Hírek

2014. január 7. kedd, 13:53

Lézeres Audi

Audi Sport quattro laserlight concept: látványos műszaki tanulmánymodellel érkezett az Audi a 2014. január 6. és 10. között Las Vegasban rendezett Consumer Electronics Show (CES) kiállításra.

audi_sport-quattro-laserlight-concept-2014_r7.jpgAz Audi Sport quattro laserlight concept az 1983-as klasszikus Sport quattro modellt idézve kínál kitekintést a jövőre, mégpedig a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás, a kezelő- és kijelző-rendszerek, illetve a világítástechnika terén egyaránt a márka legkorszerűbb fejlesztéseivel.

2784 milliméteres tengelytáv mellett hosszúsága 4602 milliméter, miközben a kétajtós modell tekintélyes, 1964 milliméteres szélességéhez mindössze 1386 milliméteres magasság párosul. Jellegzetes quattro stílusban megjelenő kettős körfényszóróival az Audi immár a világítástechnika jövőjét mutatja be, mégpedig a Mátrix-LED és a lézerfény korszerű kombinációjával. A fényszórókban két-két lapos, trapéz alakú elem látható, a külsők a Mátrix-LED technikával és speciális árnyékolóval a tompított, míg a belsők lézer segítségével a távolsági fényt állítják elő.

Audi Keynote International CES 2014

A nagyteljesítményű lézerdiódák mérete lényegesen elmarad a fénykibocsátó diódáké (LED) mögött, átmérőjük ugyanis mindössze néhány mikrométer. Közel 500 méteres hatótávjával a lézeres távfény mintegy kétszer olyan távolra és háromszor akkora fényerővel világít, mint a LED-technikájú távfény.

A vérpezsdítő dinamikáról az Audi Sport quattro laserlight concept hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszere gondoskodik. Az 515 kW (700 LE) rendszerteljesítmény és a 800 newtonméter rendszer-forgatónyomaték átdolgozott nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül érkezik a quattro összkerékhajtásra, amely a hátsó tengelyen sport-differenciálművel egészül ki. A show-modell a vonatkozó szabvány szerint átlagosan mindössze 2,5 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként.

Audi Sport quattro laserlight concept

Belsőégésű motorként egy biturbó feltöltésű, négyliteres, V8-as aggregát szolgál, 412 kW (560 LE) teljesítménnyel és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A karakteres hangzású nyolchengeres erőforrást a részterhelési tartományokon négy hengert önműködően leállító cylinder on demand, illetve az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere teszi gazdaságossá. A 4.0 TFSI erőforrás és a sebességváltó között 110 kW teljesítményű és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékú, tárcsa alakú elektromos motor dolgozik. Energiaellátásról a hátul elhelyezett, 14,1 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor gondoskodik, akár 50 kilométernyi tisztán elektromos üzemet is kínálva.

Az egyes motorok együttműködését intelligens menedzsment szabályozza, amely során a vezető háromféle üzemmód közül választhat. Az EV módban kizárólag az elektromos motor aktív, tekintélyes forgatónyomatékával a városon kívül is dinamikusan mozgatva az új show-modellt. Az aktív gázpedál megváltozó ellenállásával jelzi a hibrid üzemmód kezdetét a vezető számára, aki így tudatosan szabályozhatja is a váltást.

Audi Sport quattro laserlight concept

A hibrid üzemmód különböző környezeti és útvonal-információk felhasználásával a TFSI és az elektromos motor optimális üzemanyag-fogyasztású együttműködését helyezi a középpontba. A vezető a Hold és a Charge funkció révén az MMI rendszerén keresztül célzottan szabályozhatja az üzemi stratégiát, például ha az úti cél közvetlen környezetében tisztán elektromos üzemben kívánja megtenni az utolsó kilométereket. További lehetőségekkel az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer szolgál, a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) különböző fokozatait rendelve az egyes menetprofilokhoz.

A sport üzemmód a lehető legnagyobb teljesítményre koncentrál. Ha a V8-as és az elektromos motor közösen gyorsít (boost), az Audi Sport quattro laserlight concept álló helyzetből mindössze 3,7 másodpercet igényel 100 kilométer/órás tempóig, s csupán 305 kilométer/óránál húzódik a határ.

Az utascella szerkezete a legmagasabb szilárdságú acélfajtákat és a fejlett alumíniumöntvény komponenseket kombinálja. Az ajtók és az első sárvédők anyaga szintén alumínium, míg a tető és a motorház- illetve csomagtér-fedél szénszál-erősítésű műanyagból készül. Mindezek eredményeképpen az autó saját tömege még a méretes akkumulátorral együtt is 1850 kilogramm.

Az első felfüggesztések öt-öt lengőkarból épülnek fel, míg a hátsókat az Audi szabályozott nyomtávú trapézkaros konstrukciója alkotja, egyaránt kiváló menetdinamikai és stabilitási tulajdonságokat biztosítva. Feszes hangolású rugók és lengéscsillapítók „ragasztják” az Audi Sport quattro laserlight concept tanulmányt az útra, az Audi drive select pedig még sokrétűbbé teszi az élményt. A dinamikus kormányzás a sebesség függvényében változtatja áttételét. A fékek nagy átmérőjű, szénszál-erősítésű kerámia tárcsákkal készülnek, a gumiabroncsok mérete pedig 285/30 R 21.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hyundai Santa Fe

A koreaiak nem kapkodnak, egyelőre patikamérlegen adagolják az információkat...

Itt az új Suzuki Ignis

Hamarosan elérhető lesz a hazai kereskedésekben az új Ignis....

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás