyzetben mindkettőnél 48/52 (SRT: 40/60) százalék a hátsó tengely javára. Minőségi bőr, puha burkolatok, ízléses fadekoráció, modern kommunikációs rendszer — ezek a belső tér újdonságai, és a kidolgozás sokat javult. A vezető előtti műszerfal 7 colos kijelzője személyre szabható, középen a hifivel kombinált mindenes, a Uconnect 8,4 colos érintőképernyőről működtethető, külön gombok csak az alapból kétzónás automata klímának járnak. Az összes Grand Cherokee ESP-s, elöl aktív fejtámlás és vezetői térdlégzsákos, a tempomat radaros, távtartós. Van ráfutásos ütközésre figyelmeztető és holttérfigyelő asszisztens, kamerás parkolósegéd, borulásgátló, valamint vontatmánystabilizáló program is, változattól függően alapáron vagy extraként.

Grand Cherokee

A hazai piacon teljes a legnagyobb luxus Jeep kínálata, a gyengébb dízellel szerelt Laredo 14,6 millió forinttól indul, a másik véglet a 25,8 millió forintos V8-as SRT.

KZ

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás