Hírek

2013. október 16. szerda, 07:42

BMW 4-es: tető nélkül

Új korszak nyitányát jelzi a BMW 4-es Cabrio a BMW középkategóriájú kabriói körében. Egyéni dizájnja mellett az új BMW 4-es Cabrio fejlett műszaki megoldások egész sorával tér el a BMW 3-as sorozatától.

A BMW 4-es Cabrio mindenekelőtt szélességében, tengelytávjában és nyomtávjaiban növekedett jól láthatóan a BMW 3-as Cabrio modellekhez viszonyítva. A karosszéria – a márkára jellemző – rövid túlnyúlásaival, a hosszú motorháztetővel és a hátratolt utastérrel a BMW 4-es Cabrio tökéletes arányú és abszolút karakteres vonalvezetésű. Markáns arculata a BMW jellegzetes dizájn-stílusjegyeivel, mint a kettős „vese-alakzat”, a kettős körfényszórók és az első lökhárító nagyméretű légbeömlő nyílásai, egyértelmű rokonságot mutatnak a BMW 3-as családdal.

BMW 4-es Cabrio

 

Az aerodinamikai finomítások új elemeként tűnik fel a BMW 4-es Cabrio külsején az első kerékjáratok mögötti „Air Breather” motívum, amely a jól ismert „Air Curtain” elemekkel közösen a légáramlás turbulenciáit mérsékelve az első kerekek környezetében hivatott csökkenteni a légellenállást. Harmonikusan illeszkedik a „folyamatos” hatást keltő összképbe a lapos, vízszintes vonalakra összpontosító farkialakítás, amely az izmos sárvédőket, s ezzel a hátsókerék-hajtást illetve a széles nyomtávokat emeli ki.

Továbbfejlesztett tetőkonstrukció

Háromrészes lenyitható keménytetejét rezgéselnyelő mennyezetkárpitjának köszönhetően jóval hatékonyabb zajvédelem, s ezzel teljes körű téli használhatóság mellett is jól érzékelhetően magasabb színvonalú kényelem jellemzi.  A tető nyitott, vagyis a csomagtérbe hajtott állapotában a szériafelszereltséghez tartozó rakodássegítő funkció – igény szerint – a tetőelemeket megemelve könnyíti a hozzáférést a csomagokhoz. E megoldással a nagyméretű tárgyak nyitott tető mellett is könnyen a csomagtartóba helyezhetők illetve kiemelhetők.

BMW 4-es Cabrio

A teljes egészében új fejlesztésű első ülések a biztonsági öv integrált vezetésével készülnek és már alapkivitelben is elektromosan állíthatók. Akárcsak az integrált fejtámlával kiformált sportülések, e konstrukciók kívánságra – az új 4-es Cabrio esetében először – fejtér-fűtéssel is rendelhetők a vezető és az első utas számára. A kívánt hőfok így nyitott tető mellett is, a külső hőmérséklettől és a pillanatnyi sebességtől függően, automatikusan szabályozható.

Az ügyfelek az alapkivitel mellett háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízlésre az autó külső és belső megjelenése.

BMW 4-es Cabrio

Indulás két benzin- és egy dízelmotorral

A BMW 4-es Cabrio piaci bevezetésére egy soros hathengeres benzines (BMW 435i Cabrio), egy négyhengeres benzines (BMW 428i Cabrio) és egy négyhengeres dízelmotor (BMW 420d Cabrio) sorakozik a palettán. Mindegyik erőforrásban a BMW TwinPower Turbo technika dolgozik, s a 135 kW/184 LE és 225 kW/306 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. E rendkívül korszerű konstrukciók nem csupán dinamikus gyorsulási képességekkel és rugalmassággal ruházzák fel a BMW 4-es Cabrio modelljeit, hanem mérsékelt üzemanyag-fogyasztás mellett teljesítik az Euro 6 szabvány előírásait is.

BMW 4-es Cabrio

Hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú sport-automata sebességváltó

Az erőátviteli rendszer alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja a motor teljesítményét a hátsó kerekek felé. Extrafelszerelésként a BMW minden motorváltozathoz nyolcfokozatú sport-automata váltóművét is kínálja, amely a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelhető. Mindkét váltómű a szériafelszereltség részét képező automatikus motorleállítás és -indítás rendszerével (Auto Start Stop Function) is együttműködik.

P90133560

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest 31 tagú zsűrije az Opel Corsát választotta...

Autobest 2020 nagyteszt

A jó ideje összeurópai Autobest díj öt döntősét, idén,...

Új Iveco Daily

Új motor és vezetéstámogató rendszer hét funkcióval

Autobest 2020 – itt vannak a döntősök!

Az Autobest 31 tagú összeurópai zsűrije a Frankfurti Autószalonon...

Csillapítás, okosan!

Bánjunk úgy a lengéscsillapítóval, mint a hímes tojással!

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás