Újautó

2014. január 28. kedd, 09:04

Tesztnapló: Mercedes-Benz E250 Avantgarde

A Mercedes rengeteg pénz elköltött az E-osztály ráncfelvarrására, érezni is az újdonságon.

A megjelenés, főleg az orr és a műszaki tartalom változása túlmutat a szokásos időközi modellfrissítéseken, a 2,0 l-es, technikás turbós benzines a célcsoporthoz illően csendes és dízelesen rugalmas.

E-osztály

Karosszéria, utastér

A lemezillesztések pontosak, bár a rések nem keskenyek, egyenletesek. A fedelek, az ajtók finoman záródnak, a beszállási kényelem jó, de mélyre kell ülni. A minőségérzet kiváló, finom tapintásúak a felületek, a műszerfal borítása és az ajtókárpitok zöme szintén puha, de a kemény részek is igényesek. A beltér összeszerelési színvonala is magas, a rések keskenyek, a kapcsolók, gombok finoman mozognak. Az első ülések nagyok, feszes tömetűek, de kényelmesek, lapjuk elég hosszú, és még nem tolakodó oldaltartásuk is van. Az E-osztály műszerfala, ellentétben a mai divattal, nem nyomul zavaróan az utastérbe, árnyékolása hatásos, de világos számlapjai nappal, felkapcsolt világításnál rosszul láthatók, a fényerő bonyolultan, csak menüből szabályozható: nagyon hiányzik egy potméter. Előny, hogy van vízhőmérő és hogy a középkonzol a hátsókerék-hajtás ellenére keskeny. Gombjai nagyon egyformák, a rosszul kezelhető szellőzéséit túl mélyre is tették, mindig rájuk kell nézni. Kacathelyből sok van, de a középső kartámasz alatti üreg kivételével egyik sem tágas. A kesztyűtartó főleg fedelének formája miatt rosszul használható, az ajtózsebek pedig bár mélyek, rövidek. A hátsó ülőlap határozottan kétszemélyes, átlagtermettel hárman is jól elférnek. A pad rövid, a lábtér nagyvonalú, 185 centis vezető mögött kényelmesen ül az ugyanekkora utas, a középen ülő lábteréből rengeteget elvesz a magas kardánalagút. Az üléstámlák zsebei jól használhatók, a fejtér még 190 centi körül is elfogadható. Az oszlopok a mai szokásosakkal ellentétben nem vastagok, előre, és oldalra meglepően jó a kilátás. Az átlós kép korlátozott, a far ugyan nem magas, de a tolatáshoz nagyon kell a radar. A szépen kárpitozott csomagtartó mély és lapos, küszöbe nem alacsony, és hiba, hogy fedelének pántjai nagyon belógnak. Az osztott támladöntéssel sík a nyújtott padló, az átjáró az utastér felé meglepően széles, de alacsony, a rögzítőpont kevés.

E-osztály

Motor, erőátvitel

A négyhengeres csupa technika: mindkét oldalon változó vezérlésű, turbós, és közvetlen befecskendezéses is. Hidegen is egyenletesen jár, és belülről csendes, de az autó mellett állva vagy zárt térben meglepően hangosak a mechanikai zajai (főleg a vezérlés hallható). A hétsebességes bolygóműves automata hidegen is ugyanúgy kapcsol, mint melegen, gyors, és pontos, puha, lejtőfelismerő képessége sokkal jobb az átlagnál, hatásosan növeli a motorféket, ha kell. A kézikapcsolás is gyors, az elektronika csak ritkán bírálja felül az utasításokat: főleg a nyilvánvalóan hibás, motorgyilkos váltásokat tagadja meg. A kétliteres hidegen is készséges, már 1400/perctől szívesen dolgozik, az automata is igyekszik e határ felett tartani. A gázt óvatosan taposva (Eco-üzemmódban) már 2000-2200 körül felkapcsol, Sportban azonban minden fokozatot jobban húzat, de nagyon jó, hogy a sportosságot ilyenkor sem erőlteti rá a vezetőre, óvatos gyorsításoknál nem forgatja feleslegesen magasan a négyhengerest. Az E-osztály motorzaja 2500/perc felett határozottan hallható, sőt már 2000-nél felmorog a gép komolyabb terhelésre. Az igazi zajhatár a 4000, e fölött hangos az E-osztály, igaz, izmos is, szépen és egyre erősödve forog el 5000 fölé.

E-osztály

Vezetés, menettulajdonságok

A kormányzás karakterisztikájának fejlődése a legfeltűnőbb az elődhöz képest. Már nyoma sincs az érzéketlen, önzáró, egyenesbe vissza nem találó kormányműnek, és az egyenesfutás is sokkal pontosabb, mint volt. A tükrök nagyon jók, a szélzaj csak 130 km/óra felett hangosodik fel (főleg a tükrök felől), a gördülés moraja már városban is hallható, de távoli. A futómű hangolása lágy, nem zavaróan, a nagy sebességű íveken sem billeg. A kanyartulajdonságok a végletekig semlegesek, és a csúszós felületek kivételével mindig az orr indul meg a kanyar íve felé (az ESP ilyenkor a kormányzásba is beleszól). Autópályán hetedikben 130 km/óránál 2400/perc a fordulatszám. A működés még csendes, de már dinamikus. A műszerek nem csak sötétben tükröződnek a vezetőoldali ablakon, ez zavaró. Rengeteg feláras szerkezet is segíti a vezetőt, nagyon jó a tolatókamera, az oldalra-előrelátó kamerarendszer és a távtartós tempomat is finoman működik. A startstop a hideg motort is leállítja, mindig gyorsan indít.

Felszereltség

Az 250-es messze nem a legolcsóbb E-osztály. Nem csak a szintén 2,0 l-es, de 211 helyett csak 184 LE-s 200-as olcsóbb nála, a 136 lovas 200 CDI dízel és a 170 LE-s 220 CDI-is. Utóbbi is több mint 800 000-rel, így nagyon komolyan benzinhívőnek kell lennie a kiszemelt vevőknek. Az E-k alapfelszereltsége gazdag, mindegyikben alap a kétzónás klíma, a kormányzásba is beavatkozó ESP, a ráfutásos balesetek elkerülését segítő figyelmeztető és fékrendszer, az automatikus világításkapcsolás és a fénycsóva hosszát állandó értéken tartó elektronika is. Az oldal- és a függönylégzsákok mellett a vezetői térdlégzsák, a fáradtságérzékelő és a startstop szintén felármentes, de a lista ennél sokkal hosszabb. Az E250 alapáron automata váltós.

Összegzés

Kifinomult, konzervatív utazóautó, gazdag felszereltséggel és különleges biztonsági extrákkal.

SZG

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás