Használtautó

2013. november 11. hétfő, 08:48

Használtautó-teszt: Volkswagen Polo 1.4 16V Comfortline

Használtan is a drágább kisautók közé tartozik a Volkswagen Polo, de megítélése vegyes.

Polo12001-ben jött a dupla kereklámpás negyedik széria, Európába három- és öt ajtóval. 2005-től a ráncfelvarrott típus futott, 2009-ig gyártottak. Tágas helykínálat, finoman működő kezelőszervek, három- és négyhengeres motorok jellemzik, jól tartja az árát. Egy 95 ezret futott, 1,4 l-es, 75 lovas modellel mentünk.

 Karosszéria

Tágasak a bejáratok, kényelmes a beszállás, mindkét első ülés magassága állítható, a kormányoszlop négy irányban mozgatható. Könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót, a sofőrnek van elég tere, a jobb térd sincs szorításban. Logikus a műszerpult, gyorsan kiismerhetők a kapcsolók, félautomata a klíma. Minden műanyag kopogós, felületük tetszetős, a középkonzol és az ajtóbehúzók gumírozott felülete már hámlik. Menet közben csak a bal első ajtóból hallatszik némi neszezés, egyébként csendes és jól hangszigetelt a kabin. A bézs plüss/textil kárpit jó állapotú, de látszanak rajta a használati nyomok. Hátul nem rossz a helykínálat, két magasabb felnőtt lába és feje is megfelelően elfér. Középen szűk a hely és a vaskos padlómerevítés miatt sem jó itt ülni. Elöl van elég rakhely (nyitott polcok a műszerfalon, három pohártartó, középkonzoli üregek, ülés alatti fiókok, kissé keskeny ajtózseb és szűk kesztyűtartó), hátul hiányoznak az ajtózsebek. A csomagtér tágas (270 l), könnyű megpakolni, bár padlója mélyen van (alatta teljes értékű a pótkerék). Osztottan dönthető a hátsó ülőlap és a támla, 1030 l-ig fokozható a kapacitás.

Volkswagen Polo

Motor, erőátvitel

Az 1,4 l-es, hengerenként négyszelepes (75 LE, 126 Nm) jó partner: csendes, jó lendülettel húz 1500/perc fordulattól, rezonanciát sem kelt. A tapasztalatok szerint beéri 6–7 l/100 km üzemanyaggal. Ötgangos váltója vajpuhán kapcsolható a rövid kulisszában, öröm vele a munka. Áttételezése a megszokott: 100 km/óránál 3000/perc a fordulat, még ilyenkor sem lesz zavaróan hangos. Kuplungja kissé nehéz. Nem fogyaszt olajat a motor, a szervizperiódus rugalmas.

Vezetés, menettulajdonságok

 A hidraulikus szervós kormány rásegítése optimális, közvetlen, remek vele manőverezni, visszajelzései is jók. Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futóműve halkan dolgozik, rugózása komfortos, legfeljebb a nagyobb úthibákat jelzi erősebb ütéssel. Kanyarban is stabil, semleges, a túlzott tempóra finom orrtolással reagál, veszélyes farkitörésre nem kell számítani. Négytárcsás fékje erős, kár, hogy nehéz adagolni: kis érintésre finoman reagál, majd átmenet nélkül vált erőteljes lassításra. A szélzaj nem zavaró, a futómű is csendben dolgozik, kopásra utaló kopogás sehonnan sem hallatszik. Hátrafelé átlósan némileg korlátozzák a kilátást a C-oszlopok.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás