Újautó

2013. december 31. kedd, 09:56

Tuningteszt: Kia pro_cee’d GT

Új területen, a sportos kompaktok között próbál szerencsét a Kia. Jó kezdés a pro_cee’d GT!

Ha követjük a Kia modellpolitikáját és európai sikertörténetét, teljesen logikus lépés, hogy 2013-ra sportos gépet küldtek csatába. Itt volt már az ideje, hogy a tömegautók mellé odategyenek egy olyat is, ami nemcsak a jó minőség, a gazdaságos ár és a praktikus megoldások miatt szeretnek a vevők. A GT egyértelmű üzenetet hordoz már külsejével is. Sportosra faragott lökhárítói, egyedire maszkírozott orra, küszöbspoilerei, 18 colos, 225/40-es gumikkal felszerelt kerekei, dupla kipufogója első pillantásra elárulják, milyen géneket hordoz. Utasterében hódít a fekete és a sötétszürke, a kárpit bőr és alcantara, az első két állítható magasságú, elektromos deréktámaszos ülést a Recaro formázta olyanra, hogy nagy tempóval bevett kanyarban is tartsák az utasokat, ugyanakkor hosszú távon se legyenek kényelmetlenek. Remek a vezetési pozíció, a nyurgább termetűek értékelik majd, hogy a középkonzol egyáltalán nem zavarja a jobb lábat. A második sorhoz átlagos méretű „átjárón” vezet az út, a lábtér a 2650 mm-es tengelytávnak is köszönhetően tágasnak mondható, a fejek viszont kissé szorongatott helyzetben vannak a lecsapott tető alatt. Utastéri rakodóhelyek miatt nem érheti kritika, ahogy a csomagtér is jókora: alapból 380 literes, a hátsó sort ledöntve 1225-ig fokozható a kapacitás.

kia_pro-ceed-gt-2013_r10.jpg

A GT hajtását 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres benzinmotorra bízták. Papíron nem kiemelkedőek a képességei, hiszen a 204 LE és a 265 Nm nem számít soknak ebben a mezőnyben.     De így is remekül teljesít! A csúcsnyomaték 1750/perctől él, de már 1200-1300 környékétől elviseli a terhelést. Az igazi tűzijáték 2500-tól indul, s a Kia azt is példásan tűri, ha padlógázzal végig pörgetjük leszabályozásig. Az állórajtos sprint 100 km/óráig 7,7 mp-ig tart, s ha van rá lehetőség, 230 km/óráig gyorsulhatunk.  Alapjáraton szinte hangtalan a motor, néhány gázfröccsel tudunk előcsalogatni némi mély mormogást a kipufogókból. Menet közben is csak akkor lesz sportosan dörmögős, ha nagy gázzal, magas fordulatszámon megyünk, így nyugodtan hajtva normál tempónál mindig csendes. A turbómotor vegyes üzemben, a képességeit nem mindig kihasználva 9,2 l/100 km benzint kért, ami nem túlzó.

pro_cee'd GT

Tökéletesen illik az autóhoz a hatfokozatú kéziváltó, amely amellett, hogy pontosan megvezetett, könnyen kapcsolható karral dolgoztatható és ideális áttételezésű is, 100 km/óránál 2500/perc a fordulat hatodikban. Precíz, és remek visszajelzéseket ad az elektromos szervós volán, különösen kanyargós úton lehet élvezetesen autózni vele. Mindig jóindulatú, extrém helyzetekben is magabiztos az elöl McPherson-, hátul multilink futómű: a GT elfogadhatóan alulkormányozott, eltúlzott tempóval bevett kanyarban közbeszól a kitörésgátló, s még finom farcsúszást is érzékelhet a sofőr. A rugózás kemény, az úthibákat mind közvetíti az autó, de ez a hozzá hasonló forróvérű jószágoknál is természetes. Négytárcsás fékrendszerének ereje jól adagolható, a lassítóképesség meggyőző.

pro_cee'd GT

Az új sportmodellnél a csúcsfelszereltség az első 500 vevőnek kínált 1st Edition, amely gazdagon extrázott, jár hozzá többek között hat légzsák, kipörgésgátló és kitörésgátló, intelligens kulcs, tolatóradar, tempomat, sávelhagyásjelző, kétzónás automata klíma. A pro_cee’d GT akciós alapára most 6,279 millió forint, ez értékarányosnak számít a kategóriában.

KaMi

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás