Hírek

2013. október 21. hétfő, 08:18

Mit tud a BMW i3?

BMW i3: Az elektromos kocsiból kis benzinessel megnyújtott hatótávú is készül.

Az i3-at alapjaitól villanyautónak tervezték, a BMW új „almárkájának” (BMW i) első autója. A szénszálas műanyagot és alumínium elemeket is felvonultató alu vázkeretes karosszéria, 30 százalékkal könnyebb, mintha acélból lenne, és az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul McPherson-futóműben is sok a könnyűfém.

BMW i3

 

A 170 LE-s szinkronmotor motorfékben generátorrá változik, és tölti a padlóba épített, 22 kWh-s, 360 V névleges feszültségű lítiumionos akkut. Az akkumulátor vízhűtéses, de a rendszer fűteni is tud, igyekszik állandóan 20 Celsius-fokon tartani a hajtáslánc elemeit. A hajtás a hátsó kerekeké, a 250 Nm-es csúcsnyomaték egyetlen fix áttételen és differenciálművön át jut el az útra. 0-ról 60-ra 3,7 s alatt gyorsul az i3-as, végsebessége 150 km/óra, a generátoros motorfék ereje sebességfüggő, nagy tempónál inkább gurul az autó, kis sebességnél viszont erős a fékhatás, a fékpedált városban szinte alig kell nyomni. Átlagos városi forgalomban állítólag a lassítások 75 százalékához elég csak a gázt felengedni.

BMW i3

 

A hatótáv normál használatban 130–160 km, amit a takarékos Eco Pro és Eco Pro+ üzemmódban 20-20 százalékkal lehet még meghosszabbítani. A sokat autózóknak hasznos lehet a 650 köbcentis, 34 LE-s benzinmotorral kiegészített Range Extender (hatótávnövelő) változat, amivel a teljes hatótáv (9 l-es benzintankkal) 300 km-re nő. A kis kéthengeres a BMW C650-es nagyrobogóból való, és hátul dolgozik, de csak áramot termel a villanymotornak, közvetlenül nem hajt. A töltés többféle is lehet: a normál 220 V-os hálózatból 6-8 óra a szintidő, az autóba alapáron beépített gyorstöltővel 3 óra alatt megvan a 80 százalékos töltöttség, az 50 kW-os gyorstöltő pedig 30 perc alatt végez a 80 százalékkal.

BMW i3

 

A BMW i3 ConnectedDrive rendszere az elektromos üzem leghatékonyabb kihasználásában segít, a tulajdonos okostelefonnal folyamatosan kapcsolatban lehet autójával, az intermodális navigáció a tömegközlekedési hálózatot, a hatótávon belüli töltőhelyeket, vagy akár a szabad parkolóhelyeket is figyelembe veszi a célhoz vezető út tervezésekor. Ha kell, a BMW i3 buszra, és metróra is ültet, nem ragaszkodik az autós megközelítéshez. A kocsit elhagyva, az iRemote segítségével gyalogosan is navigál, közben bármikor ellenőrizhető az autó helye, az akku szintje, beállítható a légkondicionáló, sőt előre tervezhető a következő út. A BMW i3 gyártása 50 százalékkal energiatakarékosabb egy átlagos belső égésű autóénál, a lipcsei gyárat szélerőművek szolgálják ki. A márka beszállítók helyett szinte minden részegységet maga gyárt, a villanymotortól a 10 évig vagy 100 000 km-ig garanciális akkumulátorig. A BMW i3 év végétől Németországban, nagyjából 9 millió forintnak megfelelő euróért megvásárolható, és az európai márkakereskedők 10 százaléka fogja árulni.

KZ

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az Autobest a közlekedés biztonságáért

"Minden nap 500 gyermek veszíti életét közlekedési balesetben. Ezt...

Dízelbotrány Németországban

A Volkswagen dízelbotrány új szakaszába lépett. Németországban a céget...

Ilyen az új Volkswagen Caddy

Az 1982-ben bemutatott egyszerű platós Golfból igazi multifunkciós modell...

BMW 2-es Gran Coupe

A 8-as és a 4-es után a legkisebb 2-esből...

Házhoz megy Az Autó és a Retro Mobil!

Nem tudott elmenni a boltba, nem volt nyitva az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás