Újautó

2013. december 30. hétfő, 11:08

Tesztnapló: Skoda Superb kombi 2.0 TDI

A Skoda Superb kombi luxusigényeket is kielégít, utastere kategóriájának legnagyobbja.

Most frissült fel a Superb-család, ez elsősorban néhány külső átalakításon (fényszórók, hűtőmaszk, hátsó lámpák) látszik. Hatalmas kabinjával és mindent elnyelő puttonyával reprezentációs célokra is megfelel, 2,0 l-es csúcsdízel takarékos, DSG-váltója igazán ügyes.

skoda superb kombi

Karosszéria, utastér

Nagyok az ajtónyílások, kényelmes a beszállás. Bőr-alcantara kárpitja igényes, műanyagjai szépek, többségük puha. Hosszú távon is jó ülni az elektromos deréktámaszú, s elektromotorokkal állítható első ülésekben, könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót. A középkonzol széles és kemény peremű, hosszú lábúak térdének útban van. Fejedelmi a második sor lábtere, a fejtér is megfelelő, bár a napfénytető miatt némileg kisebb, mint az e nélküli verziókban. A hátsó ülésekben jó utazni, a középső hely a vaskos kardánalagút miatt nem az igazi. Elöl és hátul egyaránt van középső kartámasz, az első négy irányban állítható, ahogy a jó fogású volán is. Ajtózsebei lehetnének öblösebbek, a vezető környezetében elkélne egy kicsit több nyitott rekesz, fedettből szerencsére van elég. Szépen kárpitozott az alacsony padlójú, síkokkal határolt falú raktér, amely alaphelyzetben (teljes értékű pótkerékkel) 603 literes, s ha az osztottan előrehajtható hátsó üléseket (támlát és lapot együtt) ledöntjük, 1835 liter tárul elénk.

skoda superb kombi

Motor, erőátvitel

A 2,0 l-es turbódízel 170 LE-t és 350 Nm-t kínál, ez bőségesen elég az 1,5 tonnás kombihoz. 1200/perctől lehet terhelni, 1500-tól jön meg az ereje, és innentől nagy lendülettel húz. Rezonanciát nemigen közvetít a kezelőszervekre, ám hangja alapjárattól kezdve mindig jelen van a kabinban. A hatfokozatú, duplakuplungos DSG-robotváltó nagyon szimpatikus: finom, jól együtt él a dízellel, hibátlanul kapcsolgat vissza lejtőn vagy fékezéskor. Amit még kívánnánk tőle, hogy hirtelen nagy gázra reagáljon kicsit gyorsabban, és esetleg ne engedje 1100/percig vissza fordulatot, ahol a négyhengeres már remegve, kelletlenül dolgozik. Van „Sport” programja, ilyenkor élénkebbe reagál és magasabban tartja a fordulatot. A mért vegyes, 6,4 l/100 km-es fogyasztás jónak számít.

skoda superb kombi

Vezetés, menettulajdonságok

Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszerű futóművét kemény rugókkal párosították, ez főleg a keresztbordáknál zavaró: átgurulva rajtuk erős ütéseket kapnak az utasok. Kanyarban viszont remekel, egyenesfutása is jó. Háromfordulatos volánja pontos, négytárcsás fékrendszerében van elég tartalék. A futómű nem zajos, a szél sem szól hangosan, a gumik viszont morognak menet közben. Fordulóköre átlagos.

skoda superb kombi

Felszereltség

Az Elegance-szint rengeteg extrát magában foglal, s a külön  megvehető felszerelések listája is hosszú, a kiegészítőkkel  dugig pakolt, tetőablakos, elektromos ülésállításos, bőrkárpitos, 6,5 colos érintőképernyős hifivel is ellátott kombi 12,98 millió forint, a DSG-s Elegance alapára 10,59 millió.

Összegzés

Kényelmes, tágas, már-már luxusautós a Superb. Kár a dízel zajosságáért és az ilyen autókhoz nem illő „fapados” rugózásért.

KaMi

 

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Szeretne egy Suzukit? Tőlünk megkaphatja!

Válaszoljon kérdéseinkre és két Suzuki Jimny közül Öné lehet...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

Renault Master Red Edition

A 9 év után megújult kishaszongépjármű hatféle duplaturbós motorral...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás