Aktuális

2014. január 23. csütörtök, 08:50

Árverseny: Fiat Dobló vs Dacia Dokker

Fiat Doblo és Dacia Dokker: haszon alapú családi egyterűek, alap benzinmotorjaikkal. Melyikük győz az árversenyben?

Az árkülönbség hatalmas, a listaárakkal számolva a Fiat Dobló a 95 LE-s, 1,4-es benzinessel az Active-felszereltséggel, 4 115 000 forinttól vihető haza. A Dacia Dokker 1,6-os belépő motorja 82 LE-s, legolcsóbban az Access-kivitelben fut, és 2 590 000 forintért juthatunk hozzá.

dacia_dokker-2012_r21.jpg

Mindkettőben alapfelszerelés a négy légzsák, az ABS, az Isofix, a szervokormány és a jobb oldali tolóajtó. A Fiat a jobban felszerelt, a közös tételeken kívül osztottan dönthető hátsó támlát, fedélzeti számítógépet, négy irányban állítható kormányoszlopot, ESP-t (visszagurulás-gátlóval és fékassziszenssel) bal oldali tolóajtót, motoros első ablakokat és központi zárat is ad.

fiat doblo

A kategória vásárlói rendszerint metálfényezést, légkondicionálót, ESP-t, távirányítós központi zárat, rádiót, kétoldali tolóajtót, osztottan dönthető hátsó ülést, tetősíneket, ködfényszórókat, motoros első ablakmozgatást, elektromos külső tükörállítást, tolatóradart és állítható kormányoszlopot rendelnek.

A Dokkerhez csak a legmagasabb, Arctic-szinten kapható légkondi (de ott alapáras), és tolatóradart is csak itt lehet venni, (60 000 forint) így a vásárlást a csúcskivitel félmillió forintos felárával kell kezdenünk. Itt azonban a még hiányzó extrák közül csak a metálfényezésért (126 000 forint), a rádióért (60 000 forint) és az ESP-ért (85 000 forint) kell fizetni, minden más benne van az árban. A végösszeg 3 421 000 forint, a rádió a kormányról szabályozható.

A Doblóhoz a metálfény 105 000, a légkondi 230 000 forintba kerül. A központi zár távirányítójáért 30 000-et kérnek, a CD-s rádió 60 000-es tétel. 50 000 forint a tetősín, 25 000 az első ködfényszóró, a külső tükröket 30 000 forint ellenében mozgatja villanymotor, és 50 000-es költség a tolatóradar. A végösszeg 4 695 000 forint. A másik rendelhető felszereltségi szinten, a Dynamicnál az alaphoz viszonyított 330 000 forintos felár ellenében a metálfényezés, a tetősín és a radar kivételével minden alap. E három tétel ára ehhez is ugyanannyi, mint lejjebb (összesen 205 000 forint), a végösszeg így kicsit kedvezőbb: 4 650 000 forintért kéretlenül, egyebek mellett hátsó 12 V-os aljzatot és külső hőmérőt is kapunk.

Lapzártánk idején a Fiat az 1,4-es Dobló árából, az Active- szinten 625 000, a Dynamicnál pedig 565 000 forintot engedett. Ezzel együtt az árak, 4 070 000 és 4 085 000 forintra jönnek ki, azaz átmenetileg kevéssel ugyan, de jobban megéri az Active-kivitelhez összeválogatni a tételeket. A Dacia ajándék garancia-hosszabbítással és ingyenes felszereltségi csomagokkal tette vonzóbbá a Dokkert. A csomagok között egyetlen kívánságextra sem szerepel, az akció így nem hoz előnyt az árversenyben.

A két autó használatának költségeit ötéves 100 000 km-es futásban összevetve (fogyasztás, szervizköltség) a Fiat használható olcsóbban, mutatója 29,8 Ft/km, a Daciáé 31,4.

S. G.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás