Hírek

2014. január 22. szerda, 08:09

Seat Leon ST 4Drive összkerékhajtással

Még sokoldalúbbá vált a Seat kombija: elektronikus szabályzású, állandó összkerékhajtásának köszönhetően a Seat Leon ST 4Drive a legnehezebb útviszonyok között is hatékony vonóerő-átadási képességeket nyújt.

Az összkerékhajtású Leon 77 kW/105 LE és 110 kW/150 LE teljesítményű TDI-motorokkal érkezik a piacra. Az új Leon ST 4Drive a Bécsi Autószalonon mutatkozik be, piaci bevezetésére április elejétől a 77 kW/105 LE, majd idén nyártól a 110 kW/150 LE teljesítményű TDI-erőforrással kerül sor.

Seat Leon ST 4Drive

 A Leon ST 4Drive legújabb generációs TDI-motorjain, illetve elektronikus szabályzású összkerékhajtásán túl is modern technikák egész sorát vonultatja fel. A mindkét tengelyen működő elektronikus differenciálzár funkció (EDS) és a vonóerő-átadást főként a tempós kanyaríveken segítő, bővített elektronikus differenciálzár funkció (XDS) menetdinamikai szabályzórendszerei, valamint az elektronikus menetstabilizáló berendezés (ESP) és a másodlagos ütközésvédelem fékező funkciója (Multi-collision Brake) a biztonságot szolgálja. További high-tech berendezések a teljes-LED fényszórók, a városi vészfék-funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás (adaptive cruise control; ACC), a fáradtságérzékelő rendszer és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő heading control.

A Seat az új fejlesztésű, hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolót, a Haldex-technika ötödik generációját alkalmazta. E konstrukció a hajtásrendszert érő minden elképzelhető külső hatásra extrém gyorsan reagál, egyszerre növelve jelentősen az aktív biztonságot és az autó menetdinamikai képességeit. Az első és a hátsó tengely közötti kedvezőbb tömegeloszlás érdekében e tengelykapcsoló a kardántengely végén, közvetlenül a hátsó differenciálmű előtt kapott helyet. Olajfürdőben futó lamella-kötegeiben a fém súrlódó gyűrűk párosával helyezkednek el egymás mögött, s míg egyikük a kardántengellyel együtt forgó kosárhoz, másikuk a hátsó differenciálmű felé irányuló kimenőtengelyhez kapcsolódik. Normál körülmények között a tengelykapcsoló az első kerekek felé irányítja a motor felől érkező forgatónyomaték túlnyomó részét. Amint azonban a rendszer ezek vonóerő-átadási képességeinek csökkenését érzékeli, a lamella kötegeket dugattyú préseli össze, s mindössze ezredmásodpercek alatt fokozatmentesen a hátsó tengelyre küldi a nyomatékot. A tengelykapcsoló legújabb generációja már a korábban szükséges nyomástárolót sem igényli, miközben konstrukciója lényegesen kompaktabb és 1,4 kilogrammal könnyebb is elődjénél.

A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI 320 newtonméter maximális forgatónyomatékával dinamikusan mozgatja a Seat Leon ST 4Drive modellt, amely álló helyzetből 8,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 211 kilométer/óra. 250 newtonméter maximális forgatónyomatékával az 1.6 TDI erőforrással hajtott Leon ST 4Drive is jól motorizált modellnek számít, 12,0 másodperc alatti 0-100 km/h gyorsulással és 187 kilométer/óra csúcssebességgel.

Csomagterének érfogata 587 liter, de a hátsó üléstámlák lehajtásával, s a tetőig pakolva egészen 1470 literig bővíthető. A különösen hosszú tárgyak szállítását könnyítendő, egyes felszereltségi változatok első utas oldali ülésének támlája is lehajtható, 2,5 méterre növelve a pakoláskor kihasználható hosszúságot.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás